Gå til innhold

Hjelp til kasseutregning.

Ranger emnet

KristianG

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har kjøpt meg 2suber, og forhandler sier kassa skal være 20l per element, dvs jeg skal ha 40liters kasse.

Baksida av kassa skal være 74grader, og framsida må ha plass til begge subene samt 4" for refleksrør. 70cm lang, og 40cm høy.

Det jeg ikke vet, er hvor brei den skal være.

Har noen her kunne tatt seg noen minutter og regna det ut for meg? Da mine mattekunskaper er heller lave =/

Hadde blitt evig takknemmelig om noen hadde kunne gjort det :) :roll: :wave

Le Golf Noir VW Golf III 2.0l GTI 8v

Prosjekt Stormgrå! VW Golf III 1,8 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Nå vet ikke jeg om jeg har forstått deg rett, men du sier at du vet høyden ( 40 cm) og dybden ( 70cm) til kassa, men lurer på hva bredden må være for at volumet skal bli 40 liter.

Hvis vi kaller bredden for x, så kan du si at;

40 liter = ((40*70)/2) * x

Dette resulterer i at x blir 28,5 cm..

28,5cm bred kasse får nok neppe plass til to basselementer og to porter...

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

70cm dyp kasse kan da Umulig være en praktisk løsning. kan da ikke ha vært det han mente selv om kan skrev det..

men på den andre siden sier han jo ingenting om hvordan elementer dte er da, så hvordan skal vi klare å konstruere det så det blir plass til alt? blir nesten som å konstruere ett hus så det passer perfekt på tomten når størrelsen på tomten er uvist det.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, når man har 2 identiske elementer i en kasse som spiller likt er det bortkastet med skillevegg med tanke på volumet i kassen. det er dog ingen ulemper med skillevegg, men det er ekstra arbeid, og lite å hente på det.

det kan jo fort se ut som de får en 40L kasse hver siden det ikke er noe skille i mellom, men når 2 eller flere elementer jobber likt, deler de også likt på volumet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, når man har 2 identiske elementer i en kasse som spiller likt er det bortkastet med skillevegg med tanke på volumet i kassen. det er dog ingen ulemper med skillevegg, men det er ekstra arbeid, og lite å hente på det.

det kan jo fort se ut som de får en 40L kasse hver siden det ikke er noe skille i mellom, men når 2 eller flere elementer jobber likt, deler de også likt på volumet. :)

okai! knallbra at noken som har peiling gir beskjed! for eg ble veldig usikker..

2002 Passat 1.9TDI Highline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

70cm dyp kasse kan da Umulig være en praktisk løsning. kan da ikke ha vært det han mente selv om kan skrev det..

men på den andre siden sier han jo ingenting om hvordan elementer dte er da, så hvordan skal vi klare å konstruere det så det blir plass til alt? blir nesten som å konstruere ett hus så det passer perfekt på tomten når størrelsen på tomten er uvist det.. :P

Hmm.. Den sida jeg snakker om der elemtene skal være vet jeg hvor stor skal være?

Den skal jo ikke være 70cm dyp, det er lengden på framsida jeg snakker om.

(og 40 cm høy)

Dybden er den jeg trenger hjelp til å finne ut av, siden den ikke er kvadratisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Den sida jeg snakker om der elemtene skal være vet jeg hvor stor skal være?

Den skal jo ikke være 70cm dyp, det er lengden på framsida jeg snakker om.

(og 40 cm høy)

Dybden er den jeg trenger hjelp til å finne ut av, siden den ikke er kvadratisk.

Da blir dybden 28,5 cm

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Har prøvd meg litt frem. Gikk ut i fra 22mm tykkelse på platene du bruker.

Bakside vinkel: 74*

Topp: 20 cm

Bunn: 30 cm

Bredde: 68 cm

Høyde: 35 cm

Volum: 40 liter

Dette er forhåpentligvis riktig etter mine utregninger. Dine mål kan umulig stemme. Håper svaret hjalp.

Høres veldig bra ut hvertfall :)

Tusen takk for at dere i det hele tatt orker dette!

Gt-4-Ever: Dette tror jeg kan bli bra! Skal tenke litt jeg og nå, så blir det nok bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider