2Fat 2Fly Skrevet Mars 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2006 Noen som har tips? har prøvd: Kakke til den først for så å prøve å skru Sveise på enda en "bolt" for så å skru av den Siter 1985 Mercedes S123 230TE TIC 1995 Mercedes E250D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rekord 2,2i Skrevet Mars 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2006 slik skruutdrager greier popelert kalt grisepikk, funker slika at du må borre eit hull i bolten, grisepikken har en konisk ende med venstregjenger på og når du skrur den nedi å når den stopper på konen og du fortsetter å skru so begynner du å skru ut d4en knukkene bolten Siter ønsker å kjøpe ford anglia uansett stand,. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2Fat 2Fly Skrevet Mars 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2006 det er jo ikke noe jeg har her da :P men kan jo låne av skolen :D Siter 1985 Mercedes S123 230TE TIC 1995 Mercedes E250D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hart Skrevet Mars 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2006 Du kan prøve en mutterklyver, selv om den egentlig er designet til å dele muttere: http://www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=503&iItemId=82380 Skru den skikkelig fast og se om du får tak med den. Ikke sikkert det går bra med denne metoden, men om det er hjulbolten til knallerten på bildet er den vel tålelig stor vil jeg tro. Edit: Trykket litt på prosjekttråden din.. Om det er hjulbolten til "pensjonistraceren" fra 1984 så skjønner jeg at det ikke er helt lett å bruke metoden min ;) Sitter den fast på en stålfelg i såfall? (leke med vinkelsliper).. Siter Døll signatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kixx Skrevet Mars 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2006 Ikke bruk grispikk. Det er no j¨¤%a dritt. Bruker du en for tynn grispikk, er det lett for at den knekker, og da har du ett problem som er 4 ganger så stort. Vil egentlig anbefale sveising, da dette er en sikker vinner. Siter Wankel så klart!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mars 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2006 Reis på ett verksted som har spesialverktøy for avtaking av avrunda bolter, til hjul, har du forresten prøvd ei ordentlig 6kantpipe? Borre ut går, men krever utrulig god tålmodighet... Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2Fat 2Fly Skrevet Mars 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2006 har ikke prøvd å borre, Har bare prøvd sveising, det var innvendige gjenger på "hodet" på bolten M10 Tror jeg så satte i en M10 skrue og Sveisa på en skikkelig kladd over hele, men klarte å lure seg unna! Dritt! Siter 1985 Mercedes S123 230TE TIC 1995 Mercedes E250D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gran Skrevet Mars 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2006 Bruk ei orntlig sveise tang da. Siter - 90 Mercedes E 300 TDT - 84/87 Pontiac Transam - 84/90 Ford Bronco - 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amitraxx Skrevet Mars 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2006 Reis på ett verksted som har spesialverktøy for avtaking av avrunda bolter, til hjul, har du forresten prøvd ei ordentlig 6kantpipe? Borre ut går, men krever utrulig god tålmodighet... Som sagt her er nok best ja. Får et verktøy som ligner på låsebolt-overgang, men som griper seg fat i bolten. Funker veldig bra! Siter 2008 Skoda Octavia RS 2.0 TDI 1998 Ford Mondeo 2.0 16v 1995 Opel Astra 2.5 V6 24v Caravan 1992 Honda Prelude 2.0 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.