Gå til innhold

hvordan bygge turbo på 2.0 is


Simen_Hagen

Anbefalte innlegg

en kamerat av meg moterte bare turbo på orginal is motor. eneste han gjorde var å motere cosworth trykkregultator. men blåste motoren da han ga full spiker utover e6, og slapp opp. da brant han hull i 1 eller 2 stempler. Bortsett fra det så tålte den MYE juling og krativ kjøring. DVS kjøring på våler banen blant annet ;)

-I'm so terrific I have my own toll-free number: 1-800-UNBELIEVABLE-

 

*1998 Ford Scoprio 2.3 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bygge meg ISt til å ha i Svarten(`82 Granada 2.0L) en gang, Det av info jeg har samla hittil er:

205-blokk(std. i IS, Gasser etter 85 og RWD cossie), Cossie-stempel er en god idè, gruppe A topppakning(cossie), manifold er vel mere eller mindre custom(burde gå å bruke til XR4ti(2.3 ohc med turbo orginalt) men er vel lettere å få laga en, spruten er det liit av hvert man kanb gjøre med, 1: orginal med tillegssprut, 1a; orginal med kaldstartsdyser og trykkbrytere(saab), 2 orginal sprut med mere benbsintrykk( problemer med blanding på tomgang, 2a; orginalsprut med større dyser, 3 datasprut.

 

Det jeg kommer til å gjøre tror jeg blir vel orginalsprut med diverse mods for å få brukbart blandingsforhold, samt en kaldstartsdyse med trykkvakt som sikkerhet, oljekjøler er en god idè, eks fra 2.8 V6(monteres bak oljefilter med vann inn og ut), mere oljetrykk(shimse).

Har også hørt at det tåler 1,1 bar med riktig bensin/tenning uten problemer med org bunn...

 

Dette er kanskje den beste motoren Ford i europa har laga, så tåler mye...

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en tanke:

 

Er jo fortsatt mange som kjører Sierra som sikkert har lyst på mer fart. Ville nesten tru det skulle være lønnsomt for noen som kan det å sette sammen og selge noen iST-motorer..? Sierra er jo en billig bil uansett lissom.

 

Jeg kunne tenkt meg litt mer futt i min. Hva ville prisen blitt tru?

-Ikke mye snøring på lite, men litt snøring på mye! ;)

Nåværende bruksbil: 1992 Ford Sierra 4x4 stasjonsvogn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en tanke:

 

Er jo fortsatt mange som kjører Sierra som sikkert har lyst på mer fart. Ville nesten tru det skulle være lønnsomt for noen som kan det å sette sammen og selge noen iST-motorer..? Sierra er jo en billig bil uansett lissom.

 

Jeg kunne tenkt meg litt mer futt i min. Hva ville prisen blitt tru?

 

thats soo true...

men må jo bli innen rimelighetens grenser og da...

og holde en liten stund!!

Robert

24 år

nes i akershus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår