Gå til innhold

toll på cd spiller til bil?

Ranger emnet

ScoopeX

Anbefalte innlegg

Originally posted by ScooepX

noen som hvet om det beregnes toll, i tilleg til mva på cd spillere til bil som man bestiller fra utlandet?

Jeg bestilte en Pioneer spiller med skjerm fra USA og sparte 8000 kr på det. Det jeg måtte betale var moms og frakt (330kr).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte meg nettopp en boss spiller fra USA og jeg betalte ingenting ekstra. jeg tok en sjangs da å ble litt bedre kjent med han som behandlet mailene der da, så betalte jeg på forhånd både spilleren og frakt. spilleren kostet meg 950kr med frakt og da fikk jeg med 3 utganger og en audio inngang på spilleren. Det er jo selvsagt litt gambling da....... menmen... Jeg kjøpte min på http://www.mobileemotions.com mye brukbart der. (ikke bare boss)

post-1143-13804851471636_thumb.jpg

JaFFaMan is in tha house!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hosse

Hai

Allt over 2000 i verdi er det toll på, MEN du kan da kjøpe MVA fritt.

Uansett, det blir ju omtrent samme penger:-) Pass på så du ikke betaler både og. Brukte ting setter jeg som regel til en verdi på 1900 Nok:-)

ble mye toll og mva greier dette :) kan du forklare hva du mente med dette? (eller er det jeg som ikke har våkna enda? :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hosse

Hai

Allt over 2000 i verdi er det toll på, MEN du kan da kjøpe MVA fritt.

Uansett, det blir ju omtrent samme penger:-) Pass på så du ikke betaler både og. Brukte ting setter jeg som regel til en verdi på 1900 Nok:-)

Ehhh, dette var jo så feil som det kan få blitt.

Fasit følger:

- Varer på under 200 NOK er avgiftsfrie (fri for både toll og mva)

- Gaver sendt fra privatperson til privatperson med en verdi på under 500 NOK er avgiftsfrie.

- Bøker kan man importere avgiftsfritt uansett pris (må være til siste ledd, ikke videresalg).

- Ellers, så finnes det noen andre tilfeller hvor varer er avgiftsfrie (flyttegods, vareprøver, atikviteter m.m), som sikkert ikke så mange her vil få bruk for.

- Alt annen med en verdi over 200 NOK er avgiftspliktige ved innførsel i Norge.

Det er kun få varer man må betale toll for (toll er ikke mva). For å vite hva som er tollpliktig, så må man henvende seg til tollvesenet å spørre (evt. spørre meg), eller man kan sjekke selv på http://www.toll.no.

Edit: Husk når du bestiller fra utlandet at du får avsender til å fjerne mva fra sitt land før de sender varene. Du skal ikke betale mva i landet du kjøper varen fra. De fleste seriøse bedriftene gjør dette uten at du spør om det..

Helt vanlig passat ja....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by jaffa

Jeg kjøpte meg nettopp en boss spiller fra USA og jeg betalte ingenting ekstra. jeg tok en sjangs da å ble litt bedre kjent med han som behandlet mailene der da, så betalte jeg på forhånd både spilleren og frakt. spilleren kostet meg 950kr med frakt og da fikk jeg med 3 utganger og en audio inngang på spilleren. Det er jo selvsagt litt gambling da....... menmen... Jeg kjøpte min på http://www.mobileemotions.com mye brukbart der. (ikke bare boss)

950,- er jo en rimelig kurant pris det da....men hva med fks RDS?

...og koster de så mye mer i norge tro? :)

http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=656

@lpher

Lexus GS300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by @lpher

950,- er jo en rimelig kurant pris det da....men hva med fks RDS?

...og koster de så mye mer i norge tro? :)

http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=656

@lpher

Det sto at den kunne fås med RDS men jeg tror han ikke hadde fått det med seg for siden ble oppdatert akkurat rundt den tiden. men radioen min virker hvertfall, har ikke hatt noe problemer enda. kurant spiller men hvet ikke hva den koster i norge, det har jeg ikke sjekket. kanskje du kan sjekke det for meg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by jaffa

Det sto at den kunne fås med RDS men jeg tror han ikke hadde fått det med seg for siden ble oppdatert akkurat rundt den tiden. men radioen min virker hvertfall, har ikke hatt noe problemer enda. kurant spiller men hvet ikke hva den koster i norge, det har jeg ikke sjekket. kanskje du kan sjekke det for meg??

Spilleren din finnes ikke i europa....men basert på typebetegnelsen så ville den nok ha kostet mellom 1300,- og 1600,-

Radioen vil fungere den...men den leter ikke opp nye sendere etterhvert som du kjører..om den ikke har RDS.

@lpher

Lexus GS300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takke takk ja... å æ som trudd at d va en dyr en. jaja e no ganske fornøyd æ da for spællarn fungere jo bra nokk t mæ.. hværtfallj innjte videre.. du veit væll itj sånn tilfeldi kor en kanj få tak i en 15" Cadense The Beast du?? å kor my denj koste? kompis av mæ som har en men har lyst på en t.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Originally posted by @lpher

Spilleren din finnes ikke i europa....men basert på typebetegnelsen så ville den nok ha kostet mellom 1300,- og 1600,-

Radioen vil fungere den...men den leter ikke opp nye sendere etterhvert som du kjører..om den ikke har RDS.

@lpher

i nord amerika så blir det brukt satelitt radio, dette er noe som enda ikke har kommet til europa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider