Snowx Skrevet Mars 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2006 Mulig dette er gammelt nytt, men fant noen fine bilder av diverse driftebaner rundt om i verden. Er det nå vi burde starte kronerulling og få igang jobbing med å bygge en slik bane? Den kan jo brukes til andre motorsportgrener som gokart og supermotard også. Nå har jeg null erfaring med bygging av slike ting, men å hatt en slik bane på østlandet hadde vært KNALL. Tipper miljøet kommer seg kjapt iløpet av de kommende årene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ton Skrevet Mars 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2006 Ja takk! Et sted som dette med faste åpningstider og "fri" tilgang er jo bare drømmen. Men ser for meg at det er litt av en jobb med å finne egna sted, få rette godkjenninger osv osv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Supraguy- Skrevet Mars 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2006 Hva med nye rudskogen? Finner ikke kartet over det akkurat nå, men mener det var noe fine svinger der :) Siter - Kadett C 20set 79' - Mercedes E300 86' Selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2Fat 2Fly Skrevet Mars 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2006 skulle hatt mere MIDT I NORGE da! Siter 1985 Mercedes S123 230TE TIC 1995 Mercedes E250D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snowx Skrevet Mars 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2006 For å få ett slik sted til å bli ett skikkelig "driftland" tror jeg at det må være privat eid av entusiast(er). Det må ha faste åpningstider (1 gang i uken ellerno) og det må ligge nære der folk flest bor (østlandet :) ) Jeg aner ikke hvordan det er å finansiere noe slikt heller, men jeg tror det vil bli problemer å finne egna sted, selvom gardermoen raceway hadde vært PERFEKT, og såvidt jeg vet er det nok plass der. Her er ett eldre bilde av samme bane.. Område banen ligger på er på 320 mål med jord. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kebab gud Skrevet Mars 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2006 vel jeg har faktisk snakket med lokal poltikere om noe slik .. (er for å få alle 240ene vekk fra bensinstasjonene ) han var ikke høyt i kommunen .. men han var positiv.. *mumle noe om slemminger som stjeler ideer* Siter [*] 2003 Lexus IS200 [*] 1999 BMW 318i - Solgt [*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snowx Skrevet Mars 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2006 hehe, jeg tror det er ett godt forsøk på å ivertfall fjerne mye av henginga på lokale bensinstasjoner rundt om, såfremt banen ligger sentralt. Hvordan det er å bygge en slik bane ang regler etc kan da ikke være noe annerledes enn gokart? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joastarlet Skrevet Mars 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2006 jasså, diskuterte dere lenge igår på mirc dere eller? alacocaina vi som var der inne virka jo positive :thumb Siter http://www.turbo-kid.com '94 Mazda RX-7 FD R-2 LHD USDM '93 Mazda RX-7 FD RHD N/A JDM '93 Mazda RX-7 FD LHD Touring USDM-Solgt- '82 Toyota StarletR.I.P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KeLoN Skrevet Mars 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2006 Annbefaler alle å se "Drift Bible" Mot slutten viser han enkle triks, og hvordan det er best å starte ut. Der er han på et "Drift Land", hvor det da er et lite område med alle mulige svinger, men ikke en løype å følge.. Bare å kjøre, og prøve seg på svinger i forskjellige vinkler, osv. Skulle hatt noe lite sånn ved siden av ;) Siter -Mercedes Benz 190E 2.3 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kebab gud Skrevet Mars 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2006 Annbefaler alle å se "Drift Bible" Mot slutten viser han enkle triks, og hvordan det er best å starte ut. Der er han på et "Drift Land", hvor det da er et lite område med alle mulige svinger, men ikke en løype å følge.. Bare å kjøre, og prøve seg på svinger i forskjellige vinkler, osv. Skulle hatt noe lite sånn ved siden av ;) er det jeg vil lage .. jeg har aldri diskutert dette med noen (utenom en lokalpolitiker) Siter [*] 2003 Lexus IS200 [*] 1999 BMW 318i - Solgt [*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
øversveen racing Skrevet Mars 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2006 Hvis dere har hatt med dere ører og øyne så er det driftingbane på Dokka som det blir kjøringer på fremover våren , sjekk opp dokkagatebil.moo.no for mer info . Der ligger det også filmer fra treffa vi har hatt . Kenneth Moen som dere sikkert veit hvem er syntes at bana var ypperlig til drifting. Har selv kjørt sikkert en million ganger rundt bana og mener det samme som Kenneth. Mvh Øyvind Øversveen nestleder i Dokka gatebil klubb Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snowx Skrevet Mars 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2006 Kebab gud, hehe nå har jeg lufta ideen din for alle :P Joastarlet, jeg ble litt revet med da vettu :P hehehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ha|||on Skrevet Mars 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2006 Hvis dere har hatt med dere ører og øyne så er det driftingbane på Dokka som det blir kjøringer på fremover våren , sjekk opp dokkagatebil.moo.no for mer info . Der ligger det også filmer fra treffa vi har hatt . Kenneth Moen som dere sikkert veit hvem er syntes at bana var ypperlig til drifting. Har selv kjørt sikkert en million ganger rundt bana og mener det samme som Kenneth. Mvh Øyvind Øversveen nestleder i Dokka gatebil klubb Det har du helt rett i! :respect Det må ikke bli slik at man absolutt må ha nye ting. Jeg forstår godt at dere som bor midt i landet og nordover savner baner, men for de av dere som bor i Sørøst-Norge: Det er gode muligheter for å holde på med banekjøring og drifting slik det er idag! Gleder meg til snøen går! :thumb Siter Et smil i trafikken er den beste taktikken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pudding Skrevet Mars 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2006 Hvis dere har hatt med dere ører og øyne så er det driftingbane på Dokka som det blir kjøringer på fremover våren , sjekk opp dokkagatebil.moo.no for mer info . Der ligger det også filmer fra treffa vi har hatt . Kenneth Moen som dere sikkert veit hvem er syntes at bana var ypperlig til drifting. Har selv kjørt sikkert en million ganger rundt bana og mener det samme som Kenneth. Mvh Øyvind Øversveen nestleder i Dokka gatebil klubb Du har helt rett her ja! Banen deres ser genial ut og jeg gleder meg stort til å teste den hardt bare snøen stikker :D Enn så lenge er jo rallypigg på IS tingen å drive med, men ser for meg en bra sesong på Dokka. Hvordan er det med støykrav der forresten? Måler dere det? Og bør vi "driftere" melde oss inn i bilklubben deres for å få billigere kjøringer? Siter Ett bilde sier mer enn 1000 ord, en video sier mer enn 1000 Bilder... Driftfun.com LS1 200sx s13 under konstruksjon... www.gunstig.no <-Bilvideo! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ton Skrevet Mars 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2006 Sorry, herr Øversveen! Jeg har ikke fått vært på dokka ennå, så har ikke gått helt opp for meg at vi har den muligheten.. Har hørt mye skryt av banen deres og gleder meg skikkelig til å testa noen runder! :thanks Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg