Gå til innhold

Vangen: Saab 900 Turbo '88 T8 - *solgt*

Ranger emnet

Vangen

Anbefalte innlegg

huff.. så ikke helt best ut det der.. Var det han wolferix ellerno som snakka med elgen? :p

Litt OT.. Hvordan gjorde du det når du lakka baklyktene rød?? Hvor kjøpte du den rødfargen? Skal gjøre det samme på min, skjønner du.. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 338
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

huff.. så ikke helt best ut det der.. Var det han wolferix ellerno som snakka med elgen? :p

Litt OT.. Hvordan gjorde du det når du lakka baklyktene rød?? Hvor kjøpte du den rødfargen? Skal gjøre det samme på min, skjønner du.. :)

wolverix som var ute ja. ;) Rødfargen kjøpte jeg nede på mekonomen på Stangnes, der har de rød og svart trasparant lakk. 100ognoenkr for en liten boks som holder akkurat til det jeg lakka.

VW Passat '99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aahh.. matta du ned lyktene å det først, eller spraya du bare på? Mange lag med rødfarge brukte du? evt klarlakk.? :p

sorry for ot..

Pussa de ikje, men vaska godt å fyrte på dær lyktan va orange, så la æ klarlakk på heile greia. Så d som va rødt fra før fikk bedre farge også. ;)

VW Passat '99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De bredderene du hadde fått tak i minner mer om airflow-lister. Aero har ikke så brede :) Har du fått montert dem? Er litt spent på hvordan det blir uten skjørt.

Ble veldig bra med felglakkingen!

Regner med at du har hørt det før, men jeg må bare si det :p Jeg er ikke så begeistra for lyktelister. Men det er du som skal kjøre den, så gjør som du vil! :)

Jeg kan også bekrefte det P3t3r sier om "aero-vinge" - noe slikt er ikke-eksisterende ;) (jeg trodde det selv også før jeg ble forklart hvordan det hang sammen) Den var kun ekstrautstyr den der..

Aeroer (av og900) i Norge ligger vanligvis høyt i pris, om de er i god stand. Har sett flere bli solgt for over 50000. Så om du finner en i god stand til rundt 30000 ville jeg slått til. Men det avhenger jo også av årsmodell m.m. Det høres nesten ut som svenske priser :D (Hadde vi bare bodd i sverige ;) )

Og når det gjelder Aero/HeggenComposite/Airflow. Aerostyling ble kun laget for 3dørs(og 2 dørs på spesialutgaver i utlandet). Airflow var ekstrautstyr, og kunne leveres på alle karosserityper, ikke bare 5dørs.

Om du vil ha Aero-skjørt på din, er det på ingen måte umulig! :) Jeg vet det er flere som har modifisert 3-dørs skjørt for å sitte på 5-dørs. Om jeg var deg ville jeg enten satset på airflow, eller modifisert aero-styling.

Jeg ser du har refleksrampen! Den er ganske sjelden i Norge. Om ikke veldig, så ihvertfall uvanlig. Jeg synes den er tøff!

Selv ville jeg ikke tatt av de svarte listene. Er redd bilen ville sett litt "ribba" ut uten.

Det ble i omvendt kronologisk rekkefølge dette innlegget, for jeg har lest bakover :D Men det blir bra det her! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bredderene er solgt til TurboLars på STCN. Er spent på felgene selv, tror de blir veldig svart på bilen. Lyktelister fordi det ikke er mange som har slike og jeg synes de gjør seg bra på bilen. ;) Så en aero på finn.no igår til 25k, hadde jeg hatt di pengene så hadde jeg kjøpt. Skal tenke litt på det med modding av sideskjørt, kansje det blir lagt til sommerplanene. :) Refleks rampen fant fadern på huggern i tromsø å ga til meg (siden han har sedan), og i ettertid så har jeg sett at det vist var utrolig flaks. Tror han ga 100-200kr for den. :p De svarte listene blir værende på.

mvh. ;)

VW Passat '99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i forhandlinger nå med en i Sverige om nyere og større turbo, en Trim60 tubro. Siden min antakelig har surret med i 300.000km og slipper gjennom en del olje så er det nok på tide. ;) Imens slenger jeg ut et bilde fra da vi byttet toppdeksel-pakning og et med vinterhjulene ved siden av bilen. :)

topp.jpg

vinterfelger.jpg

(ps. bor ikke hjemme, men leier i sokkelen. ;))

VW Passat '99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Større turbo?? går det ikke godt nok for deg? :P

Når har du planer om å få på større snurre da?

Har du sett på denna forresten? Ganske kul utseendemessig.. :P

http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=70438&highlight= ?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Større turbo?? går det ikke godt nok for deg? :P

Når har du planer om å få på større snurre da?

Har du sett på denna forresten? Ganske kul utseendemessig.. :P

http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=70438&highlight= ?

Har sett litt rundt siden den som står på er litt dårlig standsmessig. Fant en til rett pris, så nå venter jeg bare på lønning. ;)

Den blåsaaben hører til Alex, har snakka litt med han. Blei seriøs banebil av den.

VW Passat '99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh.. lønning faktisk... trodde ikke lønna til obs var så stor jeg.. :P

menneh.. Hvordan er det med de trykkrøra du skulle pusse a? eller hva det nå enn var.. :P Er i hvertfall hjemme nå.. :)

Blåbilen er fiin den.. Sånn du skulle gjort med din, vangen.. :P

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa, men så er det heldigvis bare vinterhjul, og de slår stålfelger/m hjulkapsler. :)

HOOOST! harrk..

over til topic: Jo, enig i at dem kanskje ble litt mørk, men hva om du la en lys farge rundt kanten på felgen? :) kunne ha blitt fint det?

Skal prøve å gjøre motsatt av deg, ha lyse felger.. skal bli arti å se hvordan det blir (og ja, hjulkapslene skal kastes på havet...snart :P)

VW Passat TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh.. lønning faktisk... trodde ikke lønna til obs var så stor jeg.. :P

menneh.. Hvordan er det med de trykkrøra du skulle pusse a? eller hva det nå enn var.. :P Er i hvertfall hjemme nå.. :)

Blåbilen er fiin den.. Sånn du skulle gjort med din, vangen.. :P

Når den kommer på under 2000kr så klare jeg å lure fra litt penger. ;) Er trykkrørene fra turboen til innsuget jeg hadde lyst til å pusse blank.

Og bilen min blir aldri viggenblå. ;) Men jeg har sakt at jeg synes den er den mest strøken og'en i Norge

HOOOST! harrk..

over til topic: Jo, enig i at dem kanskje ble litt mørk, men hva om du la en lys farge rundt kanten på felgen? :) kunne ha blitt fint det?

Skal prøve å gjøre motsatt av deg, ha lyse felger.. skal bli arti å se hvordan det blir (og ja, hjulkapslene skal kastes på havet...snart :P)

Som sakt før så får jeg se om jeg gidder å lakke på de en liten kant. ;) Er nemlig ikke store kanten å ta tak i, og vil sikkert nesten ikke vises.

VW Passat '99

Lenke til kommentar
Del på andre sider