Gå til innhold

Høyt bensin forbruk..

Ranger emnet

Andreas!

Anbefalte innlegg

Syns jeg har ganske høyt forbruk på bilen min. er en 91 318i. som bruker greit over 1 liter på mila. 30 l på 24 mil. syns d er en del. og i det siste har det faktisk vært noen turer på E18 så d har blitt noen mil der, ikke bare bykjøring. Og har bevist kjørt rolig for å se. men. hmm Noen som kan ha en anelse om det kan være noe grunn til det. noe tette filtre eller noe sånnt. takk for tips.

mvh Andreas

2000 Ford Mondeo ST200

19-- MB 190

2000 Suzuki GSX-600R Allstar Corona

X:1990 Ford Sierra 2.0I Stv / 1997 Audi A4 1.8Turbo Quattro / 1991 Bmw 318i M-Tech

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. jak ansje. Men når jeg kjører rolig å sånn, rundt i byen f.eks elelr står en stund på tomgang, da viser temp måleren riktig temperatur, men skulle tro noe var galt, for da jeg kjører litt fort. eller vanlig på E18 så går den ned. da viser temp måleren noen ganger bare så vidt over d blå, men d blåser varmt da..

-Andreas

2000 Ford Mondeo ST200

19-- MB 190

2000 Suzuki GSX-600R Allstar Corona

X:1990 Ford Sierra 2.0I Stv / 1997 Audi A4 1.8Turbo Quattro / 1991 Bmw 318i M-Tech

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 weeks later...

sjekk kammen din!

jeg trodde at det var topp pakningen min som var gåen pga, høyt besinforbruk samt at den brukte olje og vann..

i går tok jeg av toppen, og topp pakningen var hel :fuckme2:

gikk over resten av toppen og så mye rart, pluggen på sylinder nr 1 hadde brent seg, og ventilen så ikke akkurat fin ut den heller. etter å ha sett litt nøyere på kammen, så viste det seg at den var totalt utslitt, det samme var vippe armer og løftere.. ringte da østlandske motor verksted, og ble forklart at dette var grunnen til det høye bensin forbruket og diverse andre rare ting..

Så nå får jeg kammaksel, løftere og vippearmer levert på døra på mandag =) bestilt fra koed i dannmark. toppen blir planslipt, og alle ventilene blir nyslipt =D

så, sjekk kammen din =)

1,8gl 87mod. Low Fat and slow

Lenke til kommentar
Del på andre sider