Gå til innhold

Noen her som har brukt magnum.no til å frakte felger?

Ranger emnet

BLACK.PEARL

Anbefalte innlegg

Hei

bestiller felger fra USA snart. Første gang. Fikk høre om fraktpriser fra 4000-6000 kroner.

Men fikk et tips om å bruke http://www.magnum.no som fraktselskap, at det ville vært endel billigere.

Hvis noen her har brukt denne tjenesten før vil jeg gjerne høre om erfaringer evt. prisen på frakta dere betalte.

magnum.no er billig og det er jo bra..

MEN, det er mye surr og vås der med fakturar osv.. er ofte de mener jeg ikke har betalt når jeg har osv. og hvis du drar til magnum for å hente tingene dine så vil du bli skuffet, dra dit så skjønner du hva jeg mener..

men for all del, jeg bruker dem enda:) bare sammenligner dem litt med servicen på schumacher cargo når de henter bilen min der borte og sender den over for meg, for info på alt og ikke noe feil info osv! :D

mvh

Joachim som fikk bodykittet sitt 5 månder etter jeg betalte..

http://www.turbo-kid.com

'94 Mazda RX-7 FD R-2 LHD USDM

'93 Mazda RX-7 FD RHD N/A JDM

'93 Mazda RX-7 FD LHD Touring USDM-Solgt-

'82 Toyota StarletR.I.P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

magnum.no er billig og det er jo bra..

MEN, det er mye surr og vås der med fakturar osv.. er ofte de mener jeg ikke har betalt når jeg har osv. og hvis du drar til magnum for å hente tingene dine så vil du bli skuffet, dra dit så skjønner du hva jeg mener..

men for all del, jeg bruker dem enda:) bare sammenligner dem litt med servicen på schumacher cargo når de henter bilen min der borte og sender den over for meg, for info på alt og ikke noe feil info osv! :D

mvh

Joachim som fikk bodykittet sitt 5 månder etter jeg betalte..

Hmmm må vel nesten bare ta sjansen på mye tull da :P Du fikk alt du bestilte til slutt?

Mye kosta det deg å frakte bodykitet? Ser et bodykit på nettet som koster 650 $ (halvpris) og herifra skal jeg ta det jeg trenger (ikke hele kit'et). Men frakta er 650 $ også hvis de som selger sender babyhmm?

Jada er kalkis på nett, men dimensjonene i kubikkmeter aner jeg ikke. Hvis noen kan dette og vet ca kubbikk-størrelse av 4 ca 18" felger så hadde jeg satt pris på litt info :partyon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konkurs er åpnet Shumacher cargo. Stod det hvertfall i DN igår.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm må vel nesten bare ta sjansen på mye tull da :P Du fikk alt du bestilte til slutt?

...dimensjonene i kubikkmeter aner jeg ikke. Hvis noen kan dette og vet ca kubbikk-størrelse av 4 ca 18" felger så hadde jeg satt pris på litt info :partyon

Du må spørre selger hvor mye kubikk det blir og om han bruker pallekarmer. På sjøfrakt handler det om europaller og om pakkingen gjør at andre paller kan stå oppå din palle (=pallekarmer)

Er selger seriøs, vet han dette svært godt. Du er ikke den første de selger 4 18 toms felger til og de pakker jo på samme måten uansett hvor de sender varene.

Samme med det body kit'et.

Når du vet størrelse og vekt ferdig pakket sender du en mail til magnum.no og ber om pris.

Jeg har også handlet med magnum.no flere ganger. Har aldri hatt faktura problemer, men oppgitt vekt på kolliene har vært helt på jordet. Ikke at det er noen krise. Jeg har alltid fått det har bestilt.

Dersom vekten hadde vært korrekt, ville det vært lettere å avsløre allerede mens varen var underveis dersom selger prøvde å svindle deg (eller rotet det til) med f.eks å sende 3 istedefor 4 felger.

Men dette med feil vekt gjelder ikke bare magnum.no. Slik er det hos flere av de store selskapene (som f.eks UPC og Yellow Freight), hvis du sporer varer som er underveis.

Jeg var dritnervøs etter å ha kjøpt en brukt Chevrolet 5,7L V8 fra en amerikansk hugger oppe i Massachusettes. (Hva hadde vel livet vært uten litt spenning?)

Den ble sendt med Yellow Freight ned til magnum's mottak i New Jersey og sporingen min underveis viste en varevekt på bare halvparten av det den skulle være!

Jeg så for meg at jeg ble lurt med en rusten, tom motorblokk og alt mulig.

Men motoren kom frem og alt så bra ut. Huggeren hadde strek kodet motoren (seriøs) og til og med merket den med chassisnummeret på bilen den var hentet fra. Dette letter arbeidet med å finne de tekniske spesifikasjonene på motoren vesentlig, da 5,7 literen er laget i 1000-vis av forskjellige utgaver.

Nå har jeg riktignok ikke startet den ennå, siden den skal i et bilprosjekt som ikke er på veien ennå, men jeg har tatt av toppdeksler, innsug og bunnpanne for å inspisere og alt ser bra ut sålangt.

Numrene som er støpt inn i blokka stemmer også overens med selgers påstand om hvilken bil type og årsmodell motoren er hentet fra.

Lykke til.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye kosta det deg å frakte bodykitet? Ser et bodykit på nettet som koster 650 $ (halvpris) og herifra skal jeg ta det jeg trenger (ikke hele kit'et). Men frakta er 650 $ også hvis de som selger sender babyhmm?

frakta ifra CA til NJ var 200$ = ca 1350 kr (det var noe intense motorsport ordna, ikke magnum..

ifra NJ til Halden:

---------------PAKKE 1 ----- (ONHAND 111313 ) ----------

Body kit (Mazda RX7)

------------

Momsgrunnlag (varens verdi): 10965.85

----VEKT----

Fraktvekt: 1289.99 - volumvekt

(Reell vekt: 45.4)

------------

Mva : 2741.46

Toll: 0

-------------------------------------------------------

------------------------SAMMENDRAG---------------------

Sum mva: 2741.46

Sum vare® inkl mva: 13707.31

Til fradrag: - 10965.85 (det du allerede har betalt for varen(e))

Fraktpris: 1289.99 kg. antall sendinger: 0

--------------------------------------

Frakt: 2874.99

Sum frakt: 2874.99

Forsikring: 0

Totalt å betale: 5616.45

så da ble det alt i alt frakt og moms på 6966,45.-

ja og jeg fikk varene:)

kan også nevne en annen ting, frakt på en motor vi kjøpte (Ls1) ifra NJ til Halden var på 1000 kr..

mvh

Joachim

http://www.turbo-kid.com

'94 Mazda RX-7 FD R-2 LHD USDM

'93 Mazda RX-7 FD RHD N/A JDM

'93 Mazda RX-7 FD LHD Touring USDM-Solgt-

'82 Toyota StarletR.I.P

Lenke til kommentar
Del på andre sider