kleiven Skrevet April 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 18, 2007 Tenkte jeg skulle legge opp noen bilder av div ting som skal på mercen :) En liten turbo jeg skal prøve EDIS 4 fordelerløs tenning Triggerhjul på veiven Her har jeg fått laget meg triggerhjul i svingningsdemperen, men kommer til å bruke det andre først Megasquirt Releboks Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tweeky Skrevet Mai 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2007 Hehe, kan virke bra detta. Hvis du lurer seriøst på turbo 16v, drev en kamerat av meg å bygde det for ett par år siden, og han fant masse om firmaer som solgte smidd innmat osv. Bare å lete nok på nettet! Du finner alt du trenger for å bygge en solid 400hk+ turbo 16v motor hvis du bare leter ;) Demper på strammeren er vel ikke noe du trenger? "Bare" å bytte ut med no gjengestang og mutter opplegg så du får fast stramming det!? Men er det selve pumpa som er problemet på Volvo motoren? Usikker på åssen det ser ut under der, men du kan jo alltids korte inn røret med silen til pumpa hvis det er der problemet ligger? Mulig jeg har misforstått alt og fornærma deg med å tro du ikke hadde tenkt på det alt. I så fall, sorry. Tenkte bare jeg skulle slenge det ut, så har jeg kanskje hjulpet deg, ellers får jeg sikkert en forklaring så jeg forstår problemet. ;) Siter - 1993 Saab 9000 Aero - 1986 Mercedes E300 - Jobbil m/ manuell - Kristoffer, Stcn N783 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kleiven Skrevet Mai 4, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2007 Hehe, kan virke bra detta. Hvis du lurer seriøst på turbo 16v, drev en kamerat av meg å bygde det for ett par år siden, og han fant masse om firmaer som solgte smidd innmat osv. Bare å lete nok på nettet! Du finner alt du trenger for å bygge en solid 400hk+ turbo 16v motor hvis du bare leter ;) Demper på strammeren er vel ikke noe du trenger? "Bare" å bytte ut med no gjengestang og mutter opplegg så du får fast stramming det!? Men er det selve pumpa som er problemet på Volvo motoren? Usikker på åssen det ser ut under der, men du kan jo alltids korte inn røret med silen til pumpa hvis det er der problemet ligger? Mulig jeg har misforstått alt og fornærma deg med å tro du ikke hadde tenkt på det alt. I så fall, sorry. Tenkte bare jeg skulle slenge det ut, så har jeg kanskje hjulpet deg, ellers får jeg sikkert en forklaring så jeg forstår problemet. ;) Jepp, var selve pumpa. Litt leit å forklare uten att du får sett det, men traversen min vart i veien for røret\silen på pumpa. Men klart har jeg hatt gode sveise kunnskaper selv, så skulle jeg nok klart å mekka til noe. Men får prøve igjen senere. Kjøpe meg et "vrak" å trikse litt. Men satse på å få merc motorn til å funke nå med det første Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Merce 190E Skrevet Juni 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2007 Står litt rolig fortiden, er påske så må nok vente til etter påske før det skjer noe mer.Men har prøvd motoren nedi da. :) Faen hell du setter ikke inn en volvo motor........kvalmt!!!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg