avz Skrevet Mars 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2006 Fikk denne tråden flyttet fra prosjekt-forum. Den passer bedre her. Dette er prosjektbilen min. Litt lite med tid til den. Men her er hva som jeg faktisk har gjort i sommer da. Prosjekt: '93 Sierra GT - gjennoppliving Heisann. Nå har jeg etterhvert blitt ganske lei av å bare lese om hva andre gjør, så jeg dro ut og kjøpte meg en ny bil jeg!;) (Delvis sant) Sannheten er at jeg har tømt min lommebok for en 1993 Ford Sierra GT med gåen topppakning samt no kødd med gir-oppheng/eller -overføring. Litt irritert på meg selv, har jeg kun ett dårlig mobilbilde av den nye bilen: (Bruksbilen først og GT'en bak (med tau imellom ja) ) Denne tråden vil nok mest sannsynlig dø ut en liten tid pga værforbehold. M.a.o: jeg gidder ikke skru i denne snørike vinteren. Liker snø, men det har rett og slett kommet litt for mye. Planen er hovedsakelig gjennoppliving : -Håper på at det holder med ny topppakning. Kanskje ny topp, evt en ny motor (ny=gammel). Det er forøvrig en Doch-motor. -Fixe girproblemet, det skrangler og homper under der og 2 & 4 gir bare skraper. -Panserbytte, da medfølgende visstnok har tatt av en gang. Tøft me no Cosworth riller. -Shining, innvendig som utvendig og til slutt sette inn mitt stolte anlegg som jeg ikke har fått gleden av i bruksbilen (pga fukt) -har mange idéer virvlende oppi hue, men dette er de nærmest virkeliggjøring;) Bilen er satt inn til snøen flyter. Håper på å få tatt noen bedre bilder av den før det, egentlig ganske fin bil seru! Siter -Ikke mye snøring på lite, men litt snøring på mye! ;) Nåværende bruksbil: 1992 Ford Sierra 4x4 stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar KRC Skrevet Mars 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2006 med nok penger er ingenting umulig hehe. Kan bli rå denne!! Siter Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Mars 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2006 Digger Sierra Sedan :) Bruksbilen din så jo ganske fin ut den, og. Hvorfor er den bruksbil, og GTen er prosjektbil? :P Fete Siræævaer Starter den? Par tusen, og denne er perle igjen! :) Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mars 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2006 Hva går egentlig Sierra GT ut på, er jo ikke non normal Ford-betegnelse, har sett ettpar men ser ikke no spes, er det no lignende IS eller(skjønt en ekte IS har pinto)?? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Mars 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2006 Grand Touring Gran Turismo Tipper det er Grand Touring. Eller Gulv Teppe... Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fighter Skrevet Mars 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2006 Eller Gulv Teppe... LOL :op Men blir bra bil dette her ja. Noen planer motormessig eller? Siter Nissan Primera SRi 1996 X-BMW 520i 1991 X-Volvo 745 GLT 16v 1990 X-Volvo 360 STING 1988 X-Volvo 740 GL 1986 X-Volvo 245 gl 1991 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rekord 2,2i Skrevet Mars 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2006 blir bra detta her, er det 2 liter doch motor, di spiser vist topp pakninger har eg hørt, skal vist ikkje vere noe vanskeli å få di til å gå godt., Siter ønsker å kjøpe ford anglia uansett stand,. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mars 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2006 Veit jo hva det står for, men hva det går utpå på sierra Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
avz Skrevet Mars 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2006 Hehe, ja, bilen har GulvTepper, men ikke matter, men det er jo ikke noe rart, det er jo ikke GM heller;) Ikke godt egentlig å si hva Ford mener med denne GT-modellen, men den er bruktimportert i '95 og det står stempla GT i vognkortet. Ikke på bilen derimot! Heh.. Jeg er nesten enig, bruksbilen min ser faktisk nesten bra ut på det dårlige bilde, men likevel, den brune hjulbuen syns endå. Med på dealen må jeg jo legge til at jeg fikke med noen stygge 15" Cosworth-felger med Ice-Navy fra 05. Og et vanvittig salt-lag over hele bilen-det værste jeg har sett! Det kun derfor bruksbilen ser bedre ut. Kjøpte meg ei spruteflaske med avfeting og sprøytan ned, og mens jeg holdt på, trurukke det sa kladang under bruksbilen da!? Der lå bakre potta på bakken! Hehe, bilen stod heelt rolig;) Vel, tilbake til "prosjektet". Planer? Jeg kjenner megselv, kan ikke love mer enn det jeg har skrivi i føste posten. Motormessig får seg se hvordan den går når den går igjen. Fikk en litt drøy idé her en dag, men. Jeg er litt Coswannabe da. Det er en megabulk i panseret, nok til en liten fugledam. Så et Cosworth-panser er ikke å forakte. Blir litt dumt med Cosw-frontfanger da, for '93en har jo noen ekstra gummilister, så da må jeg ta bakfangern også lissom...men vi får se. Jeg vil i alle fall uansett oppgradere bremsene! De originale bremsane er jo så vannvittig små! Siter -Ikke mye snøring på lite, men litt snøring på mye! ;) Nåværende bruksbil: 1992 Ford Sierra 4x4 stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
avz Skrevet Mars 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2006 Da har jeg fått tatt noen bilder! Det var godt å se den igjen, har lissom ikke helt fått følelsen av at den er min enda. Den blei satt bort første dagen. Jeg gleder meg virkelig til å kjøre rundt i denne til sommeren! Har digga disse baklyktene siden jeg var liten! Vet ikke om grillen er original eller ikke. Nydelig interiør, i forhold til min '87 CL i alle fall! Bulk i panser inkludert i prisen. Jeg kommer tilbake når jeg har begynt å gjøre noe på'n! Siter -Ikke mye snøring på lite, men litt snøring på mye! ;) Nåværende bruksbil: 1992 Ford Sierra 4x4 stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mars 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2006 Er ikke GT som i GTU på granada da(der betyr det 2dørs sedan så tviler) Men har sett der det står GT orginalt bak... Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Mars 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2006 gt er vel stort sett samme som en IS! alle sierra sedan IS har DOHC motoren etter det jeg har hørt! er jo potente motorer men som sagt tidligere i tråden di SPISER topppakninger av en eller annen grunn! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brandtenborg Skrevet Mars 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2006 Dette var et prosjekt som falt i smak for min del! Gleder meg til det skjer noe! Bare sørg for å fortsette å fortelle på en morsom måte og ta masse bilder! :D Siter 97' Transporter T4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
avz Skrevet Mars 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2006 Takk takk. Koselig med tilbakemeldinger, som sagt så har ikke arbeidet begynt enda, men til helga blir det motorhenting! Det blir gøy, blir nemlig å kjøre om Sverige/Svinesund:) Jeg har også gått til innkjøp av motor- eller "verkstedkran" og motorstativ. God bless Biltema!;) Så nå kAn morroa begynne, bare snøen sekker litt da. Endra plan litt. Bare forenkla den i detaljer: -Bytte motor -også fixe resten av bilen (som beskrevet i post 1&9) -når jeg da har sommerbilen klar på skilter kan jeg overhale toppen på den motoren som står i nå. Skulle noe skje med den jeg satte i så er det "bare" å bytte igjen, heh. Da ønsker jeg meg selv en god tur jeg, så livner nok tråden opp igjen te uka elr.no. Siter -Ikke mye snøring på lite, men litt snøring på mye! ;) Nåværende bruksbil: 1992 Ford Sierra 4x4 stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omegamannen Skrevet Mars 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2006 Se der ja :) du ute med prosjekt også ja :) Digger Sierra Sedan utgaven den er barsk :)!Hvis du får den til og ligne noe slikt som gamlebilen til Ruud Racing :)! jeg synes du skal skaffe deg slik frontlykter! PEN ORGINAL SIEERA COSWORTH Får Vi se noe slikt? Siter Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig Opel Maffian Qraftwerket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg