Gå til innhold

Min prosjektbil: '93 Sierra GT

avz

Anbefalte innlegg

Fikk denne tråden flyttet fra prosjekt-forum. Den passer bedre her.

46.jpg

Dette er prosjektbilen min. Litt lite med tid til den. Men her er hva som jeg faktisk har gjort i sommer da.

Prosjekt: '93 Sierra GT - gjennoppliving

Heisann. Nå har jeg etterhvert blitt ganske lei av å bare lese om hva andre gjør, så jeg dro ut og kjøpte meg en ny bil jeg!;) (Delvis sant)

Sannheten er at jeg har tømt min lommebok for en 1993 Ford Sierra GT med gåen topppakning samt no kødd med gir-oppheng/eller -overføring.

Litt irritert på meg selv, har jeg kun ett dårlig mobilbilde av den nye bilen:

bilde1.jpg

(Bruksbilen først og GT'en bak (med tau imellom ja) )

Denne tråden vil nok mest sannsynlig dø ut en liten tid pga værforbehold. M.a.o: jeg gidder ikke skru i denne snørike vinteren. Liker snø, men det har rett og slett kommet litt for mye.

Planen er hovedsakelig gjennoppliving :

-Håper på at det holder med ny topppakning. Kanskje ny topp, evt en ny motor (ny=gammel). Det er forøvrig en Doch-motor.

-Fixe girproblemet, det skrangler og homper under der og 2 & 4 gir bare skraper.

-Panserbytte, da medfølgende visstnok har tatt av en gang. Tøft me no Cosworth riller.

-Shining, innvendig som utvendig

og til slutt sette inn mitt stolte anlegg som jeg ikke har fått gleden av i bruksbilen (pga fukt)

-har mange idéer virvlende oppi hue, men dette er de nærmest virkeliggjøring;)

Bilen er satt inn til snøen flyter. Håper på å få tatt noen bedre bilder av den før det, egentlig ganske fin bil seru!

-Ikke mye snøring på lite, men litt snøring på mye! ;)

Nåværende bruksbil: 1992 Ford Sierra 4x4 stasjonsvogn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 74
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Digger Sierra Sedan :)

Bruksbilen din så jo ganske fin ut den, og. Hvorfor er den bruksbil, og GTen er prosjektbil? :P

Fete Siræævaer smoker.gif

Starter den? Par tusen, og denne er perle igjen! :)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja, bilen har GulvTepper, men ikke matter, men det er jo ikke noe rart, det er jo ikke GM heller;) Ikke godt egentlig å si hva Ford mener med denne GT-modellen, men den er bruktimportert i '95 og det står stempla GT i vognkortet. Ikke på bilen derimot! Heh..

Jeg er nesten enig, bruksbilen min ser faktisk nesten bra ut på det dårlige bilde, men likevel, den brune hjulbuen syns endå.

Med på dealen må jeg jo legge til at jeg fikke med noen stygge 15" Cosworth-felger med Ice-Navy fra 05. Og et vanvittig salt-lag over hele bilen-det værste jeg har sett! Det kun derfor bruksbilen ser bedre ut. Kjøpte meg ei spruteflaske med avfeting og sprøytan ned, og mens jeg holdt på, trurukke det sa kladang under bruksbilen da!? Der lå bakre potta på bakken! Hehe, bilen stod heelt rolig;)

Vel, tilbake til "prosjektet". Planer? Jeg kjenner megselv, kan ikke love mer enn det jeg har skrivi i føste posten. Motormessig får seg se hvordan den går når den går igjen. Fikk en litt drøy idé her en dag, men.

Jeg er litt Coswannabe da. Det er en megabulk i panseret, nok til en liten fugledam. Så et Cosworth-panser er ikke å forakte. Blir litt dumt med Cosw-frontfanger da, for '93en har jo noen ekstra gummilister, så da må jeg ta bakfangern også lissom...men vi får se.

Jeg vil i alle fall uansett oppgradere bremsene! De originale bremsane er jo så vannvittig små!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått tatt noen bilder! Det var godt å se den igjen, har lissom ikke helt fått følelsen av at den er min enda. Den blei satt bort første dagen. Jeg gleder meg virkelig til å kjøre rundt i denne til sommeren!

02.jpg

Har digga disse baklyktene siden jeg var liten!

03.jpg

Vet ikke om grillen er original eller ikke.

04.jpg

Nydelig interiør, i forhold til min '87 CL i alle fall!

05.jpg

Bulk i panser inkludert i prisen.

Jeg kommer tilbake når jeg har begynt å gjøre noe på'n!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Takk takk. Koselig med tilbakemeldinger, som sagt så har ikke arbeidet begynt enda, men til helga blir det motorhenting! Det blir gøy, blir nemlig å kjøre om Sverige/Svinesund:) Jeg har også gått til innkjøp av motor- eller "verkstedkran" og motorstativ. God bless Biltema!;) Så nå kAn morroa begynne, bare snøen sekker litt da.

Endra plan litt. Bare forenkla den i detaljer:

-Bytte motor

-også fixe resten av bilen (som beskrevet i post 1&9)

-når jeg da har sommerbilen klar på skilter kan jeg overhale toppen på den motoren som står i nå. Skulle noe skje med den jeg satte i så er det "bare" å bytte igjen, heh.

Da ønsker jeg meg selv en god tur jeg, så livner nok tråden opp igjen te uka elr.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja :) du ute med prosjekt også ja :) Digger Sierra Sedan utgaven den er barsk :)!Hvis du får den til og ligne noe slikt som gamlebilen til Ruud Racing :)!

jeg synes du skal skaffe deg slik frontlykter!

xfsc20.jpg

PEN ORGINAL SIEERA COSWORTH

sedan4x4.jpg

Får Vi se noe slikt?

ruudracing%2520burnout.jpg

Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig

Opel Maffian

Qraftwerket

Lenke til kommentar
Del på andre sider