Gå til innhold

E30 M3 vs Sierra Cosworth 4x4

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Originally posted by Loppa

Er du sikker på du i det hele tatt får forsikret disse bilene da? Før du drømmer deg bort ville jeg sjekket det opp 100% og fått det skriftlig. Skal vel kanskje stå foreldre ?

 

Jeg hadde gått for M3`n. En av de virkelige nydelige klassikerne fra BMW. :)

 

Så sant han ikke trenger annet enn ansvar får han garantert forsikret bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 80
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Ascona

 

Så sant han ikke trenger annet enn ansvar får han garantert forsikret bilen.

 

Kan jo koste litt men ansvar får han uansett :).

 

Og S13 kulere enn E30 M3?

 

E30 M3 er jo en av de råeste vognene som har rullet ut av nazistålfabrikken :).

 

Dog.. til dette bruket her hadde jeg nok gått for Cossien, men den er ikke billig i drift på noen som helst måte men en veldig morsom bil som samtidig er brukanes om det er litt glatt.

 

Men husk på at om bilen blir trimmet til 270hk så går det i 90% av tilfellene (tall tatt helt ut av hodet mitt ja, men tror ikke det er så galt) godt utover driftssikkerhet da cossie trimming er en litt merkelig ting.

 

De snakker aldri om reele tall, men '290' chip'er, grønne dyser og gud vet ikke hva.

 

Men uansett, de flytter seg godt når de er litt småtrimma. Morsome.

-'97 Audi A4 1.8 TQ Avant [Bilstereo!]

-'91 Ford Sierra 2.0i CL [Drept!]

-'96 mazda 626 2.0i GLX [solgt]

Spiller selges

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ascona

 

Først.. grunnen til at man sier at Cossiehester ikke er som andre hester er at dissa Cosworthene som dem skryter på seg 400hk og sånt i går dårlig.. og funker elendig på bane.

 

Og å påstå at en S13 er tøffere enn en E30 M3 ? Du vet hva vi snakker om for en bil?

 

skal ikke be opp noen til kappkjøring jeg men.... tror nok du ville blitt litt forundret over en cossie med 400 hk

den parkerer glatt den børsa du kjører rundt i

-97 Ford Fiesta 1.25 Flair - Til salgs

-94 Ford Escort Cosworth

 

Min hjemmeside

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsikring settes på foreldre, da blir det ikke så ille. S13 er iallefall uaktuell!

 

Uff, er vansklig¨å bestemme seg! Det jeg er mest redd for er at bilen blir stående alt for mye, må jo komme meg hit og dit.

 

Har en kompis som har hatt sierra med "290"-kittet i snart et år, eneste feilen han har hatt er den gåen drivknutemansjett og litt fusking. Men så hører man jo om andre som har utlegg på maange tusen i måneden. Kommer kanskje litt ann på kjørestil..?

-x 1988 Ford Sierra Cosworth

-x 1991 Mazda 323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Magnus

 

skal ikke be opp noen til kappkjøring jeg men.... tror nok du ville blitt litt forundret over en cossie med 400 hk

den parkerer glatt den børsa du kjører rundt i

 

Rett frem gjør den nok det, men det skulle da bare mangle, med det vekt/effektforholdet man får da..

Saken er den at de fleste som sier at de har 400hk og sånt i en cossie har egentlig et sted bortimot 300hk elns..

 

Forøvrig står det nok snart en cossie på gårdsplassen her også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier bare hva jeg syntes jeg. Om dere syntes det er kulere å rulle rundt i en "paki-tralle" enn en feit japse så er det helt greit for meg. :rolleyes:

Suzuki RM125 2001 SELGES (Send PM)

 

250 4-takt er på vei :D

En japansk bil kommer til våren....:D:D:D:D

 

xHusqvarna WRE125

xKX125 1993mod

xYamaha QT:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cosworth: En gammal ford som går greit, men det er en herjebil. Den skal børnes med... det er lixom ikke noe skam om du vraker bilen.

 

M3: Skal behandles med respekt! En nydelig kjøremaskin med egenskaper til 1000. Den skal alltid være ren blank.

 

Jeg hadde uten tvil gått for M3....

 

M3 er IKKE en "paki-tralle".

- Opel Vivaro

- Nissan S13 Silvia

- Toyota Hiace (til salgs)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 2 forskjellige biler da. kåssy er jo en gammel sierra med større motor og litt forbedringer, men en m3 er en rendyrket sportsbil :). uten å ha prøvd noen av bilene vil jeg tippe at M3 en er mere komfortabel har bedre kvalitet på interiør og føles mer sammenskrudd, mens kåssyen ser ut som en gammel sierra inni og er litt skranglete. Cosswort er billigere å trimme moderat, men skal det trimmes skikkelig, så må du bytte alt uansett og hvis du ser hva svenskene får ut av M3ene sine med, turbo burde det ikke være noe tvil om hva som er råest :). Prøv bege bilene og velg den du føleg deg mest hjemme i. Jeg ville uten tvil valgt en M3 :)

"fuck the respect - I want the bitches!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er så trist med Cossies er at "vanlige folk" har råd til dem. ;)

 

M3'er er som oftest "trailer queens" eller velholdte entusiastbiler. De eies av folk som aldri ville drømme om å ha den som bruksbil (sliter på en fullutstyrt 5-serie i stedet).

 

Cossier er (her i landet) eid av 18-22 åringer som kjører dem til hverdags og ikke har råd til noe annet. Deriblant en del tullinger som mener det "ikke er en skam å vrake" og forteller kompisene at de har 550 hk når de setter på et Stage 1-kit på en bil med en kvart million km bak seg.

 

Forskjellen i syn på disse to bilene ligger ene og alene i status. De med en anelse peiling vet at M3-karosseriet er totalt forskjellig fra en vanlig 3-serie (bare tak og panser er likt svjv) men også at endringene gjort på en Cossie er betydelig mer enn en turbo og noen stive fjærer.

 

Når de var nye ble Sierra RS Cosworth 4x4 målt til et halvsekund raskere enn E30 M3 på 0-100 av bl.a. bladet Automobil (husker ikke de eksakte tallene lengre dessverre og gidder ikke å begynne med arkeologi i bladsamlingen). Og dere vet hvorfor BMW måtte lage Evo-versjon ev M3-en? Fordi Ford gav dem grisebank i det tyske standardvognsmesterskapet (senere DTM) selvsagt.

 

Kjøp deg en M3 hvis du vil og har råd. Kjøp bare ikke all den lettvinte Cosworth-dissingen.

A quitter never wins. A winner never quits.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sierra cosworth er jo så sinnsykt langt ifra en sierra med større motor da jævla ape! Den er mye stivere både i dempere å karosseri. Det er to helt forskjellige biler! Hvor mange ganger på forumet her har vi ikke hørt at vi ikke skal uttale oss om ting vi ikke har peiling på?? Hold kjeft når du ikke veit eller anntar noe med andre ord!!

 

Neida M3en er fin den, men det er dessverre mange stanere som ruller i bimmer for tia og fler å fler tar seg råd til M3. Og at M3en tåler mer en 200'en er vell bare piss preik! Veit ikke så mye om M3en, men 200'en tåler en del!

Suzuki RM125 2001 SELGES (Send PM)

 

250 4-takt er på vei :D

En japansk bil kommer til våren....:D:D:D:D

 

xHusqvarna WRE125

xKX125 1993mod

xYamaha QT:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår