Gå til innhold

Vangen: Saab 900 Turbo '88 T8 - *solgt*

Ranger emnet


Vangen

Anbefalte innlegg

  • Svar 338
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

steike.. kjøpt deg bil? :p du holder deg til feilhjulstrekk altså... :p fått den nye balja på veien forresten?

Funnet ut mer om 900en? Hadde jeg rett eller ikke? :p

 

Har ikke rørt den siden den raste. Men jeg regner med det. Feilhjulstrekk ja, men piggene må holde så da blir det ikke teamsideways nei. ;) Må kjøre litt økonomi fremover så jeg kan gjøre en god jobb men 900'en. Tenker T8 men 150<200hk og airflow-kit. Og det blir å koste litt.

VW Passat '99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da stopper denne tråden her. Skal planlegge ferdig og handle deler, så kommer jeg tilbake med ny tråd. Skal prøve å få lagt mye tid å penger i dette prosjektet, og skal bruke hele vinteren til å samle inn god-delene og forhåpentligvis begynne å skru i sommer. Kansje jeg rekker siste del av Sommertreffet på ACR :D

 

- To be continued

VW Passat '99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Da var tråden tilbake etter litt over 3mnd'ers pause.

 

For tiden står 900:an i en garasje 10mil fra der jeg bor og har fått "ny" motor ifra en donorbil. Har hatt start på den men det gjennstår noe fikling før den maler slik den skal. Sunnyen skal kastes før den 15. mars, så planen er å få Saaben tilbake på veien så fort som mulig etter det. Det er goodies på vei også, og så lang har jeg fått tak i originalt Airflow sideskjørt. Noe som er litt vanskelig å skaffe siden jeg har 5dørs, og det ble bare produsert til de for 20 år siden. Nye produsenter lager bare til 3dørs. Så nå er iallefall det på vei. Har vært i kontakt med en i Sverige også som lager replika av Airflow skjørt til en grei penge, så man får se hva som skjer mot sommeren. :)

VW Passat '99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at det ordner seg ;)

Airflow til bilene vårres er vanskelig å få tak i ja, så det er jo meget bra at du har fått tak i sideskjørtene. Så tar vi oss en tur over grensa å henter fangere, så da mangler du bare whalevingen. Blir knall dette ;)

 

Håper at vi kan få bilene vårres ut omtrendt samtidig, hadde vært litt artig å rulle dem ut samtidig ;)

VW Passat TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at det ordner seg ;)

Airflow til bilene vårres er vanskelig å få tak i ja, så det er jo meget bra at du har fått tak i sideskjørtene. Så tar vi oss en tur over grensa å henter fangere, så da mangler du bare whalevingen. Blir knall dette ;)

 

Håper at vi kan få bilene vårres ut omtrendt samtidig, hadde vært litt artig å rulle dem ut samtidig ;)

 

Jepp. :) Btw, så mener jeg at han på spoilershop lagde Whale-tail oxo. ;)

VW Passat '99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ulmer det i spennende ting her. Har muligens noe god finnansiering på vei å har bynt å tenke på oppgradering av bremser og clutch. Har tenkt mye på å fære på ACR å leke, og da kan det være fint å kunne kjøre hjem igjen med samme bilen. I den anledning så vil jeg si at jeg alldri har vært å kjørt på bane før. Så da lurer jeg på hva jeg bør tenke på i forhold til oppgraderinger da jeg har en henholdsvis original bil som begynner å dra på årene. Understellet er oppdatert med stivere fjører og dempere fra før. Og jeg har luktet på bremseskiver med litt slisser og slikt som ser pent ut og klosser som tåler mer varme en utslitte originale. Bremseveske er vel også ikke å se bort ifra med tanke på varme i bremser og koking? Og sist men ikke minst så er clutch platen nesten helt nedslitt, men der er jeg ikke helt sikker på hva som kunne vært tingen å erstattet med, så kom gjerne med forslag, så kansje man sees på ACR til sommeren. :)

VW Passat '99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steike.. Vurderer du å oppgradere understell? Før motor? hmm.. :P jaja.. Kjøp deg slissa skiver å tilhørende klosser til å begynne med.. Koster jo sitt, så.. :b

 

Etter det, kan du jo bynne å tenke på nye foringer rundt om.. KUN stive dempere å fjærer hjelper lite, hvis foringene er myk som dun..

 

Skal du ha bedre clutch, må du ha både lamell, trykkplate å utløserlager.. Koster jo sitt det å siden du ikke skal ha orginalt. Vet ikke hvor du får tak i sånt, men det er det sikkert andre her som vet.. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår