avz Skrevet Mars 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2006 Den blir ikke plutselig Cosworth med min økonomi, men litt av gangen. Veldig pen den på det midterste bildet! Har aldri likt dobble headlights, dessverre. Siter -Ikke mye snøring på lite, men litt snøring på mye! ;) Nåværende bruksbil: 1992 Ford Sierra 4x4 stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omegamannen Skrevet Mars 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2006 :)kjøp deg en dele bil fra tyskland ell noe slikt og kast over ulike komponenter:) Siter Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig Opel Maffian Qraftwerket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Mars 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2006 jeg har en godt påbegynt cosworth til salgs :) (dvs den har nesten "looken" men ellers er det en daff 2.0i) intressert i felger? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omegamannen Skrevet April 1, 2006 Rapporter Share Skrevet April 1, 2006 Pris Felger? Pris bil? Siter Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig Opel Maffian Qraftwerket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SierraTyphoon Skrevet April 6, 2006 Rapporter Share Skrevet April 6, 2006 Blir sikkert bra dette! Du vet vel ikke noe om det har blitt byttet ratt i bilen din? I alle de GT'ene jeg har sett, inkludert min egen, så er det tre-eket og ikke fire som på din... Gt er vel den siste modellen som Ford laget av sierra, og ble dermed ofte putta i mye ekstrautstyr osv, på min har jeg blant annet alarm/fjernstyrt sentrallås, varme i frontrute, el-vindu, varme i seter, orginalt senka, ++ Gt'en skal være nokså lik Xr4i egentlig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
avz Skrevet April 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 9, 2006 Verken jeg eller bilen har dævva. Sist helg henta jeg motor i Østfold. Lada opp kamera og skulle ta bilder, men pakka det ut igjen da jeg kom hjem, urørt. Jeg fikk lånt en Hiace kombi, det blei i det trangeste laget baki der. Selv om ikke økonomien min heller er romslig, tok jeg med meg en kamerat og laga en tur av det. Sandefjord-Strömstad og måtte jo bruke noen penger på Svinesund, men var flink;) Takk for infon SierraTyphoon. Jeg hadde selv nesten ikke hørt om GT-utgaven. Men søkte og kikka litt rundt på nettet her om dagen. Flere av de hadde også 4-eika ratt, likt som mitt, så sikkert litt forskjellig. Noen har visst ABS og skiver bak også. Var så heldig å få låne litt plass til min nye (90/91) Dohc-motor hos farfar. Glemte kamera da også. Uten bilder blir fort innlegga kjedelig (men ikke verdens spennende motor heller), så derfor har jeg drøya ei uke med å skrive no mer.. Bilen til Haien ligna ganske mye på bruksbilen min syns jeg. Har også lyst på litt mer felger og mindre gummi, men må vinne i lotteri først.;) Men nå, vi har en varmere og mer mekkevenlig tid i vente, den nærmer seg for hver dag:) Og jeg begynner å klø litt i fingra etter å få begynt egentlig, gleder meg! Har knapt sett bilen så håper på en god påske! --- Bilder på plass: ------------------------------------------------------- I love Biltema, for denne krana, genial: Siter -Ikke mye snøring på lite, men litt snøring på mye! ;) Nåværende bruksbil: 1992 Ford Sierra 4x4 stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
avz Skrevet Mai 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2006 Blei nesten litt urolig, bladde gjennom 7 sider for å finne tilbake tråden min. Jeg fant den ikke. Ikke var det flere sider heller! Hadde heldigvis skrivi ned linken. Nok om det. Endelig, gjennopplivinga har offisielt starta!:) Jeg tjuvstarta litt i påska da jeg tok den ut og vaska'n. Nok ei flaske avfeting trengtes, men denne gangen blei det helt rått resultat! Jeg blei mildt sagt overraska over den fine bilen som skjulte seg under all den møkka! Så det hjalp jo mye på lysta på å få'n ferdig. Noe som fortsatt er en stund til. Starten idag var å ta'n ut og rigge seg til. Høres jo litt motsatt ut å flytte bilen ut for å gjøre en såpass jobb, men garasjen hvor den har holdt ly for vinterværet er under oppføring. Nå begynner det strax å skje ting på den også. Så ut måtte'n snart uansett. Garasjen hjemme er opptatt med et annet sovende prosjekt. -HUff, avsporing igjen! (Dårlig mobilbilde) Jeg satte bilen på bukker og begynte demonteringa oppi huven i alle fall, luft-filter og annet rask. Ombestemte meg og lar kassa bli stående, håper ikke det er for mye kødd med den så jeg slipper å ta den ut. Vi får se. Har sett for meg å ha den ferdig før første sommermåned. Det er fortsatt en målsetting, men innser at tia går fryktelig raskt og sannsynligheten for at ferdigdatoen blir forskyvi er jeg klar over. So long! Siter -Ikke mye snøring på lite, men litt snøring på mye! ;) Nåværende bruksbil: 1992 Ford Sierra 4x4 stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
avz Skrevet Mai 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2006 Heisann. Ikke så lett å holde en tråd med en nokså original bil levende her skjønner jeg. Noen som har et panser i fargen Nordic Green? (I østlands-området, helst) ... eller husker ikke om det stod grön jeg. -Blitt litt usikker på hvor bilen kommer fra etterhvert. Fant ei avis fra Oppland baki reservehjulsbrønn...også er den jo brukt-importert i '95, fra ... ? I tillegg har'n nesten helt nye skilter (nummer) nå.. Fått skrudd og demontert en god del, nesten bare å fiske ut motorn Morro! Også et merkelig lyst bilde. Og til slutt. Fikk øye på et prosjekt noen har hatt i Skien en gang! Fascinerende! Siter -Ikke mye snøring på lite, men litt snøring på mye! ;) Nåværende bruksbil: 1992 Ford Sierra 4x4 stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad_Maxx Skrevet Mai 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2006 Blir vel bra det der! DOHC motoren er fra sierra ja? Kan se ut som jeg får meg en `87 3-dørs Sierra selv i neste uke, så driver å ser etter inspirasjon ;) Den stasjonsvognlimoen var nais da :D Siter Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow. James Dean Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ha|||on Skrevet Mai 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2006 Og til slutt. Fikk øye på et prosjekt noen har hatt i Skien en gang! Fascinerende! Oisann! Hvor står denne, og er den til salgs? Siter Et smil i trafikken er den beste taktikken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Mai 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2006 dochen "spiser" ikke toppakninger. Feilen er den att folk varmkjører den, (viftene kan ryke) toppen slår seg og pakningen ryker. Så bytter dem pakning, toppen er fortsatt skeiv. Så går det bra en stund før neste pakning. Slik vil den spise pakninger helt til toppen blir planslipt. Stiller meg litt skeptisk til det GT navnet.. De blei jo kalt "sapphire" de siste modellene med alt utstyr (har en slik selv, til salgs) Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hhenr Skrevet Mai 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2006 Er det en Gt.. Hadde en Helt lik før. nordic green 92modell. Den het Sierra Sapphire. Men eg hadde ikkje vinge på min... Og eg hadde orginale grøftelys. Siter http://Http://www.hhenr.com/ 2000 Primera 1.8 gubbebil...ikke noe å skrive om.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
avz Skrevet Mai 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2006 Ja, mange som lurer på denne GT-utgaven ja. Lurte selv som sagt. Det Breisladdern skriver om Dohc-toppen og plansliping er vel innenfor autorisertes kunnskap ville jeg tru. Men varmkjøring, det trur jeg på. Ettersom jeg har forstått så er dette den første aluminiumstoppen til Ford, så den har nok noen svakheter. Det hender jo de bare sprekker også. Det som derimot er litt leit er at jeg ikke blir ferdig med bilen til sommermåneden som jeg håpa på. Masse helligheter og bursdager og selskap i denne måneden, så lite bil:( Siter -Ikke mye snøring på lite, men litt snøring på mye! ;) Nåværende bruksbil: 1992 Ford Sierra 4x4 stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ullsokk Skrevet Mai 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2006 Oisann! Hvor står denne, og er den til salgs? Den står på GB Autotech (hvis jeg husker riktig), rett ved Hydro Texaco Wattenberg. Siter BMW E36 M50 323 turbo 352whp/422wnm @ 1,5bar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Mai 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2006 Det Breisladdern skriver om Dohc-toppen og plansliping er vel innenfor autorisertes kunnskap ville jeg tru. Men varmkjøring, det trur jeg på. Ikke helt sikker på om jeg skjønner hva du mener her, men det er nå slik at den dohc toppen blir banan med det samme den blir varm.. Er vel snakk om for små vannkanaler i toppen, slik at den blir skeiv rimelig fort hvis bilen koker. Dette gjelder forøvrig alutopper generelt, men ikke av den grad som fords dohc. Det er jo en fin motor da. Godt bunndrag, dreimoment, og ikke minst økonomi. Min klarer 0.6 liter på mila ved langkjøring, 0.8 blandet. Og 1- 1.2 på herjing om vintern. 5 trinns manuel. Med automaten jeg hadde i bilen før brukte den MYE mer..Glad jeg fikk bytta ut den. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg