Gå til innhold

Hjelp angående G60 mottor

Ranger emnet


Kjetl0vB

Anbefalte innlegg

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

har samme problem på en G60 motor jeg holder på med for en kompis den går på ca 1200-1400 rpm på tomgang selv om ddet er ny tomgangs regulator. i den motoren er det satt in kam med mere løft å større ventiler. men den jager veldig på tomgang å vil ikke gå lavere. der er nytt alt lader plugger, coil, rør og at er over godt med start gass. tenning og alt er stilt etter hva møller sier skal være riktig. motoren jager veldig å vil ikke gå rent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har stillt tomgangs skruen men får ikke den til å gå noe lavewre på grunn av den jæ**** tomgangs regulatoren å den teite elektroniske tenninga. er ikke noe fantom på det som gjelder elektronikk på bil heller.. men dette iritewrrer meg noe voldsomt. har hat mang en time nede der får å få det til uten lykke. motoren er en orginal G60 husker ikke motor kode . men den står i en 89 golf rallye. der er satt in støree ventiller, shrick kam og er gjort div med insug å en lader som er portett å gjort div med fra G tech ( med dårlige erfraringer X 3) men mnå er det bare tomgangen som er problemet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og føler jeg har prøvd alt.... Det jeg sitter igjen med er at det enten er temp føleren, luftmengdemåleren eller lambda.... Napper jeg ut tempføler og mengdemåler går den lavt, men FETT SOM FAEN..... Har prøvd å ohme mengdemåler i grunnstillling og jusset i alle retninger men det går til faens..... Tomgangen er normal på kald motor... Dermed mistenger jeg selvsagt temp sensor... Men har ikke tenkt å kjøpe ny før jeg vet... Den koster helvete... Noen som har en å låne meg...? Evt noe andre forslag?

VOLVO - Schnellste Traktor der welt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by vr6R

har stillt tomgangs skruen men får ikke den til å gå noe lavewre på grunn av den jæ**** tomgangs regulatoren å den teite elektroniske tenninga. er ikke noe fantom på det som gjelder elektronikk på bil heller.. men dette iritewrrer meg noe voldsomt. har hat mang en time nede der får å få det til uten lykke. motoren er en orginal G60 husker ikke motor kode . men den står i en 89 golf rallye. der er satt in støree ventiller, shrick kam og er gjort div med insug å en lader som er portett å gjort div med fra G tech ( med dårlige erfraringer X 3) men mnå er det bare tomgangen som er problemet

 

Od gasspjeldet står helt i grunnposisjon, er ikke no åpning på det? du skal klare å stenge gasspkeldet og tomgangskruen såpass at motoren kveles.

Ta å fjern tomgangsregulatoren og blend igjen hullet.

Da skal den mest sannsynlig ikke gå på tomgang. Så justerer du ut tomgangskruen litt til du har passende turtall.

Tomgangsregulatoren er en oppskrytt del som faktisk kan lekke ut trykk..... Fjern den og justerer tomgangen manuelt på skruen, på en frisk motor vil tomgangen aldri forandre seg noe vesentlig over tid, men gjør den det er det bare å justere litt på tomgangsskruen.

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

 

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by GolfG60Syncro

Jeg og føler jeg har prøvd alt.... Det jeg sitter igjen med er at det enten er temp føleren, luftmengdemåleren eller lambda.... Napper jeg ut tempføler og mengdemåler går den lavt, men FETT SOM FAEN..... Har prøvd å ohme mengdemåler i grunnstillling og jusset i alle retninger men det går til faens..... Tomgangen er normal på kald motor... Dermed mistenger jeg selvsagt temp sensor... Men har ikke tenkt å kjøpe ny før jeg vet... Den koster helvete... Noen som har en å låne eg...? Evt noe andre forslag?

 

For svarte svingene.... sitter da ikke luftmengdemåler på G60...

 

Napper du ut slangen til MAP sensoren mener du?

Og hvor har du ohmet mengdemåleren?

 

Du har problemer med høy tomgang på varm motor?

 

Prøv å bytt den blå temp sensoren og kobl vekk tomgangsregulatoren. Den blå sensoren ryker ofte og fører til misvisning av motortemp for styreenheten.

 

Lmabda kan og klusse til, men da som regel andre veien, den vil ikke gå på tomgang..

 

En rens av tomgangsregulatoren er heller ikke dumt om man ønsker å beholde den.

 

 

Falskluft er ikke noe problem på overlada motorer? Å?

 

Motoren er jo ikke overlada på tomgang, og da er det ett problem, en G60 som har MAP sensor vil klare seg forholdsvis greit siden den gjør beregninger ut i fra det absolutte trykket i manifolden, men den vil jo allikevel gå høyt på tomgang pga den ekstra tilgangen på luft.... Ved gasspågivning vil den oppføre seg tilnærmet normalt, den vil jo tape noe trykk, men blandingsforholdet vil fortsatt være riktig.

En bil med mengde eller massemåler vil gå magert og kveles på tomgang og gå fett ved gasspågivning...

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

 

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by G60Turbo

 

For svarte svingene.... sitter da ikke luftmengdemåler på G60...

 

Napper du ut slangen til MAP sensoren mener du?

Og hvor har du ohmet mengdemåleren?

 

Du har problemer med høy tomgang på varm motor?

 

Prøv å bytt den blå temp sensoren og kobl vekk tomgangsregulatoren. Den blå sensoren ryker ofte og fører til misvisning av motortemp for styreenheten.

 

Lmabda kan og klusse til, men da som regel andre veien, den vil ikke gå på tomgang..

 

En rens av tomgangsregulatoren er heller ikke dumt om man ønsker å beholde den.

 

 

Falskluft er ikke noe problem på overlada motorer? Å?

 

Motoren er jo ikke overlada på tomgang, og da er det ett problem, en G60 som har MAP sensor vil klare seg forholdsvis greit siden den gjør beregninger ut i fra det absolutte trykket i manifolden, men den vil jo allikevel gå høyt på tomgang pga den ekstra tilgangen på luft.... Ved gasspågivning vil den oppføre seg tilnærmet normalt, den vil jo tape noe trykk, men blandingsforholdet vil fortsatt være riktig.

En bil med mengde eller massemåler vil gå magert og kveles på tomgang og gå fett ved gasspågivning...

 

Falskluft merker man v/labert ladetrykk.... Mener at hvis man har lekkasje så merker men det ved dårlig trykk med pådrag...

Selvsagt er det lufmengdemåler på motoren.... Den ohmer man i grunnstilling mellom pinne 1 og 3 ref ELSA..... 350ohm eler noe husker ikke.....

Har heller ikke sånn tro på lambda'n.....

Det er sjølvklart den blå tempen jeg har nappet av ja, og hvis jeg tar den og mengdemåleren samtidig så funker det. Har prøvd med en annen blå jeg hadde, men samme driten... Kan jo være begge er pult.... Men iflg ETKA'n min (6) så koster den sensoeren rundt 1500kr og da blir det drøyt å kjøpe ny for å finne det ut.....

Drar jeg av tomg reg så slutter den å jage, men går jevnt på 2000rpm..... Den er rensa og vaska i alle retninger.....

Akkurat nå så er motoren i jævla små biter så jeg tviler på jeg får start i det hele tatt....

Eneste som er bra på de motorene er jo G laderen.......;) Blir et fyr nå...??

VOLVO - Schnellste Traktor der welt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by GolfG60Syncro

 

Falskluft merker man v/labert ladetrykk.... Mener at hvis man har lekkasje så merker men det ved dårlig trykk med pådrag...

Selvsagt er det lufmengdemåler på motoren.... Den ohmer man i grunnstilling mellom pinne 1 og 3 ref ELSA..... 350ohm eler noe husker ikke.....

Har heller ikke sånn tro på lambda'n.....

Det er sjølvklart den blå tempen jeg har nappet av ja, og hvis jeg tar den og mengdemåleren samtidig så funker det. Har prøvd med en annen blå jeg hadde, men samme driten... Kan jo være begge er pult.... Men iflg ETKA'n min (6) så koster den sensoeren rundt 1500kr og da blir det drøyt å kjøpe ny for å finne det ut.....

Drar jeg av tomg reg så slutter den å jage, men går jevnt på 2000rpm..... Den er rensa og vaska i alle retninger.....

Akkurat nå så er motoren i jævla små biter så jeg tviler på jeg får start i det hele tatt....

Eneste som er bra på de motorene er jo G laderen.......;) Blir et fyr nå...??

 

jaha... og hvor sitter luftmengemåleren om jeg tør spørre?

er ikke co-potentio meteret du blander med da?'

 

Den blå sensoren ga jeg iallefall under 200kr for husker jeg...

 

normalt så skal bilen stoppe når du drar av tomgang reg.... høres ut som falskluft for meg. du merker ikke mye til falskluft på G60 ved gasspådrag, har blåst innsugspakninga på min, og den gikk da griet for det, har turbo da, så da fylles det jo opp uansett. mulig det går som en bøtte møkk med g-lader... ;)

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

 

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CO potensiometeret fungerer som luftmengdemåler..... Det er en luftmengdemåler..... Du kan lese mer om den i ELSA og workshop manualen.... Der står og hva den skal ohme på forskjellige flower m/gitt temp....

 

Bilen stopper ikke fordi du drar av tomg regulatoren, men regulatoren slutter å gjøre jobben sin uten input....

 

Mulig jeg har kikket feil på prisen på temp sensoren..... Har aldri hatt problemer med den, men det har du? Og fucka det tomgangen?

 

Tror ikke på falskluft, da dette er et problem som kommer med temp..... Da klinger det liksom med temp sensor.....

VOLVO - Schnellste Traktor der welt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ottar

Det er IKKJE luftmengdemåler på g60 motor, ikkje på mine 3 hvertfall.

Blå temp sensorn koster 157,- på vag, første eg bytter om g60 kødder seg.

 

Du tror det er den som er problemet?

 

Får vel først få motoren sammen..... :) Venter på deler.....

 

Hva gjør co pot'et..................?

VOLVO - Schnellste Traktor der welt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Sonick

Det justerer kanskje co en ? :D

 

Les mer :

 

http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=18935&highlight=g60

 

Nå var det der et NOE retorisk spørsmål da....

 

Det reagerer på luft temp og.... Ble vel litt for mye å kalle det en luftmengdemåler..... Rant jo over for enkelte.........

 

Litt barnslig på forumet her av og til......

 

Bytter temp sensor jeg...... ;)

VOLVO - Schnellste Traktor der welt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår