Gå til innhold

Bucshur gjør nå 903 AWHP


eiriksmil

Anbefalte innlegg

AMS er mer fokusert på høye bremsetall, mens Buschur Racing er opptatt av kjørbarhet. De bare skrudde opp turbotrykket litt, og vips. De ligger nå likt med AMS i kampen om 1000 AWHP amerikansk Evo.

 

http://videos.streetfire.net/video/1EF08045-8005-409A-853E-70B8383CCF9B.htm

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AMS er mer fokusert på høye bremsetall, mens Buschur Racing er opptatt av kjørbarhet. De bare skrudde opp turbotrykket litt, og vips. De ligger nå likt med AMS i kampen om 1000 AWHP amerikansk Evo.

 

http://videos.streetfire.net/video/1EF08045-8005-409A-853E-70B8383CCF9B.htm

 

Kjørbarhet og 900 hk på hjula, ser ikke helt sammenhengen, i tillegg ser det da vitterlig ut som bilen har dragoppsett. Kjørbarhet ligger ikke veldig nærme min tankegang om kjørbarhet, men hver sin smak. Fint trykk i den i hvertfall :respect

01`Porsche 911 Turbo

04`BMW 530 DAT, konebilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørbarhet og 900 hk på hjula, ser ikke helt sammenhengen, i tillegg ser det da vitterlig ut som bilen har dragoppsett. Kjørbarhet ligger ikke veldig nærme min tankegang om kjørbarhet, men hver sin smak. Fint trykk i den i hvertfall :respect

 

Var litt dårlig forklaring fra min side.

Mens AMS har fokusert hele veien på høye bremsetall, har Buschur Racing, drevet av David Buschur med familie og venner, fokusert mer på baneegenskaper, kjørbarhet, og enkelhet. Det er ikke nødvendigvis de med høyest bremsetall som vinner ett dragrace, mye av dette går på nettopp kjørbarhet, respons, og mest av alt, vekt. David Buschur har bygget en motor som skal tåle en del, og har vært mest opptatt av vekt og kjørbarhet. Derimot ville broren og vennene hans teste ut litt høyere trykk. Han ville egentlig ikke, men de gjorde det altså, og resultatet var at Buschur Racing plutselig lå likt med AutoMotoSports (AMS) når det gjelder bremsetall.

Begge har til nå bremset 903 AWHP.

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var litt dårlig forklaring fra min side.

Mens AMS har fokusert hele veien på høye bremsetall, har Buschur Racing, drevet av David Buschur med familie og venner, fokusert mer på baneegenskaper, kjørbarhet, og enkelhet. Det er ikke nødvendigvis de med høyest bremsetall som vinner ett dragrace, mye av dette går på nettopp kjørbarhet, respons, og mest av alt, vekt. David Buschur har bygget en motor som skal tåle en del, og har vært mest opptatt av vekt og kjørbarhet. Derimot ville broren og vennene hans teste ut litt høyere trykk. Han ville egentlig ikke, men de gjorde det altså, og resultatet var at Buschur Racing plutselig lå likt med AutoMotoSports (AMS) når det gjelder bremsetall.

Begge har til nå bremset 903 AWHP.

 

Ok, jeg tenker nok mer på kjørbarhet på bane og da er disse tallene vanskelig å klare og utnytte. Hva slags tider har de klart med denne bilen?

01`Porsche 911 Turbo

04`BMW 530 DAT, konebilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg tenker nok mer på kjørbarhet på bane og da er disse tallene vanskelig å klare og utnytte. Hva slags tider har de klart med denne bilen?

 

Vel, kan jo poste opp litt info og:

 

Buschur Racing (BR) lager vanvittig mye selv, men litt fra HKS og Tein blant annet er det jo. GT35R Turbo, i motsetning til AMS' GT42R.

 

Modlist:

 

BR Stage 3, 2.25 liter shortblock

BR Stage 3 cylinder head

HKS 280 camshafts

Tein Coil over suspension

Hoosier DOT tires

2G front brakes

BR GT35R turbo kit

BR ported stock intake manifold

BR 65 mm throttle body

 

Tror denne er litt gammel, men tiden er vel ganske ny, iallfall:

 

Fant i tillegg ut at den har AEM EMS og Exedy clutch. Tror dette er Twin Disc det er snakk om, hvis det ikke er triple disc.

 

Beste 1/4 tid: 10.12 @ 141mph

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med den modlista så blir jo din påstand litt feil :D

 

Men fort rett frem går det jo

 

Som sagt, jeg formulerte meg litt dårlig..

 

903 AWHP var ikke meningen, er en bedre formulering :D

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår