Gå til innhold

Polo 96mod 120Mil = 70 000kr Dyrt ?

Ranger emnet

exmith

Anbefalte innlegg

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bodykit?? Den er jo klin orginal bortsett fra grillen.

Hehe ja jeg så det. Kan være bakskjermen er bytta, men han var ikke sikker, hadde ikke bildet fra baken.

Men nå fikk han skifta noe med en bensin sensor, kosta rundt 6000kr. SÅ tomgang svirer bra nå. Clutchen skifta han ikke, pga den kunne bli kjørt en god del til..

Så det eneste minuset på bilen nå er at det er litt rust på en/flere hjulbuer, bittelitt.

Men han trodde han kunne få 70-75 for bilen..

Ikke vet jeg.

Skulle få den for 70, pluss han har anlegg i den til 30 000.

Så jeg skulle få hele pakken for 90 000. Da er veiavgift betalt.

Tenkte kanksje på NAF test om det er lurt.

Audi A3 1.8TFSI 08

x 1998 Audi A3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh.

Han som har den sier at det er bodykit på den, men så vet han ikke helt hva bodykitet består av? Ser ut som en GTi fanger foran? Sota blinklys, og annen grill? Pluss senk, sota sideblinkers og alufelger.

Hvis anlegget er rått, så kanskje 80". 60-65 for bilen kanskje. Mange har et urealistisk syn på hva de skal få for en bil de har lagt mye penger i. Men med tiden pleier de å innse hva som er realiteten.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh.

Han som har den sier at det er bodykit på den, men så vet han ikke helt hva bodykitet består av? Ser ut som en GTi fanger foran? Sota blinklys, og annen grill? Pluss senk, sota sideblinkers og alufelger.

Hvis anlegget er rått, så kanskje 80". 60-65 for bilen kanskje. Mange har et urealistisk syn på hva de skal få for en bil de har lagt mye penger i. Men med tiden pleier de å innse hva som er realiteten.

Det var jeg som tok feil. Men han tror bakskjermen er bytta ut. Er også skifta eksos, han vet ikke om det er kun bakdelen som er skifta eller hele anlegget. Kjørt 128. Alu vinterdekk og Sommerdekk. Defa alarm.

Men 60-65 000? Hørtes litt lite ut. For den bilen.

Audi A3 1.8TFSI 08

x 1998 Audi A3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jeg som tok feil. Men han tror bakskjermen er bytta ut. Er også skifta eksos, han vet ikke om det er kun bakdelen som er skifta eller hele anlegget. Kjørt 128. Alu vinterdekk og Sommerdekk. Defa alarm.

Men 60-65 000? Hørtes litt lite ut. For den bilen.

Aha. Trodde det var han som var usikker på bodykit`et jeg :)

En grei regel er at en annonsert bil som ikke blir solgt iløpet av 2-4 uker nok har feil pris. Står en bil usolgt i en hel måned, er prisen satt slik at kun en som har veldig lyst på bilen kommer til å kjøpe den.

Bilen ser jo pen ut, så om den er i strøken teknisk stand så er det sikkert ikke et veldig dårlig kjøp. Clutchen må jo du da påregne å måtte bytte, siden det allerede er usikkert hvor lenge den vil holde.

Ta en NAF test, og gi`n et bud du kan leve med hvis du vil ha bilen. Dersom det ikke er noen krise om du får kjøpt den eller ikke, så gi et lavt bud. Det værste som kan skje er jo at han ikke godtar det :)

Så kan du i neste omgang forhandle om hva du skal gi for anlegget. Halv pris for ferdig montert anlegg er en god pris, og hva jeg ville gitt bud på. Dersom han skal beholde det selv, må han demontere alt, for så å annonsere/selge det stykkevis. Det blir mer jobb, og ikke nødvendigvis mer kroner i kassen for han. Derfor kan du gjøre en gunstig handel på dette punktet.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha. Trodde det var han som var usikker på bodykit`et jeg :)

En grei regel er at en annonsert bil som ikke blir solgt iløpet av 2-4 uker nok har feil pris. Står en bil usolgt i en hel måned, er prisen satt slik at kun en som har veldig lyst på bilen kommer til å kjøpe den.

Bilen ser jo pen ut, så om den er i strøken teknisk stand så er det sikkert ikke et veldig dårlig kjøp. Clutchen må jo du da påregne å måtte bytte, siden det allerede er usikkert hvor lenge den vil holde.

Ta en NAF test, og gi`n et bud du kan leve med hvis du vil ha bilen. Dersom det ikke er noen krise om du får kjøpt den eller ikke, så gi et lavt bud. Det værste som kan skje er jo at han ikke godtar det :)

Så kan du i neste omgang forhandle om hva du skal gi for anlegget. Halv pris for ferdig montert anlegg er en god pris, og hva jeg ville gitt bud på. Dersom han skal beholde det selv, må han demontere alt, for så å annonsere/selge det stykkevis. Det blir mer jobb, og ikke nødvendigvis mer kroner i kassen for han. Derfor kan du gjøre en gunstig handel på dette punktet.

Han har aldri lagt ut bilen for salg, han hadde tenkt til å selge den, så snakka jeg med han akuratt da. Men han sier han ikke går under 70 000 for det er en ettertrakta bil osv.. Å Anlegget sku han egentlig ikke selge, for han taper så mye på å selge det, han skulle egentlig ha det i den nye bilen. Men han selger det for ca 20 000, så skal han kjøpe et bedre.

EDIT:

Clutchen holder i et år til, vannpompe å regreim osv er skiftet for ca 6mnd siden. Litt rust under 1 eller 2 hjulbuer..

Er det vanskelig å bli kvitt ? Han sa det kom av pga han har 17" dekk.

Audi A3 1.8TFSI 08

x 1998 Audi A3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

ny oppdatering.

60 000kr for bil

20 000kr for anlegg.

ALu vinter14" og sommer15".

Rust i begge hjulbuer, han sku snakke med noen slik jeg fikk fikse det for litt billigere en vanlig.

Clutchen er hard pga det er en mekanisk clutch, stemmer vell det ?!

Kjøper jeg den så skal den NAF testes før kjøp.

Skinnsetene er litt slitt. Og vinterdekk må kjøpes nye neste år.

Bilen er J**** stiv, men det er pga senking sa han ?!

Audi A3 1.8TFSI 08

x 1998 Audi A3

Lenke til kommentar
Del på andre sider