volvo240gl_1986 Skrevet Mars 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2006 hei, jeg lurer på om det kan gjøres noe med for høyt co utslipp? bytte av noe slaks deler eller noe? etter det jeg kommer på så hadde bilen 8,64% utslipp:/ bilen har rullet 405000km takker for svar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eiriken Skrevet Mars 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2006 Bytt luftfilter vist det er gammelt og full av dritt. ev ta ut filteret under en eu godkjenning Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240gl_1986 Skrevet Mars 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2006 filtret er nytt, men kan prøve uten forgasser reperasjon sett hjelper det noe eller er det bare tull? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R-242tic Skrevet Mars 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2006 sjekk om gummimembran i forgasseren er hel. bytt sete å nål i f.gasseren nytt luftfilter Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240gl_1986 Skrevet Mars 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2006 takker for svar, skall bestille noen deler i fra bcb å håpe på det beste:) skall på eu-kontroll snart så det er kjekt å ha det i orden Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Mars 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2006 Bytt olje og oljefilter, er noen motorer som er sykt kresne på det.. Farsan bytta det på sin (var riktignok en skiheis diesel) og det gikk noe noe helt j*** etter at han bytta. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet Mars 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2006 takker for svar, skall bestille noen deler i fra bcb å håpe på det beste:) skall på eu-kontroll snart så det er kjekt å ha det i orden kjør uten luftfiler inn ditt. :driving Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. Bollocks Skrevet Mars 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2006 Hadde 12 i CO på en 87' 240GL med B230K jeg hadde. Den fikk jeg gjennom kontrollen ved å lage litt falsk luft. Dro ut en plugga vakuumslange på innsug som ikke var til noe. Og vips så va COen på 0,2.. :driving Men er jo greit å ha det i orden også da. B230K'en min brukte jo 2,5l på mila også, så det tok ikke lang tid før jeg fiksa det. Siter - 87' Toyota MR2 MK1 - 82' Toyota Starlet KP60 (rwd) - 85' Suzuki SJ413 Jordebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mars 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2006 Bytt olje først, kan være bensin i olja, kan egentlig testes ved at man måler CO samtidig som at man skrur av oljelokket. Vil også bare si det sånn generelt, hvis du ha mulighet, få med alle gassene som blir målt når CO blir målt, sier mye mer om hva problemet er... Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R-242tic Skrevet Mars 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2006 Hadde 12 i CO på en 87' 240GL med B230K jeg hadde.Den fikk jeg gjennom kontrollen ved å lage litt falsk luft. Dro ut en plugga vakuumslange på innsug som ikke var til noe. Og vips så va COen på 0,2.. :driving Men er jo greit å ha det i orden også da. B230K'en min brukte jo 2,5l på mila også, så det tok ikke lang tid før jeg fiksa det. Får høy HC da når den super falskluft Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sikaflex Skrevet Mars 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2006 far til ett verksted som har et co apparat.. å so justra du dysa i forgassare under forgassaren me ei pipe.. slik att du får rett co,, men ka motor du har å ka forgasser??. må vite de.. Siter Det finnes ikke noen problemer bare nye løsninger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240gl_1986 Skrevet Mars 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2006 far til ett verksted som har et co apparat.. å so justra du dysa i forgassare under forgassaren me ei pipe.. slik att du får rett co,, men ka motor du har å ka forgasser??. må vite de.. vet ikke hvilken gasser det er, har ikke så stor peiling, men jeg har en b230a motor Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sikaflex Skrevet Mars 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2006 vet ikke hvilken gasser det er, har ikke så stor peiling, men jeg har en b230a motor då har du sikkert en pierburg forgasser,, eller korleis en skriv de,, men vist du kjenner under forgasseren så er der en skru under som går and å justere med en liten skralle me 8 pipe. men du må på ett verksted å sjekke co en å so justera du på den skruen til du får rett co. Siter Det finnes ikke noen problemer bare nye løsninger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240gl_1986 Skrevet Mars 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2006 ok, blir vel ei årning på dette sikkert:) det er det eneste hindret jeg har jennom eu, for en bil til 9000.- det er bra Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sikaflex Skrevet Mars 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2006 ok, blir vel ei årning på dette sikkert:) det er det eneste hindret jeg har jennom eu, for en bil til 9000.- det er bra hehe,, ja å stille co en burde ikkje vere de største probleme.. Siter Det finnes ikke noen problemer bare nye løsninger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.