Gå til innhold

Hvilken gasser har jeg?

Ranger emnet


Golf2

Anbefalte innlegg

Originally posted by Sonick

Tror det bare står 2e på min også - men etter å ha sammenlignet med bilder i rep håndboken ser jeg at det er en 2e2 - ivertfall ingen av de andre der ..

 

Har samme problem her også...

 

Har den Haynes boka.. der er det ingen forgasser som heter 2E... bare 2E2... og på gasseren min står det 2E... rart. håper noen svarer på dette snart!!!

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alle 1.6 og 1.8 literene med forgasser har vel som regel pierburg 2E2 påmontert.. enkelte kom med weber gasser.

 

1,6 liter hadde Pierburg 2E2 på motorkoder EZ, EZA, PN, RF,

og en Pierburg 2EE stod på motorkode PN.

 

1,8 liter hadde Pierburg 2E2 på motorkoder GU, RH og RE.

 

2E2:

2E2spareslist.gif

grønn og hvit, hva er jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde at 1,6n hadde noe annet jeg.. 2E2'n er jo brukt i mye rart, hehe audi 80 b2 (starten på b3?) golf, jetta,passat..

 

har 3 sånne gassere og "alle" har hver sin feil! begynne å bli mektig lei.... men men

 

lure på om det går ann og "busemekke" litt så choken er HELT utkoblet.. går jo på vakum og tempratur på frost væske og litt strøm bimetall fjører osv..

 

 

kunne jo kjørt veska rett gjennom, altså et rør rett til insuget i stedet for gjennom gasser, og satt det som sku hatt væska "av" så det aldri slo seg på..

 

for mitt problemos er at den altid starter med chok.. selv om det er syden tempratur..

 

bilen er riktig nok bedre nå en før men fordi..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar. Satser på at det er en 2E2. Mange problemer med denne gasseren ja. Er jo så inviklet bygd også. Lister opp problemene jeg:

 

Fikk en vann lekasje på del nr. 41 på skjemaet til prosjekt rust. Dette tror jeg er et bimetall rele som skal justere tomgangen etter vanntempen. Grunnen til at den ikke var tett var at den gamle gummi pakningen hadde blitt stein hard så jeg byttet den med en O-ring.

 

Choken har aldri fungert helt som den skal så jeg skrudde den opp her om dagen. Hehe, delene spratt ut og jeg aner ikke hvordan de skal sitte inni der. Ser jo ikke helt pålitelig ut heller denne choken så jeg har planer om å dra opp en manuell chok fra kupeen. Har også problemer med ettertenning så jeg tenkte å bruke choken som en slags "kveler" når jeg stopper motoren.

 

Har også problemer med tomgangen. Når motoren er kald går den for lav og når motren er varm går den for høy. Jippi:D Vet dere hvordan denne klokka som styrer tomgangen skal fungere (tror det er del 40)?? Ser vel ut som det er vakumet som skal styre denne. Det sitter en "skrue" på baksiden av, men det skjer ingen ting når jeg justerer den. Dårlig vakum mon tro? Får vel teste litt mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by golfing

Takker for svar. Satser på at det er en 2E2. Mange problemer med denne gasseren ja. Er jo så inviklet bygd også. Lister opp problemene jeg:

 

Fikk en vann lekasje på del nr. 41 på skjemaet til prosjekt rust. Dette tror jeg er et bimetall rele som skal justere tomgangen etter vanntempen. Grunnen til at den ikke var tett var at den gamle gummi pakningen hadde blitt stein hard så jeg byttet den med en O-ring.

 

Choken har aldri fungert helt som den skal så jeg skrudde den opp her om dagen. Hehe, delene spratt ut og jeg aner ikke hvordan de skal sitte inni der. Ser jo ikke helt pålitelig ut heller denne choken så jeg har planer om å dra opp en manuell chok fra kupeen. Har også problemer med ettertenning så jeg tenkte å bruke choken som en slags "kveler" når jeg stopper motoren.

 

Har også problemer med tomgangen. Når motoren er kald går den for lav og når motren er varm går den for høy. Jippi:D Vet dere hvordan denne klokka som styrer tomgangen skal fungere (tror det er del 40)?? Ser vel ut som det er vakumet som skal styre denne. Det sitter en "skrue" på baksiden av, men det skjer ingen ting når jeg justerer den. Dårlig vakum mon tro? Får vel teste litt mer.

 

pierburg 2e2 er et lite helvete av en innretning.. den er kjempegrei når den virker, men med en gang den begynner å JALLE, da går det som regel en vei - åt helvete!!

 

jeg kødder ikke når jeg tror det enkleste for deg er å finne deg en annen 2e2 som virker, og slenge over denne.. tror du sparer den en del grå hår på det..

men om du absolutt skal skru.. hehe, en pierburg 2e2 består av rundt om 3000 deler ("røft" overslag ;)..

grønn og hvit, hva er jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by projektRUST

 

pierburg 2e2 er et lite helvete av en innretning.. den er kjempegrei når den virker, men med en gang den begynner å JALLE, da går det som regel en vei - åt helvete!!

 

jeg kødder ikke når jeg tror det enkleste for deg er å finne deg en annen 2e2 som virker, og slenge over denne.. tror du sparer den en del grå hår på det..

men om du absolutt skal skru.. hehe, en pierburg 2e2 består av rundt om 3000 deler ("røft" overslag ;)..

 

Takk for oppmuntringen:D:D:D:D:D:D Hehe, er klar over at denne gasseren ikke er av de enkleste å forstå seg på. Motoren synger på siste verset den også, så jeg gidder ikke koste på ny gasser her nei. Men tilbake til spørsmålet, er E2 den samme som E2E? Ser jo kliss lik ut som den på tegningen her og i Haynes boka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by golfing

Har også problemer med tomgangen. Når motoren er kald går den for lav og når motren er varm går den for høy. Jippi:D Vet dere hvordan denne klokka som styrer tomgangen skal fungere (tror det er del 40)?? Ser vel ut som det er vakumet som skal styre denne. Det sitter en "skrue" på baksiden av, men det skjer ingen ting når jeg justerer den. Dårlig vakum mon tro? Får vel teste litt mer.

 

 

del 40 er den som har tomgangs skruen, det er en 13mm, der juster du tomgangen som sagt, men hvis bilen din går lavt når den er kald og høyt når den er varm er det skummelt og skru den NED så den går bra når den er varm, for da vil den være jævli når det er kaldt.

 

uansett, spjelet som går på arma på "40" er "tomgangen" for å si det enkelt, hvis du dytter den fra arma ruser den seg opp.. med andre ord, hvis motorn er varm og du har høy tomgang, har du 2 muligheter, ligg arma intill "40" juster du bare ned denne dåsa ved hjelp av 13 milimetern.. hvis arma ikke ligg intill den (det tror jeg) så ligg feilen ett annet sted det kan være så mangt, alt fra elektriske deler som feks "38".

 

de elektriske delene hadde jeg litt problemer med begge "dåsene" sitter ved del 40, ene dåsen er 38 andre er 39, sjekk at disse har spenning.. her snakker vi "variabel" jord.. altså det er en egen boks til disse så de får jord i blandt, de ledningene er vel merket halv brune, husker ikke helt det.

MEn du kan fixe det jævli lett ved å dra opp en ledning fra + polen på colien og til chassi og ha på her, forgren med strøm tyv ell kabel sko..

 

da får begge dåsene + og minus når du starter bilen din, da funker i alle fall de.

 

jeg ville også sjekke del 28 hvis jeg var deg det er en jævel, bimetall fjør, når væska som går gjennom er sikkelig varm åpner denne og drar ned at tomgangen, denne styre ene spjelet.

 

jeg har også hatt samme virsjoner som deg og lage manuel chock.. men er usikker på hva som er den beste måten og fixe det på.. jeg vurderte og ta frost væska rett gjennom gassern, altså ikke gjenom 28 og 41 også sette disse så choken aldri er på, og heller ordne en vaier på spjelet som skulle gått til 28.

 

noen som har noen ideer?

 

enig i at det og kjøpe "ny" gasser er bra, slipper for mye strev.

MEN! jeg fikk tak i en gasser som hadde gått 28k hehe gikk bra noen uker men så begynte den og tulle.. var noe rusk nedi der.. og det har vært mere etter hvert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Originally posted by projektRUST

alle 1.6 og 1.8 literene med forgasser har vel som regel pierburg 2E2 påmontert.. enkelte kom med weber gasser.

 

1,6 liter hadde Pierburg 2E2 på motorkoder EZ, EZA, PN, RF,

og en Pierburg 2EE stod på motorkode PN.

 

1,8 liter hadde Pierburg 2E2 på motorkoder GU, RH og RE.

 

Så hvis jeg finner meg en golf 1.8 med 2E2 forgasser, så kan jeg bruke denne på min 1,6?? hvis den fungerer, må jeg justere den etter 1,6... siden den satt på en 1.8??

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår