Gå til innhold

Min prosjektbil: '93 Sierra GT

avz

Anbefalte innlegg

• Svar 74
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Idag er den store dagen! :) Motoren falt på plass igår og idag har jeg stått opp "tidlig" for å koble og skru det meste tilbake, håper bare jeg får start på'n! Gjør jeg det tenker jeg den er nede på egne hjul igjen i kveld! :D Det er en del småting fortsatt før den er helt trygg på veien. Håper ting løser seg slik at skilter kommer til uka!

Legger kanskje ut noen bilder ikveld. Litt skuffende bilder, for de er ikke helt ulike utheisinga, heh.. ;)

-Ikke mye snøring på lite, men litt snøring på mye! ;)

Nåværende bruksbil: 1992 Ford Sierra 4x4 stasjonsvogn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det så trygt da? :thumb

Trygt ja? Hvorfor ikke, mangler jo bare bremser foran! Får satse på at ikke brekket er helt ubrukelig, for å ta en testrunde eller to.

Den starta! Og gjett om noen er kry! hehe Har bevis for det, på film, men trur webhotellet mitt begynner å bli fullt. Må finne på en annen løsning seinere. Nok av det.

- Bilder til oppdatering :

26.jpg

"Mye morro en kan lage seg!" for å sitere han jeg står hos. Han pleier si det hver gang han kommer bort for å se, og jeg har akkurat oppdaga noen hindringer. Eller utfordringer bør jeg heller kalle det. Ulikt ledningsnett på '90/91 og '93 motorer. Forsåvidt enkel sak å sette over. Bytta over svinghjul og monterte ny Sachs clutch.

28.jpg

Kjente kilinga av glede som strax skulle vise at alt strevet har betalt seg. Etter intensiv plundring i en halvtime var motoren på plass.

30.jpg

Dette prosjektet har vært vel så mye for meg som for bilen. Om sant skal sies, har jeg aldri før satt sammen noe lignende/en bil. Så på nederste bildet, som burte vært en film, der var en lykkens rus, som kjentes ned i tærne! :D Fra før av har jeg bare demontert to Rekorder som jeg aldri har satt sammen igjen (til én, som var plan) - SÅ jeg har lært utrulig mye!

Videre...Søndag er helligdag. Mandag, ny uke, nye muligheter: SKILT/registrering!! (Før det, bremser foran, mellomaksel, eksos og panser)

Et lite spørsmål: http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=1372577

En så lenge, ha en fet søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, joda. Har ikke bestemt meg enda. Men trur da bilen er på veien før helga i alle fall. Har ikke kjørt den varm enda. Så er vel ikke så lurt å kjøre til Rudskogen med den, selv om det egentlig ikke er så langt.

Vet jo aldri om topppakninga er ryki på den heller lissom.. Er det tilfelle blir det OHC, i verste fall forgasser og 4gir, bare for å ha litt glede av den i sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, joda. Har ikke bestemt meg enda. Men trur da bilen er på veien før helga i alle fall. Har ikke kjørt den varm enda. Så er vel ikke så lurt å kjøre til Rudskogen med den, selv om det egentlig ikke er så langt.

Vet jo aldri om topppakninga er ryki på den heller lissom.. Er det tilfelle blir det OHC, i verste fall forgasser og 4gir, bare for å ha litt glede av den i sommer.

well er lite glede i det så lenge det ikke er snakk om en grom gassersugis ;)motor har jo mye å si på kjøregleden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haien: Mente noe enkelt som fungerer, får hjula til å gå rundt. Trur ikke det blir den værste racerbilen med det første..

Det så og hørtes bra ut idag når det gjelder motoren. Den gikk egentlig ganske fint. Mins det var snakk om at den har stått i to år, så, ikke så ille, bare bytta plugger.. Vi stod egentlig bare å venta på at radiator-vifta skulle starte, for å være helt sikre, temp-målern i instrumentet virka heller ikke. Men vifta starta aldri. Den satt fast. Så litt surt å demontere litt igjen imorra, når jeg har vært så flink til å sette sammen den siste uka;) Så vifta var nok årsaken til forrige havari, sikringa var ryki også.

Syns nesten alle som får høre om prosjektet mitt blir skuffa over at det ikke er noe mer spennende motor, men sier det igjen; det mitt første motorbytte og jeg er kjempestolt over hva jeg har fått til. Gleder meg nok en gang til imorra, kanskje få den ned på hjula igjen:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss ikke ta alle sorgene på forskudd, er det noen som sier.

35.jpg

Jeg vet ikke hva jeg skal si enda. Jeg fikk tatt'en på en testrunde idag, men.. Smilet mitt bleiknet idag, ulyd i trompeten, motoren var først veldig tungstarta, presten synger ikke reint lissom, bilen røyk skummelt hvitt...Det er trøbbel i tårnet. Med andre ord, jeg frykter enda en toppakning er gåen.

-Hørtes hyggelig ut, Omegamannen. Men det ser dårlig ut her nå. Jeg var aleine idag, så får endelig diagnose av "sjefen" imorra.

Eksosanlegget har riktignok liggi ute ganske lenge, men syns da motoren blei varm nok nå til at det skulle fordampet, syns jeg. Den gikk heller ikke reint til tider, selv om trekk-krafta var ålreit nok opp bakken.. Noen som har en ordentlig Dohc til salgs? hehe... får se, eller trur kanskje jeg gir opp, ikke bilen, men den tullemotoren..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37.jpg

Igår var en skummel dag. Helt usannsynlig tungstarta og røyken velta ut igjen, den begynte å hompe på 2og1halv sylinder og det så fryktelig mørkt ut.

-Falsk alarm!

38.jpg

Bilen blei "klar" til slutt. "Klar" som i klar for en tur på veien i alle fall. Røyken ga seg etter en time halvannen og haltinga gikk seg til, el-vifta gikk av og på som den skulle og da var det bare å brase og hente skilter!

-Happy ending!

Fortsatt en del småt som må gjøres. Men har tatt den litt i bruk i alle fall - og jeg er GLAD :D

42.jpg

-ENdelig bilen hjemme!

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider