Gå til innhold

Bruker drifterne her 100% sperre eller hva?

Ranger emnet


ford'n

Anbefalte innlegg

Nå vet jeg ikke om jeg kvalifiserer til "dere driftere", men jeg kjører med åpen diff på vinterstid og trives utmerket! Hehe.. Funker nesten greit når det er så glatt og slipper alt stresset med en sveisa aksel. På godbilen er det 2-veis diff som jeg ikke aner hvor mye låser, men det rykker og lager litt lyder ved småkjøring det og. De aller fleste som kjører drifting bruker vel en solid 2-veis. Men... Jeg har vel ikke noe greie på det, så noe mer enn det kan ikke jeg si!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gidder ikke lage ny topic for et lite fille spørsmål.. men dere driftere, kjører dere med 100% sperre? eller holder det med 25%-50%? om dere kjører med 100%, hvordan er da bilene å kjøre til vanlig?

 

Bruker du ikke bilen allt for mye på veien så er jo 100% aka esab sperra billig og meget gunstig. Kontrollmessig også fint og veldig forutsigbart :)

Men mye kjøring på veien, og litt bane forsåvidt vil knuse noe på drivverket... Stikkaksler, mellomaksel lager, foringer i bakstilling og mer har lett for å ryke...

 

Ellers er vel 2 veis differ, av Kaaz, og andre drømmen.

Jeg skal prøve no viskose slure helvete på min bil i sommer og kommer sikkert til å bli forbanna på den og få inn no ordentlige saker etterhvert :)

Ett bilde sier mer enn 1000 ord, en video sier mer enn 1000 Bilder...

Driftfun.com

LS1 200sx s13 under konstruksjon...

www.gunstig.no <-Bilvideo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med oss som ikke har noe særlig valg da? altså, vi som må bygge om hele bakstillinga, eller slipe ut av klokka for og få plass til en diff ifra en annen volvo?

 

Du sveiser sånn jeg har jort;) Har jo prøvd å fortelle deg dette...hehe

http://www.300power.com

http://www.teamsideways.com

 

Oljerør til og fra turbo på 740/760 turbo kjøpes. send PM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jojo, men er jo ikke sunt for foringer ++ da.. Vi vil jo helst bevare 300'ene våre, vil vi ikke?!

 

Det er altså en annen bakaksel på 360'ene? Det var da teit, den er jo kul... tror det blir lamellsperre i 2flerogførr'n min til våren, men enn så lenge det er snø, trives den fint uten..

Martin Sørlie, 1985.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker du ikke bilen allt for mye på veien så er jo 100% aka esab sperra billig og meget gunstig. Kontrollmessig også fint og veldig forutsigbart :)

Men mye kjøring på veien, og litt bane forsåvidt vil knuse noe på drivverket... Stikkaksler, mellomaksel lager, foringer i bakstilling og mer har lett for å ryke...

 

Ellers er vel 2 veis differ, av Kaaz, og andre drømmen.

Jeg skal prøve no viskose slure helvete på min bil i sommer og kommer sikkert til å bli forbanna på den og få inn no ordentlige saker etterhvert :)

 

Tusen takk for meget godt å utfyllende svar :) men sånn ca hva må man gi for en grei 2 veis diff a? å hva er forsjellen på 2 veis å 1 veis diff? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jojo, men er jo ikke sunt for foringer ++ da.. Vi vil jo helst bevare 300'ene våre, vil vi ikke?!

 

Kjør til det raser og rep igjen. Min er veldig lett å kontrollere med sveisa diff syns jeg.... Jeg syns absolutt det var verdt det. Ikke noe problem å kjøre med til vanlig heller. Litt tyngre på rattet, gnisser litt i krappe svinger og er litt kødden å parkere.... Vel ogmerke med 155 vinterdekk bak.. Jeg teller vel strengt tatt ikke som drifter heller....

 

Men uansett nok OT....

http://www.300power.com

http://www.teamsideways.com

 

Oljerør til og fra turbo på 740/760 turbo kjøpes. send PM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er altså en annen bakaksel på 360'ene? Det var da teit, den er jo kul... tror det blir lamellsperre i 2flerogførr'n min til våren, men enn så lenge det er snø, trives den fint uten..

 

DeDion delt bakaksel.. med girkassa bak.. :)

Volvo - Før en drøm, nå en livsstil!

JRRacing

240'n min

- Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for meget godt å utfyllende svar :) men sånn ca hva må man gi for en grei 2 veis diff a? å hva er forsjellen på 2 veis å 1 veis diff? :)

 

 

2 veis er at den låser opp / Sperrer på både akselerasjon og bremsing

hvor en 1 veis bare låser seg f.eks under gass pådrag.

 

Priser på dette til bmw aner jeg ikke.. 2 veis diff til Nissan 200sx koster rundt 7000 kroner...

 

Du får mange stikkakslinger til den prisen, så kjører du lite på vei er jo sveisa diff billigst :)

Ett bilde sier mer enn 1000 ord, en video sier mer enn 1000 Bilder...

Driftfun.com

LS1 200sx s13 under konstruksjon...

www.gunstig.no <-Bilvideo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår