oWo Skrevet Mai 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2006 Har vært litt stille fra meg i det siste, men har fått gjort en del med bilen. Men det har også vært noen problemer. - Har skiftet vacumslangen til ECU og den til MFA. - Har montert spenningsmåler og A/F-måler der kassettholderen er orginalt i dashbordet. - Kjøpt inn deler til eksosanlegget. Skal bytte ut alt til og med fremste potta. Det som står på nå noe skikkelig jallamekk. De tror jeg har fått innmaten røsket ut. Det bråker noen for j*****. - Har kjøpt inn olje og nytt oljefilter. Skal bytte det når jeg bytter eksosanlegg neste uke. Har fått lånt meg garasje med løftebukk. - Har kjøpt inn og montert 90mm luftfilterbend og KN-filter fra SS-tuning. Måtte modifisere det litt for å få 100% passform. Dessuten viste det seg at gjengene i kompressoren der man skruer fast luftfilterbendet var ødelagt :( Heldigvis fant vi ut at gjengene var hele lenger inn, så vi løste det med noen lengre skruer. Og så måtte vi jo lage en pakning mellom luftfilterbendet og kompressoren for å få det tett. Lette høyt og lavt før jeg endelig fant en butikk som solgte pakningspapp som man kan skjære ut pakninger av selv. Men det ble ganske bra til slutt. - Har vært på NAF med bilen. Det var ungdomskveld på NAF-sentert hvor vi fikk testet bilen gratis. Fikk testet eksos og hjuloppheng. CO'n var på 0,54, noe han på NAF mente var litt høyt. Han sa den skulle ligge under 0,5. Men det står 0,7 i Corrado-manualen. Noen som vet hva som er riktig? Under bilen var det stort sett greit. Var litt slark i den venstre styrkula, og så var fjørene fram litt løse når bilen var heist opp. Håper det blir greit når jeg får de senkedemperne jeg har bestillt. Siter VW Corrado G60 -91 VW Golf 1.5 C -83 (vinter-/bruksbil) VW Golf 1.6 GL -88 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Mai 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2006 - Har vært på NAF med bilen. Det var ungdomskveld på NAF-sentert hvor vi fikk testet bilen gratis. Fikk testet eksos og hjuloppheng. CO'n var på 0,54, noe han på NAF mente var litt høyt. Han sa den skulle ligge under 0,5. Men det står 0,7 i Corrado-manualen. Noen som vet hva som er riktig? 0,5 er riktig på biler med kat Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oWo Skrevet Mai 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2006 Har nå ribbet nesten hele bilen, unntatt dashbordet og taket, fjernet gammel og muggen lyddemping. Har lagt Brown Bread inni hele bilen, unntatt taket, og limt inn ny lyddemping. Har tatt ut det fra bilen: Ganske tomt: Råtten lyddemping som luktet død og fordervelse: Dette hvite pulveret lå inni de orginale dempemattene. Det så litt mistenkelig, med det var sikkert bare sand elns :P Nakent: Denne lighteren lå klemt fast inni i skinna til passasjersetet: Her begynner det å komme seg: Bagasjerommet med Brown Bread: Har nå fått sammen bilen igjen. Har også montert det nye eksosanlegget, og fått justert det sånn noen lunde. Måtte legge mellomgummi på et par plasser for å få bort litt vibrasjoner, da det tok oppi varmeskjoldet et par plasser. Må få justert det mer senere en dag. Ble mer behagelig lydnivå inne i bilen nå ja :) Slik ble endepotta seendes ut. Vet at den er litt for stor, men tenkte litt feil når jeg bestilte den. doh : Har også byttet olje og oljefilter. Fikk bort det lille av det som var av tikking når motoren var kald. :) Fikk de nye demperne framme som jeg bestillte for lenge lenge siden her om dagen. Har byttet de også nå. Nå står jo fjærene i spenn når bilen er heist opp. yodude Dessuten ble bilen mindre "spretten" etter humper. Har også bestillt nye senkefjærer fram og bak. De som står på har sett bedre dager. Siter VW Corrado G60 -91 VW Golf 1.5 C -83 (vinter-/bruksbil) VW Golf 1.6 GL -88 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RSG60 Skrevet Mai 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2006 Hva er brown bread? Siter Få gang på CorradoclubNorwegen. Legg forumet inn som startside! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nitros Skrevet Mai 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2006 de 2 like pluggene er til vindusheve knappene (den med gul du ser der er til kjøresiden) og den største er til orginale høytaleren. Siter O-<8--¤< Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
selbekk Skrevet Mai 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2006 brown bread = lyddemping :P Siter Kris Selbekk Norwegian emigrant > American Idol '89 VW Corrado G60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oWo Skrevet August 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 19, 2006 Nå er det lenge siden sist jeg oppdaterte tråden min. Har gjort en del med bilen siden sist, som å sette inn en trykkmåler og voltmeter. Har modifisert eksosen igjen, har byttet ut bakpotta med en vanlig potte med en 2,5" endestuss. Mye mer anonymt. Fikk bort en del lyd inne i kupeen også. Men må under bilen for å justere litt, den henger ned en del i bakkant. Har enda ikke fått senkesettet som jeg bestillte fra Styling-Tech i mai. Men har snakket med han nå, å det skal komme i uka som kommer. Etter at jeg monterte trykkmåleren så jeg at jeg bare fikk opp 0,45 bar i trykk. Så jeg tok ut intercooleren og alle trykkslangene for å sjekke at alt var i orden. Det så stort sett bra ut. Alle slangene så bra ut. Intercooleren blåste jeg ren med trykkluft. Det lå noe som lignet rester av en pakning elns. Det jeg glemte å sjekke var om intercooleren ikke hadde noen lekasjer :doh Har også byttet ut slangen til kjørekomputeren og alle slangeklemmene på resten av systemet. Videre har jeg koblet om ISV'n slik at ved eventuele lekasjer i den så kommer lufta tilbake i innsuget igjen. http://www.corrado-club.ca/forum/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic&f=2&t=000794&p= Slik: (Dette er ikke fra min bil) Den lader nå 0.5 i følge måleren. Så det som står igjen er om det er lekasje i intercooleren eller om G-laderern ikke er helt i toppform. Og så er jeg usikker på om slangen til MAP-sensoren er helt 100% riktig. Har ikke klart å skaffe en slange med riktig diameter. Så bruker nå en slange med 3,2 mm invendig diameter som jeg har berengnet til å ha samme innvendig volum som en slange med 3,5 mm inv. diameter og 1000mm lang. Men er ikke sikker på hvor riktig det blir. Noen bilder: Siter VW Corrado G60 -91 VW Golf 1.5 C -83 (vinter-/bruksbil) VW Golf 1.6 GL -88 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vidder Skrevet August 19, 2006 Rapporter Share Skrevet August 19, 2006 Blir bra dette her.. skal du på ACR i Augusten? :): Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet August 20, 2006 Rapporter Share Skrevet August 20, 2006 Tipper det skyldes pakningen du fant i intercooler rørene. Mest sannsynlig trenger laderen er overhaling Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oWo Skrevet August 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 20, 2006 Skal på ACR neste helg ja. Du å vidder? Har fryktet det at kan være at laderen trenger litt ettersyn ja. Får vell sende den inn til noen når neste lønning kommer. Siter VW Corrado G60 -91 VW Golf 1.5 C -83 (vinter-/bruksbil) VW Golf 1.6 GL -88 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vidder Skrevet August 21, 2006 Rapporter Share Skrevet August 21, 2006 Oh yes. Starter på fredag kl 9 fra Trondheim.. :) Da får jeg vel beskue farkosten der.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg