Gå til innhold

Anbefaling til anlegg i min BMW 318is

Ranger emnet


Highlander

Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt meg en BMW 318is og vil nå ha anlegg i den. Har kjøpt spiller (Pioneer DEH-P9600MP) og trenger nå en 15", 12" eller 2x10" sub inkl. kasse, hvilken blir best? Trenger og en forsterker og antagelig en kondensator til dette. Har dere noen tips til meg. Har et budsjett på 15 000.

 

Har sett litt på Rockford men vet ikke helt hva som passer best sammen. Vil ha en sub som kan spille kjapt og høyt.

Nå - 1993 BMW 318is Coupe

Vraket - 1986 Ford Escort XR3i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp kjøpt meg en BMW 318is og vil nå ha anlegg i den. Har kjøpt spiller (Pioneer DEH-P9600MP) og trenger nå en 15", 12" eller 2x10" sub inkl. kasse, hvilken blir best? Trenger og en forsterker og antagelig en kondensator til dette. Har dere noen tips til meg. Har et budsjett på 15 000.

 

Har sett litt på Rockford men vet ikke helt hva som passer best sammen. Vil ha en sub som kan spille kjapt og høyt.

 

Anbefaler å lytte til forskjellige kasser/elementer/løsninger. På denne måten finner du sansynligvis et element som passer deg og din smak. Velg så en passende forsterker til den suben du velger! Hadde droppet kondensator og heller bukt de pengene på et bedre batteri i bilen og bra kabling.

 

Mvh Tony

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig ofte ser jeg att det blir montert sub pekende bakover i BMW, noe jeg syns er rart, siden de bilene er så veldig tette mellom bagasjen og cupén akkurat som MB.

 

Men mange av BMW modelene har skiluke i sete ryggen, så da mener jeg det burde bli best å sette sub mot denne luka, og tette så godt som mulig rundt kassa mot sete ryggen.

 

Når det gjelder valg av utstyr for 15 000,-

Så hadde jeg valgt 2 stk 12" med mono forsterker, + godt frontsett med stereo forsterker. Event midbass til dørene (da 4 kanals forsterker i stede for 2 kanals til front sett)

 

men musikk og lyd smak er avgjørende for hva slags merker du bør kjøpe, og om du skal ha lukka eller porta kasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare et tips til selve bygginga, ta og skru ut de orginale kassene i hattehylla der hvor orginal høytalerne er.. da får du bedre trykk i coupen siden hele fuckings hattehylla er i stål og er bærende konstruksjon i biln.. (irriterende som faen!!)

 

 

skjær vekk akkuratt nok av hattehylla di så det ikke svekker den bærende konstruksjonen. gjor dette med min sedan, blir litt bedre.

 

 

Jrperformance117.jpg

- 1992 Toyota RotteRolla

- 2005 Husaberg 650

- 2009 Kawasaki Z750

X 2006 Audi A4 2.0 TDI S-Line

X 1996 Vw Golf3 Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan vet du hva som er nokk? liker ikke skjære i hattehylla uansett når det er bærende konstruksjon. er ikke lov. faen ikke lov til og borre hull i den en gang :S

 

har foresten 1stk 15" baki den, spiller jæævli bra det. hadde 2stk 12" tidligere, lydtrykket kan ikke samenlignes med 15" så vil anbefale det, bare du har forsterker nokk til og drive den.

da va nybil handla inn, og kræsja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår