Gå til innhold

Vangen: Saab 900 Turbo '88 T8 - *solgt*

Ranger emnet


Vangen

Anbefalte innlegg

såpass ja.. Har hørt at du får Golf VR6 til å passe nedi der uten så alt for mye ombygging.. Er jo klart at det en del ombygging, men det spøtter jo unna når man får det til å funke.. :P

 

Hvorfor skal man gidde å putte en vr6-motor i en saab turbobil? jeg har mine tvil om at den motoren er bedre, for å si det slik:)

 

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 338
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

huffda, det var jo leit. Du må vel ikke gå imellom i kulden?

 

Er i kontakt med "Viking" (STCN) fra Sortland, han kan kansje selge. Håper det for det er vanskelig å få tak i motor som er nært Harstad. Tror ikke jeg orker å bruke 3000-4000kr på å bytte topp-pakning på en motor som er passert 300.000km. :(

VW Passat '99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

neinei...ikke bra..visst du ikke har varmkjørt motorn så toppen har stått seg e d jo bare å skifte topp pakkninga selv!! Visst du har en plass å stå da!! :) Ei helg så e den skifta!! :) me litt kunnskap går dette bra!! :P

-Bmw E36cab, Mercedes s124, Volvo 244

X Mercedes 190E 2.0D, SaaB 9000 Turbo 16v 1986, saab 900T -95, Toyota Hi-lux korta -83 3"BL og 33"dekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åja..skulle til å nevne istad at du måtte kjøpe bolter også.. :) Menneh.. onsdag? Lenge til det vel.. Da er jo nesten 240en min klar.. :P

Joda.. bare å plinge på om du trenger hjelp det.. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen, er så mye mas rundt de der greiene, noen sier bytt ditt, noen andre sier bytt datt. Er oppe i slipesett, planing av topp, nytt kamkjede osv. Så lenge driten holder tett til sommeren så er jeg fornøyd. Skal prøve å få tak i en T8 som er gått maks 250kkm og overhale ferdig til i sommer og trimme til ca. opp mot 200hk, så gir jeg meg der, så slipper jeg å bytte girkasse hver 4 mnd og få kemnere på døra. :p

VW Passat '99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliping av ventiler er egentlig ikke så dumt. Du merker det godt hvis motoren er gått over 300k.. :P Resten er jo bare å drite i.. Har det holdt til 300k, holder det noen få mil til... :P

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ikke ha T16 altså?

 

Du burde plane toppen, topp-pakninga gikk på aeroen for en stun siden, da vi bytta paking første gangen så plana vi ikke toppen, og da gikk også den nye pakningen på bare et par dager tror jeg det var.

 

Alt det andre hadde jeg driti i, i hvertfall hvis du skal bytte ut hele motoren om ikke så alt for lenge uansett.

'75 Saab 96 v4 Rallybil

'80 Saab 96 V4 Jubileum

'88 Saab 900 Aero

'90 Saab 900 Aero

'96 Saab 9000 Aero

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DSCN0602.JPG

 

Dette er grunnen til at jeg gir meg blaffen i å trimme så mye på og900. Girkassene er håpløse.

 

(Edit: dette er selvfølgelig ikke min kasse men fra en og900 som ble trimmet så lang som mulig i Sverige. 400hk+++. Er litt over det jeg hadde sett for meg i min, men alikevel.)

VW Passat '99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår