Gå til innhold

E36 325i turbo

Ranger emnet


vrtx

Anbefalte innlegg

300 HK, 6 syl (6 dyser), med 90% duty cycle, er 277 kubikks-dyser. 100% er 250 ccm dyser. Rundt 300 dyser passer da bra! Dette er ved 45 psi/3 bars bensintrykk.

 

Hvorfor må han bytte fuel-rail?

 

Total fuel flow ved 300 hk er her 150 lb/hr.

S.C.E.

'76 924, '82 944 RS, '87 951, '01 Viper GTS, '94 855 T5, '04 307 HDi, '99 V40 TDI, x 20 stk med forskjellige merker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med clutch? holder den? gikk 2uker på min e30 så røyk clutchen med turbo. Må holde å justere opp bensintrykket med 0.5bar i ladetrykk i stede for å bytte dyser? motoren har jo 2 bankesensorer å justerer jo tenninga etter hva de får av signaler..?

Skal holde med org. toppaking om du bare skal lade 0.5 bar, samt justere opp bensintrykk en smule (ca. 6bar).

Du kan jo forøvrig lese om Enem sin kompressorsats til M50-motoren.

 

Tror ikke de regner med clutchbytte, men om det skulle vise seg å være for dårlig clutch anbefaler jeg:

- M20 svinghjul

- M20 startmotor

- Sachs 618-trykkplate.

Dette klarer 500nm med original lamell, eller 700nm med 4-puck sinter ;)

1999 BMW E46 320d - Konebil

1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator

1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal holde med org. toppaking om du bare skal lade 0.5 bar, samt justere opp bensintrykk en smule (ca. 6bar).

Du kan jo forøvrig lese om Enem sin kompressorsats til M50-motoren.

 

Tror ikke de regner med clutchbytte, men om det skulle vise seg å være for dårlig clutch anbefaler jeg:

- M20 svinghjul

- M20 startmotor

- Sachs 618-trykkplate.

Dette klarer 500nm med original lamell, eller 700nm med 4-puck sinter ;)

 

Var det jeg trudde. at sku holde med originale dyser og rail men justere bensintrykket litt. Så M20 svinghjul og startmotor pass på M50? hmmm. ha eg vista det så har eg aldri skrota E30 delebilen jeg hadde, skrota den for 14dager siden :titties:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det jeg trudde. at sku holde med originale dyser og rail men justere bensintrykket litt. Så M20 svinghjul og startmotor pass på M50? hmmm. ha eg vista det så har eg aldri skrota E30 delebilen jeg hadde, skrota den for 14dager siden :titties:

I følge PPF så skal det passe ja :)

En annen fordel er jo at det veier betydelig mye mindre enn det originale dobbeltmasse-svinghjulet på M50.

1999 BMW E46 320d - Konebil

1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator

1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge PPF så skal det passe ja :)

En annen fordel er jo at det veier betydelig mye mindre enn det originale dobbeltmasse-svinghjulet på M50.

 

ja regna med det var ett lettere svinghjul. 3mnd igjen til lappen? da rekker du akkurat sommersesongen :D hvordan er det å være fri for lappen når du har en rå bil stående i garasjen? :confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår