Gå til innhold

Polo 96mod 120Mil = 70 000kr Dyrt ?

Ranger emnet

exmith

Anbefalte innlegg

Hei.

Tenkt å kjøpe meg Polo 6N C. Concept.

1996 modell. Kjørt 128 000 KM. 75 Hest med KN filter.

Den ser fin ut, litt rust på den ene hjul buen.

Elektriske hjenen skal byttest ut (6000kr), pga tomgangen var ustabl.

Clutch byttest også. Selger betaler alt dette.

Merket også at gir var litt hard.

Men bilen var stødig på veien og ellers bra.

Kjekka også at det var olje og vann på oljelokket ved motoren når vi skrudde den opp. Skal be selger om å ta kompresjonssjekk eller hva det heter.

Men er 70 000 kr en grei pris, eller litt dyrt ?!

Bilen har også bodykit å noen diggbare felger.

Audi A3 1.8TFSI 08

x 1998 Audi A3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg kjøpte en vanlig 6N 96-modell, 1.4l i september i fjor. Den var da helt orginal, har enda ikke funnet noe rust, helt tipp topp stand! Utenom en steinsprut en plass på karoseriet (som selgeren fiksa, og har siden ikke hatt noe problem med dette).

Bilen hadde da såvidt runna 103 000 km, og jeg fikk den for 51 000 (og da betalte selger omregistreringsavgiften).

Greit, dette er ikke cc, og har heller ikke kn filter (noe som alikevell ikke er så veldig dyrt), det er også en mindre motor...

Men håper alikevell dette kan være en målestokk...

- 2001 VW Golf Highline 1.9TDI

- (X) 1996 VW Polo 6N

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Tenkt å kjøpe meg Polo 6N C. Concept.

1996 modell. Kjørt 128 000 KM. 75 Hest med KN filter.

Den ser fin ut, litt rust på den ene hjul buen.

Elektriske hjenen skal byttest ut (6000kr), pga tomgangen var ustabl.

Clutch byttest også. Selger betaler alt dette.

Merket også at gir var litt hard.

Men bilen var stødig på veien og ellers bra.

Kjekka også at det var olje og vann på oljelokket ved motoren når vi skrudde den opp. Skal be selger om å ta kompresjonssjekk eller hva det heter.

Men er 70 000 kr en grei pris, eller litt dyrt ?!

Bilen har også bodykit å noen diggbare felger.

vel om du får med kvittering at hjerner er byttet til 6000tusen kr som du sier, pluss clutch, så er det vel nærmere ca 10 tusen kr tilsammen?

rust er skummelt i hjulbuene..det utvider sg desverre fort..det har jeg erfart:(

men ja si det..dette må du vurdere selv:)

VW Polo 1996 1.4SOLGT

Audi A6 2001 2,5QTDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du absolutt vil ha bilen, så gi`n et bud på 60" eller noe sånt. Da inkludert alle reparasjoner selvfølgelig.

Men det høres ikke ut som et knallgodt kjøp, for å si det sånn. KN-filter tyder hvertfall på at eier liker å bruke bilen sin.

Han jeg kjøper den av, har hatt bilen i 3 år. Aldri gjort noe med den, sånn den er nå var den når han fikk den. Eneste er nye felger osv. Bilen er også lydissolert. Skinnet i setene osv er litt slitt. Men kansje det er normalt når bilen er 1996 mod.

*Han skal fikse det med hjernen

*Skifte clutch

*Kompresjonstest skal jeg be om, pga det med vannet på oljelokk.

*Fikse sentrallås/alarm(DEFA) som medfølger

*Bilen har 15" vinterdekk og sommerdekk, Vinterdekk på siste sessong

*Bodykittet koster vell en del(Front,rear og sideskjørt).

Hmm.. Skal snakke med han.

Lest at Girkassen bør sjekkes når golf og polo osv skal kjøpes.

For giren var ganske hard. Men vet ikke hva symptonene er når den er på vei til å bli ødelagt.

Sjekk denne på finn:

Volkswagen Polo 1,6 Color Consept personbil 1998, 125500 km., kr. 89000,-

Audi A3 1.8TFSI 08

x 1998 Audi A3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, sjekk denne på Finn.no ?:

49.000,- for en -97 mod 1,6

I forhold til gearkasse skal jo denne være litt svak på Polo`er, og en hard kasse er jo ikke gunstig. At det tar lang tid/hardt å få i gir kan være giroverføringen, dårlig/treg synkronisering i kassen, eller andre feil.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, sjekk denne på Finn.no ?:

49.000,- for en -97 mod 1,6

I forhold til gearkasse skal jo denne være litt svak på Polo`er, og en hard kasse er jo ikke gunstig. At det tar lang tid/hardt å få i gir kan være giroverføringen, dårlig/treg synkronisering i kassen, eller andre feil.

Den poloen du viser meg der fra finn, ser 120gange mer stygg ut en den jeg har tenkt å kjøpe. Mye mer styling. Pluss min er Color concept, å det er digg med skinninteriør. Men jeg er ikke sikker, kansje 65 for bilen jeg ser på er god pris, med felger styling osv. Kan se om jeg får tak i bilder..

Eneste jeg merka med giren var at den var 'LITT' tung å gire med, vanesak liksom, ellers var den god.

Audi A3 1.8TFSI 08

x 1998 Audi A3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det vanlig at selgere tar service på bilen før den selges ?

hvorfor skal det være vanlig? er vel alt etter hvor lyst han er å bli kvitt bilen regner jeg med, men klart det er en stor pluss

duh..når du nevner dette med at giret er tungt.. det skal vel hjelpe på å bytte clutchen.. når det legger sg mye asbeststøv der så blir de vel gjerne sånn..

var en DRØM å skifte clutchen på min sierra som har gått 300tusen elr no ..var ei heilt annerledes girkasse å clutchpedall..

men det er vel noen andre som kan svare bedre når det gjelder polo?

VW Polo 1996 1.4SOLGT

Audi A6 2001 2,5QTDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...