kleiven Skrevet April 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 28, 2006 hvorfor har du ikke plass?har du endra bunnpanna så sinnsykt mye? men du skal gjøre de motor festene sterkere? ang girkasser., hvorfor ikke bruke getrag fra merce? Skal ta bilde jeg,men ja, bunnpanna er endret myye. Så viss pumpa skal være der a er,så får jeg ikke svingt. Snekkestyring på mercen, bare vært tannstang,så hadde alt blitt greit. De festene der skal nok tåle mye :D Getrag fra merce har jeg ikke adapterplate til,evt lage sjøl da. Men da er det enklere å skaffe sek bmw getrag å kjøpe adapterplate Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet April 28, 2006 Rapporter Share Skrevet April 28, 2006 hva med å heve motoren 3 - 4 cm? Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kleiven Skrevet April 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 28, 2006 hva med å heve motoren 3 - 4 cm? vi skal se på det,men da må jeg ha annen girkasse++ men vi må se litt mer på det. Skulle bare høre om hva dere mente om tørrsump, men det høres ut til att det er litt for dyrt. Men vi må tenke litt mer, kan ikke gi opp heller. Det gikk så fint helt til den jævla pumpa. hehe. Hadde det ikke vært får den,så hadde bunnpanna sikkert vært færdi idag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kastel Skrevet April 29, 2006 Rapporter Share Skrevet April 29, 2006 Tøft prosjekt:P Har vurdert Mb motor i volvoen (w123 300tdt) beste diesel motorene som er laga:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vectra.turbo Skrevet April 29, 2006 Rapporter Share Skrevet April 29, 2006 arti prosjekt... men berre gløm og slip vekk volvo fra topplokket... de fleste skjønner ka det er uansett :) Siter 1981 Volvo 244 B21ET powered by MS (prosjekt) 1977 Volvo 242L 1977 Volvo 244 Jubileum 1987 Volvo 740\760 TIC MDS ãr bilstereo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torak Skrevet April 30, 2006 Rapporter Share Skrevet April 30, 2006 Rått prosjekt! Ikke gi opp :) Siter Sommerbil: E30 M-Tech 2 Bruksbil: S4 2.7 Biturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kleiven Skrevet Mai 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2006 Da ser det ut til att jeg må gi opp volvo motoren,da jeg ikke har sjans til å få plass til oljepumpa. Tørrsump er nok uaktuelt,siden det koster en del, å da kommer jeg til å satse på en MB motor. Å bygge en turbo motor over tid. Har noen tips om hvor jeg får tak i stempler å råder for turbobruk? Hva er forskjellen på en 2.0 og 2.3l? passer stempler om hverandre? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e321 Skrevet Mai 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2006 2,3 8v har iallefall 136hk og en annen komp.(bedre til turbo enn vanlig 2.0l) Siter signatur. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xXx Skrevet Juni 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2006 kult prosjekt!volvo e jo sjef d!;)lykke t:driving Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dovring Skrevet August 31, 2006 Rapporter Share Skrevet August 31, 2006 Hei! Skjer det ikke noe mere på denna posten eller Kleiven? :-) Siter [ ] VW Golf mk4 00´ 1.6i [x] Opel Astra 97´ 1,7 TDS [x] VW Golf mk2 91´ 1,8i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alexanderskaar Skrevet August 31, 2006 Rapporter Share Skrevet August 31, 2006 Da ser det ut til att jeg må gi opp volvo motoren,da jeg ikke har sjans til å få plass til oljepumpa. Tørrsump er nok uaktuelt,siden det koster en del, å da kommer jeg til å satse på en MB motor. Å bygge en turbo motor over tid. Har noen tips om hvor jeg får tak i stempler å råder for turbobruk? Hva er forskjellen på en 2.0 og 2.3l? passer stempler om hverandre? kjøp deg en 2,3 16 så har du understell, bremser og en motor å bygge på. nok å henge fingrene i uansett... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kleiven Skrevet August 31, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 31, 2006 ja, har nok å legge fingra i nå, bygger turbo maskin av 2,3 8v å datasprut nå. Blir ikke super motor,men litt effektøkning vil det jo bli. Men blir 16v motor senere ja :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dovring Skrevet September 2, 2006 Rapporter Share Skrevet September 2, 2006 ja, har nok å legge fingra i nå, bygger turbo maskin av 2,3 8v å datasprut nå. Blir ikke super motor,men litt effektøkning vil det jo bli. Men blir 16v motor senere ja :) kommer nokk til å gå greit :thumb Siter [ ] VW Golf mk4 00´ 1.6i [x] Opel Astra 97´ 1,7 TDS [x] VW Golf mk2 91´ 1,8i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kleiven Skrevet Oktober 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2006 Da har det blitt litt liv i tankene om volvo igjen, etter mas fra de rundt meg :P så da satser jeg på nytt å håper det vil bli en løsning på oljepumpe\sump problemet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoMan Skrevet Oktober 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2006 Ser ut som et spennende prosjekt dette Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg