Gå til innhold

startproblem volvo240gle

Ranger emnet

trulsk

Anbefalte innlegg

Har en 1983 volvo 240 gle som startet og gikk helt feilfritt inntil fredag. Jeg var ut en liten tur å kjørte med den, gikk inn i leiligheten i 3 timer, og skulle ut å starte den opp igjen. Men da nekta den å starte. Klin umulig.

Først trodde jeg kanskje det var kondens som hadde spekt siden det var 10 minus grader. Men nå har den stått en hel dag i en varm garasje og fortsatt nekter den å starte.

Når jeg vrir om tenningslåsen går den i noen få sekunder, max 3 sekunder før den dør ut. Noen som har noen forslag på hva det kan være?

1983 volvo 240, b23e SOLGT

1989 volvo 740 tic SOLGT

1994 volvo 850 gl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt litt problemer med noe lignende selv. Har en 83-modell med B23A og når jeg har kjørt en stund så stopper jeg og skal handle eller vært på bensin stasjonen eller noe så har jeg litt vansker med å starte den. Men det går som regel bra etter hvert:P Pleier å ta ut choken litt også. Fordelerlokket mitt er også nytt.

- Volvo 240 83`(Solgt)

- Volvo 245TIC 89`

-Member of VOLVOklubbenTrøndelag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 1983 volvo 240 gle som startet og gikk helt feilfritt inntil fredag. Jeg var ut en liten tur å kjørte med den, gikk inn i leiligheten i 3 timer, og skulle ut å starte den opp igjen. Men da nekta den å starte. Klin umulig.

Først trodde jeg kanskje det var kondens som hadde spekt siden det var 10 minus grader. Men nå har den stått en hel dag i en varm garasje og fortsatt nekter den å starte.

Når jeg vrir om tenningslåsen går den i noen få sekunder, max 3 sekunder før den dør ut. Noen som har noen forslag på hva det kan være?

Det er sikkert innsprøytning i den der. da er d temp-føleren til innspruten. innspruten tror det er arbeidstemp i motoren når den er gåen, å da fungerer ikke kaldstart fungsjonen.

2001 VW Passat V6 TDI 4-Motion

http://www.nordmoregatebilklubb.com

Nestformann

Lenke til kommentar
Del på andre sider