Gå til innhold

syk kjøre lærer i innspurten

Ranger emnet

texas_ranger

Anbefalte innlegg

heisann, fikk just en "hyggelig" telefon, kjøre læreren min ligger rett ut nå.

denne uka er liksom siste innspurten før jeg har oppkjøring da.

*trippel time i mårra

*rissiko teori i mårra

*forbikjøring på torsdag

*siste kjøre timene (oppsumering og slikt) på fredag

hvar jeg noen rettigheter?

jeg MÅ bli med på forbikjøringa, men det funker jo ikke hvis læreren min er syk, da må jeg vente heilt til neste måned med og ha oppkjøring (har bestillt oppkjøring den 29 mars nå) siden de kjører kunn forbikjøring ei gang hvær 3`dje uke eller noe slikt.

syntes jeg komemr til og vente lenge nokk jeg, fyller 18 på redag og må vente heilt til torsdag to uker eter med og ha oppkjøringa.

men som sakt, har jeg noen rettigheter? er de pliktige til og sette inn vikar slik at jeg blir ferdig i tide?

mvh frustrert Texas_Ranger

mazda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg gått noe grundig inn i det, men når du inngår en avtale med skolen er det vel neppe snakk om noe "da skal du være ferdig". Kommer jo blant annet an på deg... Du får ikke gå opp til oppkjøring hvis ikke de har den fjerneste mulighet til å stå (kan kan du, men de vil neppe jage deg). At kjørelæreren blir syk er bare et j*vlig irriterende hinder, men det samme vil vært tilfellet om du ble syk etc.

Du kan jo høre om de har andre lærere som kan ta seg av deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i Grenland er det vanlig at folk må vente opptil 1 måned etter de fyller før de får oppkjøring, så personlig syns jeg ikke 2 uker var så ille.

Sviddgummi.no

1999 BMW E46 318i 

1999 Nissan 200sx S14a Racing Edition

1983 Golf MK1 Gti Cabriolet 112hk

x 1988 VW Golf MK1 GTi Cabriolet

x 1991 VW Golf MK1 GTI

x 1983 VW Golf MK1 1.6 Cabriolet

x 1977 VW Polo MK1 0.9

x 1982 Ford Taunus Bravo

x 1991 Nissan 200sx s13

x 1991 Honda Accord 2.0 CB3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er en grunn til at jeg har fått bestilt oppkjøringa da, kjøre læreren min mener jeg er sjikket til og ta oppkjøringa nå.

så vi lagde ett løp for at jeg skulel blif erdig fort som søren (hadde det ikke vært for at jeg var bortreist i vinterferien så hadde jeg hatt oppkjøring på fredag denne uka eller mandag i neste uke.

emn jeg har altså ikke krav på noen oppfølging på den fronten altså?

er frustrerende som bare søren..

og når man får oppkjøring har også med hvor kjapp man er med og begynne og hvor kjapp man er med og ta teori prøven.. de fleste her i beyn får oppkjringa rundt den dagen de fyller, kommer såklart litt ann på hvor flinke de er til og gkjøre og slikt men alle kjøre skolene prøer og få det til og passe på 18 års dagen.

mazda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel jeg har ikke kommet lenger enn første kjøretime, så jeg vet lite om det.. Men du har ikke skrevet under på eller fått muntlig avtale om at du har krav om ditt og datt tror jeg, så du kan jo spørre men tviler på at du har krav på det.

Sviddgummi.no

1999 BMW E46 318i 

x 1991 VW Golf MK1 GTI

x 1977 VW Polo MK1 0.9

x 1982 Ford Taunus Bravo

x 1991 Nissan 200sx s13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere biler fra en eller flere kjøreskoler drar ut på motorveien for å ta langkjøring, og da skal de ta forbikjøring på hverandre.. Alle bilene kommuniserer med walkie talkier.

Sviddgummi.no

1999 BMW E46 318i 

x 1991 VW Golf MK1 GTI

x 1977 VW Polo MK1 0.9

x 1982 Ford Taunus Bravo

x 1991 Nissan 200sx s13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde det ikke vært for at jeg var bortreist i vinterferien så hadde jeg hatt oppkjøring på fredag denne uka eller mandag i neste uke.

Nettopp det er et poeng....

Ingen som sier at DA skal du ha lappen. Selv om du som de fleste andre her nok var blitt enig om en dato osv.

Hvis du har betalt oppkjøring (gjør man det etterpå?) eller noe sånt kan det kanskje bli aktuelt, men såvidt jeg husker har man ikke engang muliget for å få lappen før man sitter i bilen sammen med sensor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er en grunn til at jeg har fått bestilt oppkjøringa da, kjøre læreren min mener jeg er sjikket til og ta oppkjøringa nå.

så vi lagde ett løp for at jeg skulel blif erdig fort som søren (hadde det ikke vært for at jeg var bortreist i vinterferien så hadde jeg hatt oppkjøring på fredag denne uka eller mandag i neste uke.

emn jeg har altså ikke krav på noen oppfølging på den fronten altså?

er frustrerende som bare søren..

og når man får oppkjøring har også med hvor kjapp man er med og begynne og hvor kjapp man er med og ta teori prøven.. de fleste her i beyn får oppkjringa rundt den dagen de fyller, kommer såklart litt ann på hvor flinke de er til og gkjøre og slikt men alle kjøre skolene prøer og få det til og passe på 18 års dagen.

Du skal ha bestått teorien før du har ov til å bestille oppkjøring, har du det, Lurer på om du ikke må være klar på resten også.

Jeg måtte vente 1 mnd på oppkjøring i skien jeg, men mye mindre kø på notodden vet jeg.

Du har vel ikke non spes rettigheter der, vil du klage å stå i for at læreren er syk og lage masse kvALM?

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider