Gå til innhold

høyt co utslipp

Ranger emnet

volvo240gl_1986

Anbefalte innlegg

Hadde 12 i CO på en 87' 240GL med B230K jeg hadde.

Den fikk jeg gjennom kontrollen ved å lage litt falsk luft. Dro ut en plugga vakuumslange på innsug som ikke var til noe. Og vips så va COen på 0,2.. :driving

Men er jo greit å ha det i orden også da. B230K'en min brukte jo 2,5l på mila også, så det tok ikke lang tid før jeg fiksa det.

- 87' Toyota MR2 MK1

- 82' Toyota Starlet KP60 (rwd)

- 85' Suzuki SJ413 Jordebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt olje først, kan være bensin i olja, kan egentlig testes ved at man måler CO samtidig som at man skrur av oljelokket.

Vil også bare si det sånn generelt, hvis du ha mulighet, få med alle gassene som blir målt når CO blir målt, sier mye mer om hva problemet er...

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde 12 i CO på en 87' 240GL med B230K jeg hadde.

Den fikk jeg gjennom kontrollen ved å lage litt falsk luft. Dro ut en plugga vakuumslange på innsug som ikke var til noe. Og vips så va COen på 0,2.. :driving

Men er jo greit å ha det i orden også da. B230K'en min brukte jo 2,5l på mila også, så det tok ikke lang tid før jeg fiksa det.

Får høy HC da når den super falskluft

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke hvilken gasser det er, har ikke så stor peiling, men jeg har en b230a motor

då har du sikkert en pierburg forgasser,, eller korleis en skriv de,,

men vist du kjenner under forgasseren så er der en skru under som går and å justere med en liten skralle me 8 pipe. men du må på ett verksted å sjekke co en å so justera du på den skruen til du får rett co.

Det finnes ikke noen problemer bare nye løsninger

Lenke til kommentar
Del på andre sider