Gå til innhold

Rar dunkelyd ved kald motor!

Ranger emnet

eirwave

Anbefalte innlegg

Hei.

har en golf 3 92 modell. Har nå gått 211000 ca..

Det som er problemet eller det som skjer er at når jeg starter motoren når den er kald, si om morgenen. Så kommer det en frykktelig lyd det første sekundet i det den starter. Høres nesten ut som bomgiring. liksom krrrrll.

Og etter det så lager motoren akkurat som en liten dunkelyd. liten kakklelyd.

Og når jeg gir gass så hører man tydelig at denne krrrrllll lyden kommer. Først etter 2-3 min når motoren begynner å bli varm så lager den ingen lyder lenger.

Hva kan dette komme av?

Kan tenninga være feil eller noe sånt?

2003 VW Passat 1.9TDI STV

* 95, Nissan Primera 2.0 (Solgt)

* 92, Golf GTI 8V (Solgt)

Tråden om golfen min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er nok heller ventil løfterene...er jo hydrauliske... disse er de siste i motoren som får olje, går derfor noen sek uten oljetrykk. kan forverre seg når det er kaldt(tykkere olje)

er ikke noe farlig, har hørt slik klakking på ganske nye biler også akkurat i det de startes!

sjekk du har rett olje og at den er blitt skiftet til rett tid!

er forresten et vag fenomen dette...gamle gtier begynner med dette så snart de har litt lite olje på motor.

pajero vinterbil

bmw e30 turbo godkjent:)-> Twin Turbo

har en e30 320I for salg som kan vises med turbo. søknadspapirer er godkjent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det nok ventilløfterne ja =)

Bruker 40w5 olje castrol.

Altså det som er. Når jeg gir gass etter den nettopp har starta så høres det nesten ut som en liten diesel motor...

Dette går som sagt over så snart motoren blit litt varm.. Får vel skifte olje snart. er vel ca 7000 km siden sist.

2003 VW Passat 1.9TDI STV

* 95, Nissan Primera 2.0 (Solgt)

* 92, Golf GTI 8V (Solgt)

Tråden om golfen min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, hør med noen på vag hvilken olje de anbefaler deg, når løfterene begynner å bli slitt...ellers er jo motorvarmer en fin ting! er relativt billig med nye løftere,,ganske greitt å bytte også. men har jo ingen innvirkning på effekt osv...

pajero vinterbil

bmw e30 turbo godkjent:)-> Twin Turbo

har en e30 320I for salg som kan vises med turbo. søknadspapirer er godkjent

Lenke til kommentar
Del på andre sider