Gå til innhold

E30 M3 vs Sierra Cosworth 4x4

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

• Svar 80
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by candyman

Sierra cosworth er jo så sinnsykt langt ifra en sierra med større motor da jævla ape! Den er mye stivere både i dempere å karosseri. Det er to helt forskjellige biler! Hvor mange ganger på forumet her har vi ikke hørt at vi ikke skal uttale oss om ting vi ikke har peiling på?? Hold kjeft når du ikke veit eller anntar noe med andre ord!!

Neida M3en er fin den, men det er dessverre mange stanere som ruller i bimmer for tia og fler å fler tar seg råd til M3. Og at M3en tåler mer en 200'en er vell bare piss preik! Veit ikke så mye om M3en, men 200'en tåler en del!

Bruk quote din sopp og hvis du har så store problemer med å kontrole deg at du hisser deg opp pga sånne småting, så ta deg en lykkepille :) :)

"fuck the respect - I want the bitches!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sierra cosworth er jo så sinnsykt langt ifra en sierra med større motor da jævla ape! Den er mye stivere både i dempere å karosseri. Det er to helt forskjellige biler!

Hehe! Dette blir moro....

Da kan jo candyman fortelle oss alle hva som er forskjellen på karosseriet og understellet på en sierra 2.0 CL og en cosworth da :) Hva gjør dette til to vidt forskjellige biler? Litt bedre stabstag? Bedre dempere? :D Noe grovere fjærbein?

Altså, det er ikke en bil jeg vet om som har stort mere underholdnings effekt enn en sierra cossie.. Noen av de ser jo bra ut og, men det er fortsatt en sierra.. ;)

M3 er en fetere bil..... Den som sier annet er ikke ute etter BIL, men billig effekt.. :) Men smaken er vel som kjent, som baken..

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ola

Da kan jo candyman fortelle oss alle hva som er forskjellen på karosseriet og understellet på en sierra 2.0 CL og en cosworth da :) Hva gjør dette til to vidt forskjellige biler? Litt bedre stabstag? Bedre dempere? :D Noe grovere fjærbein?

Nå er jeg ikke Candyman da, men:

Annen motor (bunndelen er riktignok lik på de aller første "vingebilene"), annen gearkasse (som du ellers finner på Mustang 5,0), stivere karosseri, større bremser, andre hjuloppheng (annen layout bak, generell "beefing up" foran + at den har drift der selvsagt). Ny motorstyring som var state of the art for sin tid. Skal vi fortsette?

Finner ingen konkrete sammenligninger, men du kan se litt specs på http://www.turbocharger.co.uk/

Alt i alt har en RS Cosworth like mye med en 2,0 CL å gjøre som en Audi RS4 har å gjøre med en A4 1,6.

Originally posted by Ola

Noen av de ser jo bra ut og, men det er fortsatt en sierra.. ;)

Og? Si meg, når ble det vedtatt som en universell sannhet at Sierraer ikke kan se bra ut? Jeg gikk antagelig glipp av den erklæringen. Sa de det på TV eller noe?

Originally posted by Ola

M3 er en fetere bil..... Den som sier annet er ikke ute etter BIL, men billig effekt.. :) Men smaken er vel som kjent, som baken..

Definer fetere. At den har bredere skjermer?

Den som sier noe annet har antakelig et litt åpnere sinn enn deg med hensyn til hva som er en fet bil. Skal tydeligvis ikke så mye til.

M3'en er helt klart en fet bil, men slik folk holder på her skulle man jo tro det var en sjeldenhet på høyde med Ferrari 388 GTO eller noe.

A quitter never wins. A winner never quits.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by spenol

Den som sier noe annet har antakelig et litt åpnere sinn enn deg med hensyn til hva som er en fet bil. Skal tydeligvis ikke så mye til.

M3'en er helt klart en fet bil, men slik folk holder på her skulle man jo tro det var en sjeldenhet på høyde med Ferrari 388 GTO eller noe.

M3 er fetere i mine øyne, fordi den er oppbygd på et grunnlag for å fungere bra i motorsport, og som "sportsbil" på veien.. Den er godt balansert, og ser bedre ut (i mine øyne..) :) Den har også blitt et samleobjekt etterhvert, litt på lik linje med vingebilene...

Er karosseriet forsterket på cosworth? Hvor? Hvorfor kreves ingen forsterking ved ombygging?

Du må ikke være så tverr... Jeg sier ikke at sierra cl, og cosworth er samme bil.. Det er en trimmet variant av en cl.. På en måte som du sier, at en RS4 er en variant av A4.. Men de kan jeg ikke sammenligne, da jeg aldri har sittet i en RS4 :)

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry din pimp-sopp jeg er ingen pc geek som sitter forann skjermen 24/7 så jeg veit ikke åssen jeg quoter på flere spørsmål. Hissa meg ikke opp jeg, men det er som sagt irriterende at folk som har alt annet en peil uttaler seg om ting. Og du andre mann skal jeg forklare hva forskjellen på cossi og 2,litern er eller var forklaringa bra nokk oppi her. Det er en grund til at folk ikke kjøper cossier som er ombyggd vet du, ingen som bytter hele jævla karrosseriet og derfor blir det ingen ordentlig cosworth! Hvorfor de stiver opp karrosseriet sier seg vell selv?? Kanskje det har noe å gjøre med at det dir bedre kjøreegenskaper?? :rolleyes:

Men ta dere en tur til... hmmmmm hva faen var det det het det å gjøvik tror jeg, på andre sia av mjøsa av lillehammer ihvertfall. Der er en av de råeste cossiene jeg har sett, den var mørkelilla med full styling 4x4 panser å alt det råeste. Han lå vell i ca 170 mens jeg sto på en bussholderplass 1 meter unna han og dumpen smalt akkuratt når han var ved siden av meg. Og fyyyyyfaen... Fikk ikke sove på 2-3 dager jeg :D

Men M3en er jo feit den, i utseende ihvertfall, men cosworthen er vell like kul om den får litt styling på seg. og alle er jo ikke stygge, de er ikke så jævla pene på bilder, men når du opplever en så blir det noe helt annet!

Men hmmmm virker som om dere er litt snurte fordi cossien går bedre enn M3en?? dere slenger jo bare dritt om cossien jo.:(

Suzuki RM125 2001 SELGES (Send PM)

250 4-takt er på vei :D

En japansk bil kommer til våren....:D:D:D:D

xHusqvarna WRE125

xKX125 1993mod

xYamaha QT:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misforstå meg rett: kunne godt ha kjøpt meg cossie selv jeg :) Og ja, jeg vet hva som er forskjellen.. (eller hva kan jeg si, som kjører rundt i en audi 80 :D ) ;) Men i det store bildet, synes jeg M3 utgir seg for å være en grommere bil å se på.. Den vil nok holde seg bedre i pris å.. At den er dyrere å eie, forstår jeg ikke hvorfor folk sier..

Synes det hadde vært et litt vanskelig valg selv jeg.. Kan hende M3`n ville vært et bedre valg til en nyoppkjørt, da den er lettere å beherske? Jeg ser iallefall på en 290hk cossie, som rett og slett livsfarlig i hendene på en 18 åring.. Men det skulle vi vel ikke nevne :D

Men akkurat det med karosseriet på cossie kontra CL, ble jeg litt nysgjerrig på, da jeg aldri har hørt at cossie er forsterket i karosseriet.. Kan noen som VET dette si eventuelt hva som er forskjellen? M.A.O ikke candyman? ;)

01` Seat Leon 4x4 20vT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ola

Men akkurat det med karosseriet på cossie kontra CL, ble jeg litt nysgjerrig på, da jeg aldri har hørt at cossie er forsterket i karosseriet.. Kan noen som VET dette si eventuelt hva som er forskjellen? M.A.O ikke candyman? ;)

Jeg er ingen cossi expert greit nok det, men jeg veit tydligvis mer enn deg da, når du tror at ombyggde cossier er like gode som de som er orginale, og du ikke veit forskjellen på den vanlinge 2 litern og cossi utgaven av sierra bortsett fra motoren! :rolleyes:

Jeg skal høre med en kamerat av meg imorgen hva som er forskjellene i karosseriet i minste detalj han har mye mer peil enn meg på cossie, men du ville jo ikke høre det av meg uansett da så da kan du jo bare kjøpe deg en ombyggd dritt, wannabe "cosworth" og innbille deg selv at den er like god som den orginale!

Greit at du tror du har peil å begynner å disse meg "candyman: hehe kan jo bli spennende å høre hva forskjellen er da osv osv." også DRITER DU DEG UT fordi han andre homien kom med den linken, også prøver du å ro deg bort med å være mer frekk mot meg?? Sånne folk som deg assa!! Hvem er du egnetlig a?? Fettern til NismoMafia??

xHusqvarna WRE125

xKX125 1993mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ingen cossi expert greit nok det, men jeg veit tydligvis mer enn deg da, når du tror at ombyggde cossier er like gode som de som er orginale, og du ikke veit forskjellen på den vanlinge 2 litern og cossi utgaven av sierra bortsett fra motoren! :rolleyes:

Jeg skal høre med en kamerat av meg imorgen hva som er forskjellene i karosseriet i minste detalj han har mye mer peil enn meg på cossie, men du ville jo ikke høre det av meg uansett da så da kan du jo bare kjøpe deg en ombyggd dritt, wannabe "cosworth" og innbille deg selv at den er like god som den orginale!

Greit at du tror du har peil å begynner å disse meg "candyman: hehe kan jo bli spennende å høre hva forskjellen er da osv osv." også DRITER DU DEG UT fordi han andre homien kom med den linken, også prøver du å ro deg bort med å være mer frekk mot meg?? Sånne folk som deg assa!! Hvem er du egnetlig a?? Fettern til NismoMafia??

Slapp av.. Det er ikke nødvendig å bli helt rabiat og bruke masse banneord. Skal du bli tatt seriøst må du formelere deg litt bedre :). Du skriker høyt om idioter som utaler seg om ting de ikke har greie på, men kommer ikke med noe konkret selv. Fei for egen dør først :) Kommer du med enda et tåpelig mot inlegg mot meg full av usakligheter kommer jeg ikke til å krangle med deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by spenol

Jeg har lest linken din og ser ingenting om forsterkinger av karosseriet. Jeg ser heller ikke noe om omarbeidet hjuloppheng osv, bare at det er større bremser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by pIMp

Slapp av.. Det er ikke nødvendig å bli helt rabiat og bruke masse banneord. Skal du bli tatt seriøst må du formelere deg litt bedre :). Du skriker høyt om idioter som utaler seg om ting de ikke har greie på, men kommer ikke med noe konkret selv. Fei for egen dør først :) Kommer du med enda et tåpelig mot inlegg mot meg full av usakligheter kommer jeg ikke til å krangle med deg :)

Du begynnte å være frekk mot meg da, hissa meg ikke opp no sånn spess jeg. Skjønner bare ikke at folk må uttale seg om ting de ikke er 100% sikkre på! Jeg sier ikke åssen karosseriet er gjort sterkere, men at det er sterkere for det veit jeg 100% ;) (på org cossie da)

Sa bare til deg at jeg ikke er PC geek og kalte deg sopp som du kalte meg blei ikke fornærma av det du sa, men virka som om du ble det når jeg sa det samma tilbake til deg!

Tror du missforsto hvem det innlegget var til jeg

Blir bare "rabiat" av sånne folk som han med over 1000 posts å Audi i profilen sin jeg. D.V.S. folk som ikke tørr å innrømme at de driter seg ut. Men du/dere for ta kontakt med Ford da vet du så finner dere nok ut at karosseriet er stivere + andre ting som er bedre.

Usakligheter må du utdype for meg.

Men som sagt du får bare beklage om det virker som om jeg har en rabiat- tone til deg eller andre som ikke er frekke og oppfører seg apekatter her inne

:)

xHusqvarna WRE125

xKX125 1993mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ola

Jeg ser iallefall på en 290hk cossie, som rett og slett livsfarlig i hendene på en 18 åring.. Men det skulle vi vel ikke nevne :D

Må passe deg, plutseleg kjeme mopedgutta heim til deg å tæggar på postkassa di.. :D

...det virker som om jeg har en rabiat- tone til deg eller andre som ikke er frekke og oppfører seg apekatter her inne

:)

Eg er så glad for denne innføringa i Cosworth, candyman. Tusen takk! :hug:

Ein dumstut trur vël om alle som helsar blidt.

Han merkar slett ikkje dei legg snarer for han, om han sit i hop med dei lure.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Candyman: Har du en eneste grunn til å tro at du kan dette bedre enn noen andre? Du hadde sittet på med en cosworth du ja.. stemmer det......

Som sagt, så vet jeg forskjellen på 2.0cl motoren, og 2.0T 16v motoren som står i cosworth.. Jeg vet også om bakhjulstillinga og diffen, og ikke minst bremsene.. Jeg er samtidig veldig sikker på at det er grovere stabstag, og kanskje fjærbein.. I tillegg er det mye penere og bedre stoler i de.. MEN.. Blir det en vidt forskjellig bil av dette? Det er fortsatt en sierra for meg iallefall :) Samme dashbordet.. Samme dørene.. etc..

Er ikke dermed sagt det er en drittbil, men at den kanskje ikke gir meg den helt store go` følelsen..

Du får lære deg å lese, før du sprekker som et lemmen ;)

Hvis du fortsatt tror jeg skriver dette for å disse cosworth, så får du enten ta et nytt norsk kurs, eller ta det opp i en annen tråd.. Denne tråden er for en som lurer på hvilken bil han har lyst på, ikke for å høre på dette her..

Back to topic:

Jeg hadde gått for cosworth hvis det handler om å leke seg, spinne å ha det DRIT moro :)

M3`n hadde jeg ville hatt, hvis jeg hadde ønsket meg en bil som drar oppmerksomhet, og gir en følelse av å kjøre en spesiell bil :)

Kostnadene med å ha disse bilene vil jeg tro er relativt lik, dersom begge bilene er i bra stand :)

Mazdaharry: 4x4 driverket skal holde greit opp til 350hk, hvis bilen brukes litt folkelig.. Girkassa kan dø etter dette :D Frontdiffen har en tendens til å ryke, men som oftest er det en faktisk sammenheng med at bilen er senket mye..

01` Seat Leon 4x4 20vT

Lenke til kommentar
Del på andre sider