Gå til innhold

søknad om å få førekort tilbake før tiden

Ranger emnet

mavrick

Anbefalte innlegg

Lurer på om noen har noen tips om hvor man finner hjelp til å skrive slik søknad på internett?? Evnt andre råd tips?? Vedkommende har ca 8 mnd igjen av to års straff... promille på 1,57 å har vært i fengsel og betalt bot...

Å er klar over hvor dust det er å kjøre me promille så trenger ikke oppleksing ang det!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men er jo mange som har "hørt" om at andre har fått lappen tilbake...

han som hørte at fetteren til onkelen til kusina til ola som jobber med en kompis.. Ikke sant.. mange rykter som er ute å rusler å.. skal ikke tro på alt man hører..

Eneste muligheten må være at arbeidsgiver skriver et brev som lillebror sier over her.. Skrive at han trenger lappen i arbeid og risikerer å stå uten arbeid om han ikke får lappen tilbake.

Du skal ikke stjele! Staten liker ikke konkurranse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at han får igjen lappen, blir for rart at han først skal miste jobben etter 16 måneder. Han må nok ta straffen, noe eg personlig syns han burde..

Bil: 07 Volvo V70

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en kompis av meg ble tatt for fyllekjøring med moped når han var 16, fikk to års utsettelse på førerkortet. Etter et år sendte han et brev i uken, det samme brevet, fornyet kun datoen for hver gang. Han fikk til slutt svar at han nå kunne få lov til å øvelseskjøre, men KUN med kjøreskole. Tror ikke han var lei seg for at faren hans var kjøreskolelærer da nei!

1999 -Audi tt 1,8 turbo

1988 -Audi 100 2,3l (til salgs)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om noen har noen tips om hvor man finner hjelp til å skrive slik søknad på internett?? Evnt andre råd tips?? Vedkommende har ca 8 mnd igjen av to års straff... promille på 1,57 å har vært i fengsel og betalt bot...

Å er klar over hvor dust det er å kjøre me promille så trenger ikke oppleksing ang det!!!!

Skal vedkommende ha noe sjangs på å få lappen tilbake før så må søknaden være særskilt begrunnet. Som nevnt er det i tilknytning til jobben det er størst mulighet for slikt.

Jeg leste om en rettssak om en som gikk til psykolog og fikk skrevet en attest på at han var deprimert og suicidal som direkte årsak til tap av førerkort på grunn av promille. Han søkte om å få igjen lappen 6 måneder før, og stevnet samtidig behandlingsutvalget i politidirektoratet for retten siden de ikke svarte han skriftlig etter 3 måneder slik de var pålagt å gjøre.

Resultatet ble at retten utvidet straffen i 6 måneder til fordi deprimerte og suicidiale mennesker generelt utgjør en eksra fare for folk i trafikken. Han anka til lagmannsretten som utvida straffen til 12 mnd ekstra uten lapp! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt den tvilsomme glede av å skrive noen sånne brev som arbeidsgiver. Skrev som sant var at førerkortbeslag gjorde det vanskelig for vedkommende å utføre jobben, og at permittering/oppsigelse kunne bli resultatet.

Erfaringen min er at det ikke er noen vits. Det har ikke hjulpet noenting i de tilfellene jeg har kjennskap til i alle fall.

Hvis du likevel vil forsøke, vil jeg anbefale å kontakte en advokat som kan hjelpe deg.

Volvo 444ES -53, MB C180-00

MB SLK200K-09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 months later...
en kompis av meg ble tatt for fyllekjøring med moped når han var 16, fikk to års utsettelse på førerkortet. Etter et år sendte han et brev i uken, det samme brevet, fornyet kun datoen for hver gang. Han fikk til slutt svar at han nå kunne få lov til å øvelseskjøre, men KUN med kjøreskole. Tror ikke han var lei seg for at faren hans var kjøreskolelærer da nei!

dette var noe jeg fikk lov til dagen etter jeg mista lappen.. snakka med juristen i 2 timer eller noe, så han gikk ned 1 mnd og sa jeg kunne øvelsekjøre , men fikk ikke lappen tilbake før tiden såklart xD

så håper BT glemmer seg litt da jeg har kjørt opp >=)

H-mjølk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke for å røre opp i noe, men jeg vet om en som har fått lappen igjen 2 ganger etter at arbeidsgiver sendte brev til politi etter at han mistet den. (han har altså mistet den 2 ganger). han hadde helgejobb som sjåfør. så det går nok an (han mistet den pga fart og unnamanøver i fotgjengerovergang)

edit: uten å nevne navn

Lenke til kommentar
Del på andre sider