Gå til innhold

Rust!!!

Ranger emnet

svein

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg en 86 mod 325i i går kveld! Fekktilogmed naf-test på an.. Tenkte at detta va et greit kjøp. Betalte ca 12000 for an og va klar te å gjøra ein masse små ting som måtte fiksas... Først:

Det va lekasje på førersiden, så det var konstant vått under golvmatta både foran og bak. Tenkte at dette var en fin jobb for min `` gode venn`` sikaflex:cool: Fikk fjerna golv matta og alt golvstoffet... Etter litt spyling me hageslangen fant jeg ut at hvor det lakk... Bak var det et-eller-annet drenrings ventil/slukk som

hadde sett bedre dager... Og foran (sukk) kom vannet fra veggen

bak pedalene at-me hjul buen. Det va RUSTA så mye at vannet gjekk rett igjenom uten noe hull.. Fekk av hjulet fort som fy f&¤#

og skulle inspisere detta.. For å gjøra ein lang historie kort: Må skjære vekk heila gulvet på førersiden for å sveise på nytt!!

Noen som har hatt lignende ting på sine E30`er??

PS: Satt foresten og så på skaden og var ganske deprimert, når eg kom til å begynne å pirke litt borti bære-brua me skrujernet.. Plutselig forsvant det gjenom bærebrua oxo... Så nå må eg sveisa nytt golv, bytte bærebrua og kjøpe nytt skujern (knakk det eg hadde i sinnet etter at det hadde torpedert bærebrua mi...:confused:

I am really not an violent man, but I think I have to kill someone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for det første.. hvor gammel er den naf testen??

Og på kontroll lappen eller skjemaet står det hvem som har kontrollert bil dein... og man har faktisk 10 dagers eller 14 dagers full retur rett på brukt bil kjøp av privar person... men da må du ikke gjøre noe på bilen, fordi bilen skal være i samme stand når du returnerer som den var når du kjøpte den, i hverste fall kan du anmelde fyren.. for salg av kjøretøy som ikke opp fylle veitrafikk loven og som kan være farlig i trafikken...

If I can't take it with me to heaven,

I'm going drive it strait to HELL....

Nissan Cherry 1,3gl - 85 (bruksbil)

Kadett C -77 prosjekt

X-1/3 Volvo 360 WRC (slæddebil)

X-'75 volvo 240

->VOLVO<-

(verdens raskeste landbruks maskin!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært borti det samme selv, bare i litt mindre omfang. Var et par tre hull i hjulbuen inn mot førerhuset, samt et par i gulvet.

Sjekk hjulbuene bak, de har en tendens til å ruste. Skifta høyre bak.

En annen ting som pleier å være litt dritt er vindusviskeren som er hakkete fordi greasen stivner.

Førerstolen pleier å gå til helvete.

+ endel andre småting

http://www.bmwe30.net/ har en bra side med mye info, bla hvordan du resetter den derre inspeksjonsadvarselen o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by elvis

for det første.. hvor gammel er den naf testen??

Og på kontroll lappen eller skjemaet står det hvem som har kontrollert bil dein... og man har faktisk 10 dagers eller 14 dagers full retur rett på brukt bil kjøp av privar person... men da må du ikke gjøre noe på bilen, fordi bilen skal være i samme stand når du returnerer som den var når du kjøpte den, i hverste fall kan du anmelde fyren.. for salg av kjøretøy som ikke opp fylle veitrafikk loven og som kan være farlig i trafikken...

Naf testen ble gjort på tirsdag denna uka. Tror ikkje at eg gidde å heva kjøpet.

Bilen er i ganske bra stand, me noe div rust... Var bare så utrolig at de ikke fant ut at bærebrua var gjenomrusta. menmen...

Det va masse små ting som kom frem på naf testen, som foreks:

Justeringskruen på ei lykt stod fast, dårlig kontakt i et baklys, noen div foringer som må skiftes, et eksos oppheng hadde røket, feil type dekk osv...

Av de større tingene va det en løftearm som måtte byttas, rust i en kanal, lekker litt olje fra motor og girkasse.

Er det foresten noen som vet om hvor jeg kan får plannslipt toppen min i haugesund eller nærheten? Tenkte at det va lika greit å få gjort det nå som toppen må av alikavel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bmw345

Virker som du kunne trengt endel deler fra bilen min da!! Har en 89mod 325 delebil. Ingen skader! Fri for rust! GOD motor! Hyl ut hvis du vil ha bilde av noe...

Eg kan kanskje trenga ei ny bærebru, hvis du ikke har solgt din da... Må fyst bli ferdig me å fiksa det de fant på naf-testen, før eg

begynne på det som de ikke fant :rolleyes: Bare så eg vet det, hvor mye skal du ha for den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Originally posted by svein

Eg kan kanskje trenga ei ny bærebru, hvis du ikke har solgt din da... Må fyst bli ferdig me å fiksa det de fant på naf-testen, før eg

begynne på det som de ikke fant :rolleyes: Bare så eg vet det, hvor mye skal du ha for den?

Er det du se blir kallt Junior??

Vett forresten om ein se har masse deler te e30 viss du e interesserte....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja d e vist noken så sier så.. :rolleyes:

menmen. Vet ikkje om eg trenge nye bærebru akkurat nå alikavel..

Vis du vet om noen så har den ``skiva`` mellom vippearmen og ventilene, så hyl ut :eek: Eg trenge ei sånne ganske fort.. Plukka fra hverandere motoren for å sjekka ut tikkinga så fant eg ut at den va ødelelagt og at det var brukt div ståltråd og slangeklemmer for å få det til å funke.. :( Vis du vet om noen med ein kassert motor (tenker meg at det er ganske like dele i alle 6`erane uten å være for sikker) så e eg innteresert.. Trenge

foresten nye støtfanger foran(ikke krom) + 2 nye forskjermer og den plastskjermen over olje kjøleren... :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by svein

Ja d e vist noken så sier så.. :rolleyes:

menmen. Vet ikkje om eg trenge nye bærebru akkurat nå alikavel..

Vis du vet om noen så har den ``skiva`` mellom vippearmen og ventilene, så hyl ut :eek: Eg trenge ei sånne ganske fort.. Plukka fra hverandere motoren for å sjekka ut tikkinga så fant eg ut at den va ødelelagt og at det var brukt div ståltråd og slangeklemmer for å få det til å funke.. :( Vis du vet om noen med ein kassert motor (tenker meg at det er ganske like dele i alle 6`erane uten å være for sikker) så e eg innteresert.. Trenge

foresten nye støtfanger foran(ikke krom) + 2 nye forskjermer og den plastskjermen over olje kjøleren... :cool:

vett om ein se har ein 320i (89 mod)delebil, se du kan jedna få kjupt den "skiva" sjå han...nummere hans e 40451978 (Sigurd)

Han andre dele-karen har nommere 91186036, han har de mesta av alt t e30:D

lukke t!

Lenke til kommentar
Del på andre sider