Gå til innhold

E30 M3 vs Sierra Cosworth 4x4

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Satt å leste på denna fengende thread`en og kom til å lure på noe... Har cossiene festet hjulbuene foran med sveis? Vet at dei ``gamle`` siraævaene har det jaffal... Og er det noen andre biler som har den patenten? Nye ford`er og andre bilmerker?

I am really not an violent man, but I think I have to kill someone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 80
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by mfafa

Ellers, er cosworth motorene produsert i belgia spesielle. Disse var oppgitt til 220hk med 4x4, automatgir osv.. så hvis man tok vekk all driten, og satt motoren i en 2wd hadde man plutselig 280hk uten modifikasjoner! :) Men disse motorene tålte ikke trimmes over 330hk (rundt der). Hørte dette fra en bilmekaniker som KAN cosworth, hvis noen skulle lure.

 

HVORFOR får man mer hk på svinghjulet hvis man "tar bort all dritten" og setter motoren i en 2wd med manuell kasse?

 

Det lurer iallfall jeg på.

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by funkes

 

HVORFOR får man mer hk på svinghjulet hvis man "tar bort all dritten" og setter motoren i en 2wd med manuell kasse?

 

Det lurer iallfall jeg på.

Ja det kan du lure på, hehe..

Etter det jeg kan skjønne må bilen ha vært oppgitt til 220hk, men i realiteten var det mer. Dette fordi kanskje Ford ikke ville at de 220hk'ene dems skulle virke tamme, pga. modellen hadde 4x4, automatgir, katalysator osv. Med de ekstra hestene skulle vel denne cosworth'en også henge med 2wd'en? Ikke sant.. så når mans setter motoren i en 2wd uten katalysator blir det sprekt.

Slik jeg skjønte det må det hvert fall bli noe i den duren..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mfafa

Cosworth ('87-92) var oppgitt 6,1sek på 0-100km/t. 2wd-utgaven var oppgitt til 204hk, men Ford innrømte at dette var veldig konservative tall, så de endret det til 218hk ;) Ellers, er cosworth motorene produsert i belgia spesielle. Disse var oppgitt til 220hk med 4x4, automatgir osv.. så hvis man tok vekk all driten, og satt motoren i en 2wd hadde man plutselig 280hk uten modifikasjoner! :) Men disse motorene tålte ikke trimmes over 330hk (rundt der). Hørte dette fra en bilmekaniker som KAN cosworth, hvis noen skulle lure.

 

Høres meget spesiellt ut med en motor som plutselig yter mer av å fjerne 4x4, automatgir, osv.. Det er jo tross alt motoreffekt man beregner avgifter og sånt ut fra såvidt jeg vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mfafa

Ja det kan du lure på, hehe..

Etter det jeg kan skjønne må bilen ha vært oppgitt til 220hk, men i realiteten var det mer. Dette fordi kanskje Ford ikke ville at de 220hk'ene dems skulle virke tamme, pga. modellen hadde 4x4, automatgir, katalysator osv. Med de ekstra hestene skulle vel denne cosworth'en også henge med 2wd'en? Ikke sant.. så når mans setter motoren i en 2wd uten katalysator blir det sprekt.

Slik jeg skjønte det må det hvert fall bli noe i den duren..

 

Ta ut motoren og sett den i en lettere bil med mindre drivverkstp, så vil den lette bilen gå bedre enn den tunge bilen med mer drivverkstap...enig. MEN HVORFOR BLIR DET MER EFFEKT I MOTOREN AV DEN GRUNN?

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit, greit. Jeg har kanskje formulert meg litt feil. Motoren er vel like sprek hele tiden den, bortsett fra at man fjerne katalysatoren når man setter den i 2wd'en. Er en stund siden jeg snakket med han bilmekanikeren, så ta det med en klype salt. Men jeg husker godt han sa "vips, så har man 280 hester" i den sammenheng. Nå gidder ikke jeg prøve å forklare hvorfor mere.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mfafa

Greit, greit. Jeg har kanskje formulert meg litt feil. Motoren er vel like sprek hele tiden den, bortsett fra at man fjerne katalysatoren når man setter den i 2wd'en. Er en stund siden jeg snakket med han bilmekanikeren, så ta det med en klype salt. Men jeg husker godt han sa "vips, så har man 280 hester" i den sammenheng. Nå gidder ikke jeg prøve å forklare hvorfor mere.. ;)

 

Vel, han var jo fordmekaniker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ascona

 

Vel, han var jo fordmekaniker?

 

"Slutt-slutt" *fjortisstemme*

 

Nå mårrå slutte å mobbe Ford. Ford duger til mye rart!

 

Når det gjelder det tråden handlet om, så ville i grunn jeg da gått for Forden, uten å være noe spesielt opphengt i Ford...

 

Det skulle tross alt brukes til hverdags, sommer som vinter. En M3 i mine øyne, skal holde seg i garasjen om vinteren :)

- 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje litt off topick, men er det noen som har henta cossie i tyskland her og har noe å si om det??

Fant denna på mobile.de kom på ca 90lapper

 

http://www.mobile.de/SID65vIpPR0J-ncdNRpDmCmbw-t-vexlCsK%F3P%F3R~BmSA7J1054680726A1CCarX-t-vctpLtt~BmPA1A1B20B83m-t-vMkSm_xprsO~BSRA5B16HcosworthA0H10000000A0/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&id=11111111121306663&top=20&

Suzuki RM125 2001 SELGES (Send PM)

 

250 4-takt er på vei :D

En japansk bil kommer til våren....:D:D:D:D

 

xHusqvarna WRE125

xKX125 1993mod

xYamaha QT:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke så mye forskjell på karoseriet enn det som er nevt litt tidligere (Taverser i karoseriet) . Begge bilene har jo sapphire karoseriet som ford begynnte med i 1988. En cosworth i god stand er en ganske bra bil og kan brukes til daglidags. Personlig ville jeg hat tatt cossien, men jeg er også entusiast. M3 er også en meget tøff bil, så du får en rå bil uansett. Cossien er en meget pen bil å se på !!!!:D :D

Ford Sierra Rs Cosworh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart at BMW M3 er finere enn en Ford Sierra Cosworth. Men hadde jeg funnet en orginal cosworth hadde valget blitt enkelt . Da hadde jeg kjøpt en cosworth . Gunnen til det er at bilene er letttrimma og er sikkert verdens kuleste leikebil .

 

Kjøp en cosworth og sett forsikringa på dine foreldre .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mfafa

Ja det kan du lure på, hehe..

Etter det jeg kan skjønne må bilen ha vært oppgitt til 220hk, men i realiteten var det mer. Dette fordi kanskje Ford ikke ville at de 220hk'ene dems skulle virke tamme, pga. modellen hadde 4x4, automatgir, katalysator osv. Med de ekstra hestene skulle vel denne cosworth'en også henge med 2wd'en? Ikke sant.. så når mans setter motoren i en 2wd uten katalysator blir det sprekt.

Slik jeg skjønte det må det hvert fall bli noe i den duren..

 

sierra cosworth er ikke levert med automatgir.. 2wd går bedre enn 4wd, litt pga vekt og har kanskje noe med girutveksling å gjøre... kjennes hvertfall slik ut da jeg har kjørt 4x4 og 2wd...

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer nok de kjetilr! Cossie har ALDRI blitt lever med automatgir. De at 2wd går bedre enn 4wd er nok mye pga av vektenå gjøre ja . 4wd veier tross alt mere. Girutvekslingen har nok også noe å si:D

 

Og til deg Jan: Det er smak og behag på utsendet! Jeg synnes cossien er finere å se på en m3 E30;)

 

Detaljert info om Cosworth finner dere her http://www.rsownersclub.co.uk/

Ford Sierra Rs Cosworh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by rs_cossie

Stemmer nok de kjetilr! Cossie har ALDRI blitt lever med automatgir. De at 2wd går bedre enn 4wd er nok mye pga av vektenå gjøre ja . 4wd veier tross alt mere. Girutvekslingen har nok også noe å si:D

 

Og til deg Jan: Det er smak og behag på utsendet! Jeg synnes cossien er finere å se på en m3 E30;)

 

Detaljert info om Cosworth finner dere her http://www.rsownersclub.co.uk/

 

også er det jo mere effekttap i 4wd driverk enn i 2wd driverk:)

X 1991 Toyota mr2

X 1994 Toyota Celica gt4

X 1977 Ford escort 2L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår