Gå til innhold

Dypping av ruter?

Ranger emnet

SunnyGTi2.0

Anbefalte innlegg

Heisann

Har en kamerat som snakket om at det gikk an å få noen til å dyppe rutene i bilen i et kar med noe lakkgreier, slik de ble sota..

Noen andre som har hørt om det, og evt vet hvor de kan gjøre det? Kanskje til og med pris?

Litt av poenget var at da kan ikke politiet ta deg for å ha uorginal soting, hvis du bare soter helt lett.. Må liksom sote helt rundt, noe annet ser bare rart ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hørt om å dyppe rutene ja, men ikke i lakk?

i ett syrebad.. ;)

som du sier blir poenget at politi ikke kan påvise toningsfilm på rutene :cool:

men etter det jeg mener å huske koster noe slikt endel tusenlapper!

dyrere enn en proff tone-jobb med film..

de utfører slikt blant annet på LaFinto i fredrikstad.. står ikke no om det på hjemmesiden deres tror jeg men ;)

'01 E39 530DAT

'95 mondeo sedan

www.fordmondeo.org

www.mondy.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by jackpot

som du sier blir poenget at politi ikke kan påvise toningsfilm på rutene :cool:

Er vel ikke helt sikkert de liker det uansett og iallfall ikke biltilsynet....

Kommer jo til å se forskjell om frontrute og andre ruter...

(Regner med du skal ha det litt mørkt hvis det skal være noe vits i å gjøre det.... )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SunnyGTi2.0

Det så ut som de der UV-Glass-greiene som du la ut ilnk til bare holder til i japan og lignende.. Litt langt å reise for å sote rutene liksom..

Snakket med kameraten min igjen, og han sa at det var en kar her som gjorde det for 500,- pr rute :)

Må nesten sjekke opp dette her...

Si ifra når du har funnet det ut

:pimp EYE CANDY :pimp

:titties: RACING :titties:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal si ifra ja.. Treffer karen igjen på mandag, og skal prøve å sjekke opp mer da.

borabora: Jeg liker ikke helt den ultramørke sotingen uansett. Poenget er bare at det skal se litt mørkere ut på litt avstand. Det har lite å si hvor mye folk ser inn, da jeg ikke har tenkt å gjøre noe hemmelig der inne. Det er mer viktig å se bedre om kvelden dah..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har blitt stoppet pga sotede ruter? Tenk dere følgende senario: Du har en bil me sotede ruter framme på sidene.. Du har også ekstra vinduer uten sotefilm i garasjen. Når lovens voktere

stopper deg sier de at du skal rive vekk sotefilmen ( som foresten kostet noen kroner) , kan du nekte å rive den vekk og heller få beskjed om å komme til visning, elle banke de deg og tar skiltene på din bil og alle bilen i en milsomkrets som straff bare for å fåreslå noe sånt :D :D

I am really not an violent man, but I think I have to kill someone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by svein

Noen som har blitt stoppet pga sotede ruter? ....... ...... kan du nekte å rive den vekk og heller få beskjed om å komme til visning, elle banke de deg og tar skiltene på din bil og alle bilen i en milsomkrets som straff bare for å fåreslå noe sånt :D :D

Dette kommer heilt an på den månedlige syklusen til kona til biltilsynsmannen.

1. - blei stoppa med den mørkaste filmen på alle rutene utenom frontruta, blei spurt om kor eg hadde originalrutene liggende henne, sa som sant var at det bare var sotingsfilm som eg kunne dra av på plassen, men han sa at tar du det av til neste gang vi møtes så har vi ein avtale.

2. - blei stoppa meg den lyseste filen du får tak i på siderutene fremme, mørkere bak, men det er jo lov. Fikk beskjed om at filmen på siderutene fremme måtte fjernes på stedet, viss ikkje så tok han skilta mine, - satte meg ned og begynnte å pirke på filmen, den hang som bare f'en. Fikk meg ei skjennepreike om koffor eg måtte fjerne filme, eg måtte jo forstå at slik kunne eg ikkje kjøre rundtom hehe . enda med at filmen ikkje ville av, etter at biltilsynet sjølv hadde fått prøvd seg, så eg fikk mangellapp og måtte vise bilen innen 8 dager.

Så når det gjelder handheving av loven når det gjelder sotingsfilm, så er det vanskelig å gi eit enkelt svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider