Gå til innhold

Hjelp angående G60 mottor

Ranger emnet


Kjetl0vB

Anbefalte innlegg

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by ottar

Det er vel meir som ein lufttemp måler, godt gammaldags steinaldersprut

 

Vi sier det sånn... Uten tanke på hvor tempen kommer fra......

 

Leverer inn toppen i morgen.... Tar sikkert en stund før det skal sammen igjen, men da blir det med ny temp sensor.... Vann temp sensor......

VOLVO - Schnellste Traktor der welt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann!!!

 

Det er mange ting som kan være grunnen til jaging på g60

motorene.. nå det er sagt kom en kamerat av meg over noe

nytt for meg. han hadde akkurat overhalt g-lader å clutch,

motoren la seg hele tiden på ca 1500\o.min fikk ikke justert

den ned. det viste seg at det var ledningene til lukket gasspjeld-

stillings bryter å ledningen til full gass bryter bak på gasspjeldet som hadde blitt brutt!!! bryterne hadde vært målt å alt var i orden

der måtte gummien av før det ble funnet ut. er visst vanlig på dette stedet p.g.a varme osv

 

er jo kanskje en mulighet?

92 golf vr6T

x84G60 igjen

x.85golf cl

x.87gsi 2.0

x.83golf gti16v

x84golfgti g60

x93 audi S4 2.2T

x et par golfer for dama

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Et eksempel som jeg ikke ser har blit foreslått enda er:

Sviver motoren høyt vist du tar av stikket på Tomgangsstabiliserings ventilen ? vist den ikke gjør det kan det enten være ventilen eller det kan være Chipen vist du har det i bilen (regner nesten med det siden du har kom og størreventiler osv) Det var problemet på min rallye en gang da hadde jeg en chip fra nbf. de sa jo der at det ikke kunne være det som var problemet når jeg pratet med de i telefonen. men etter å ha målt alt som var på bilen med de orginale dataene og det orginale måleutstyret fra merkeverksted (jobbet på det lokale merkeverkstedet før)

så viste det seg at det var kun den jeg stod igjenn med den eller styreenheten. men siden jeg da holdt på å få portet g-laderen min hos g-tech (skal faen aldri skje igjenn) så bestilte jeg diverse annet snacks fra SNS i England inkludert chip så var bilen helt i orden etter på...

men et råd hold dere borte fra G-tech!!!!!!!!

 

Å en siste ting Co potentiometeret er IKKE det samme som en luftmengde måler!!! for en luftmengde måler tar IKKE hensyn til temperatur det er det luft MASSE måler så gjør.. å nei det er ikke det samme. så vist co poentiometeret skal vere noe ville jeg sagt at det er mer det samme som luftmasse måler (noe som en finner på nyere biler)

letteste måten å se forskjell på luft masse og mengde er:

 

mengde = med spjell måler en anntatt mengde luft gjonnom vinkelen spjellet står i (ohm på spolen inne mengde måleren)

 

Masse = glødetråd inni i steden for spjeld der den er en viss tempratur (varierer fra forskjellige fabrikater) da tar den hensyn til vist bilen får kald luft siden kald luft tar mindre plass en varm luft kan en får en mer nøyaktig forbrenning + at luft mengde måleren er mer slitesterk en luftmengde måleren......

 

Sånn så var det gjort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motoren starter ikke uten chip.....

Dette greiene her lukter "falskluft" lang vei. Om det er masse eller mengde vet ikke jeg, men det er luft. Hvis motoren suger falskluft så ligger den og jager. Hvis det stabiliserer seg høyt når du napper ISV så betyr jo bare det at ISV virker.... ?? Den henter han jo på rett over 2 med idle switch trigget....

G-Tech lukter svidd. Fyren vet jo ikke forskjell på flo og tåke.

VOLVO - Schnellste Traktor der welt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår