Gå til innhold

Dashbord-pærer

Ranger emnet

svenna84

Anbefalte innlegg

Hei.

Dashbord-pærene mine går tur etter tur nå..sist den til utetemp.-måler.. Noen som har skifta dette på 91-94 S4 før??

Prøvde istad men fikk liksom ikke ut instrumentpanelet..virka som at det hang igjen i noe....turte ikke ta i.. Noen som har tips??

Det skal vel bare være å vipe av et lite deksel og skru ut 2 skruer?

Har ikke gjort det. Men iaf det jeg har hørt. Skal selv bytte noen pærer der snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er speedometer og hele den sulamitten der jeg må ha ut..veit ikke om det er for korte ledninger eller hva det er som gjør at jeg ikke får det til.. Tør ikke ta i, i tilfelle de er for korte, gidder ikke jobben med å fikse det hvis jeg skulle få røsket dem av.. Dritt at alt er mørkt også men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

1: Skru ut to skruer under rattstamme

2: Løft av øver deksel over rattsamme

3: skru ut to skruer som sitter under instrumentpanelet

4: vipp ut panelet i underkant og dra det ut så langt du får det

5: løsne kabel* til (bak) speedometer, klokke eller turteller. (Det sitter TO kontakter bak klokka)

6: trekk panelet mot rattet og trekk det fortrinnsvis ut på høyre side av rattet (best plass på den siden ;))

Når det gjelder akkurat den pæra du skal skifte, så er det ikke en vanlig instrumentpære! Denne sitter fast inne bak LCD- displayet og er loddet. Derfor litt tilleggsinfo:

a: Skru ut to skruer som holder LCD-displayet på plass

b: Skru gjerne ut to skruer som holder kontakten festet på baksiden av panelet

c: fjern tjærebånd som er surret rundt LCD-displayet og løsne to skruer.

d: Trekk front og bakpart på displayet fra hverandre, og enelig ser du pæren!

e: Lodder du selv så kan du fjerne pæren og ta den med til en radio-TV-forhandler og høre om de har (for Audi-forhandleren har den IKKE!)

* For å løsne kablene bak speedometer og klokke; sett en skrutrekker i "låsen bak på kontakten og trekk denne helt ut. (Når du monterer denne; sett i kontakten og trykk denne helt inn igjen

Hehe... Det hørtes jo ut som en sinnsyk operasjon å få byttet den, men det er det ikke! Og det er vanvittig deilig å få tilbake det lyset igjen! (Jeg gjorde dette selv sist onsdag :D

Mvh

Pegge

Lenke til kommentar
Del på andre sider