Gå til innhold

Lakke dashbord=)

Ranger emnet

"Rabbit"

Anbefalte innlegg

har tenkt på dette jeg også.

best løsningen jeg kom til var og "trekke" det om i glassfiber.

det burde vel ikke være alt for vanskelig... eller?

eller når man først er fremme med glassfiberen så er det vel nesten like greit å forme et nytt dashbord ved å bruke "rammen" til det gamle under.

låner noen bilder fra autod sitt prosjekt :

odrdash008.jpg

odrdash009.jpg

odrdash010.jpg

odrdash011.jpg

odrdash014.jpg

Kjør hardt kjør stil, kjør VW bil...

2007 VW Golf GT

x 1998 VW Golf GTI

x 1989 VW Golf GTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jag har lakket nesten alt inni bilen.. og når jeg tokk dashbordet så tokk jeg og kuttet vekk skinnet og skrapet vekk det lille som lå av skomm under også støpte jeg halve siden av dashen med glassfiber pga jeg skulle ha målere inn..

men den andre halv delen tokk jeg og pusset ned det som var av lim "fra det skommet" også plast grunning også sparklet jeg i gjørnene pga markeringer "er ikke sikkert det er sånn på golf" også sprøyter du fyller over for og få det glatt og strøkent..

http://badasscustom.com/bilder/prosjekter/hondacivic89/bygging/dash2.jpg

Mercedes w210 stv avantgarde

Mercedes 2004 vito

Nissan 200sx s13 "drift bilen"

Passat 2001 svt 4motion 2.5 v6 TDI Solgt/Bmw e36 320 cupe Solgt/vw Golf 3 GTI Solgt/Bmw e36 318is sedan Solgt/Passat 1999 stv 1.9TDI Solgt/Mercedes w210 230 Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg renset dahsbordet og lakka rett på med en slik svart Wurth "vinyl"spray...

Den kosta litt per boks, men fyllte meget bra pluss at den hadde en litt "bøyelig" egenskap som gjorde at den ikke flasset av selv om dashbordet var mykt... Hadde bilen i 2 år etter det og det var ikke noe tegn i det hele tatt til avflassing...

Prøvde å finne lakken til deg, men fant den ikke på produktsidene deres... Den var i hvert fall rød, hvit og blå på utsiden mener jeg og du får den med forskjellig glans i... Alt fra matt til silkeglans... Matt er forresten å anbefale til dashbord med mindre du har lyst til å bli blind hver gang du kjører i lav sol...

Håper dette kan hjelpe deg litt...

Tommy

1991 Mazda 323 GTX 4*4 Turbo

Prosjekt tråd : http://mazda-ogn.org/forum/viewtopic.php?t=574

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok det beste resultatet er å riva av "trekket" å pusse osv. som red_line snakket om.

Skal gjøre det selv :) Grue meg ! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja..tror nok det jeg også.. men skal du bruke glassfiber da? eller hvordan har du tenkt å gjøre det?

Har ikke gjort dette før. Men tror du får en fin flate under der etter at du har pusssssssssset og sssppaarklet bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med tectyl var bare en spøk.

Men hvorfor ikke bare lakkere dashbordet da?????????

Alle disse forslagene om å støpe nytt dashbord, pusse og slipe og så ser det ut som fandens oldemor etterpå?

Det er jo ikke noe problem å lakkere et dashbord (mykt) bare en bruker riktig lakk.

Har til og med lakkert en snøskootersal (sete) og den holdt i flere vintre i minus 30 uten at det sprakk.

Brukte vanlig billakk med masse mykningsmiddel i samt mattnings-middel slik at det ikke blir for blankt.

Vinyllakk kan også brukes, men den er vel som regel bare svart?

87/89 Sierra Cosw sedan (Solgt)

nå Toyota HiAce i påvente av noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider