Gå til innhold

Vangen: Saab 900 Turbo '88 T8 - *solgt*

Ranger emnet

Vangen

Anbefalte innlegg

• Svar 338
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hmm.. Kanskje du kan hjelpe meg når jeg skal lakke/rulle bilen min da? :D Vet ikke en dritt om lakking ellernoe sånt.. :P Hvordan gjorde du det med felgene dine foressten? Sandblåste du dem, eller matta du bare litt ned, å lakka?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Kanskje du kan hjelpe meg når jeg skal lakke/rulle bilen min da? :D Vet ikke en dritt om lakking ellernoe sånt.. :P Hvordan gjorde du det med felgene dine foressten? Sandblåste du dem, eller matta du bare litt ned, å lakka?

Kan sikkert stikke nesen innom. ;) Matta bare felgene. De har vært et "hastverks" arbeid iom at jeg ikke har noen plass å lakke de egentlig. Så de er fulle av riper og støv. Men jeg kan få et bra resultat vist jeg gidder. :p Men svart skulle de bli og svart ble de. Når spørs det bare om de passer på bilen. :p

VW Passat '99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. hastverksprosjekt er jeg ikke helt fan av.. har hatt alt for mange av slike.. :P Hvis du ikke har plass å stå, er det bare å stikke innom meg.. har garasje på 90m2 hvis du trenger litt plass for å få gjort unna småarbeid. :)

Hva blir neste plan for bilen forresten?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om æ har sakt detta før..

men egentli så er ikke æ nokka særlig saab fææn

men har sedt biln din noen ganger du har vært å henta

noen på stangnes. å jeg synes at dette er den peneste saaben

æ har sedt hær i strøke.. pluss d e jo grom lyyd i den:D

Volvo 142 dl Prosjekt

Volvo 240 Glt Bruksbilen

Volvo 245 Turboo!

Opel Ascona b N/A tunded

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. hastverksprosjekt er jeg ikke helt fan av.. har hatt alt for mange av slike.. :P Hvis du ikke har plass å stå, er det bare å stikke innom meg.. har garasje på 90m2 hvis du trenger litt plass for å få gjort unna småarbeid. :)

Hva blir neste plan for bilen forresten?

Skal bytte toppdekselpakning, og i anledningen hadde jeg lyst til å justere kammen for å få vekk tikking, har du peil på det?

VW Passat '99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om æ har sakt detta før..

men egentli så er ikke æ nokka særlig saab fææn

men har sedt biln din noen ganger du har vært å henta

noen på stangnes. å jeg synes at dette er den peneste saaben

æ har sedt hær i strøke.. pluss d e jo grom lyyd i den:D

Hehe, takk skal du ha. Jo litt av poenget med bilen var å vise en good side fra en gammel saab, i motsetning til mange som ikke er så pene og er gubbekjørt. Er fruen jeg bringer og henter hver dag. ;)

VW Passat '99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bytte toppdekselpakning, og i anledningen hadde jeg lyst til å justere kammen for å få vekk tikking, har du peil på det?

Justere ventilene? Er ikke vanskelig det.. :) har du ikke verkstedhåndbok til bilen din? er jo sånne ting som man justerer selv det.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, takk skal du ha. Jo litt av poenget med bilen var å vise en good side fra en gammel saab, i motsetning til mange som ikke er så pene og er gubbekjørt. Er fruen jeg bringer og henter hver dag. ;)

det har du klar vældig bra.. :)

Volvo 142 dl Prosjekt

Volvo 240 Glt Bruksbilen

Volvo 245 Turboo!

Opel Ascona b N/A tunded

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må finne fram ei bok da. ;)

Ja, er vel lurt det. Kan godt hjelpe deg med det, hvis du er usikker/trenger hjelp. Verktøy har jeg også.. :)

Holder jo på med 240'en min, så er ofte i garasjen vettu.. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må finne fram ei bok da. ;)

Ja, er vel lurt det. Kan godt hjelpe deg med det, hvis du er usikker/trenger hjelp. Verktøy har jeg også.. :)

Holder jo på med 240'en min, så er ofte i garasjen vettu.. :)

Hm, blir ikke noe ventiljustering på denne siden av årskiftet. Var ikke bare å skru som jeg trodde, men må bruke "shims". Fikk iallefall fattern med meg idag og fikk byttet toppdeksel pakning. Den gamle kunne jeg knekke som spagetti, mens den nye var bøyelig som et strikk. :p

Sånn ellers er vinterdekkene slengt på felg, må bare ned på Vianor å hente dem først, så skal jeg ta bilde av de ved siden av bilen. Også har jeg fått tilbake lyset i dashbordet etter å ha vært uten i et par måneder :p Måtte til slutt slenge ledningene rett i pæreholderen og koble til styrestrømmen så de slår seg på når tenningsnøklen er vridd. Er et problem som går igjen med dashene til 900:an'e, men var faktisk veldig enkelt å fikse på en holdbar måte. :)

VW Passat '99

Lenke til kommentar
Del på andre sider