Gå til innhold

E36 325i turbo

Ranger emnet

vrtx

Anbefalte innlegg

Hehe, det går greit :) Værst første tida, men er så vant med det nå, så tenker ikke på det egentlig. Får tid å fikse opp bilen litt også..! :D

Du må holde oss oppdatert om du skal turbokonvertere bilen din.

Kan vel si såpass at jeg går med store planer selv om konvertering.. Problemet er penger for tiden, men det løser seg nok til slutt ;)

1999 BMW E46 320d - Konebil

1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator

1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det går greit :) Værst første tida, men er så vant med det nå, så tenker ikke på det egentlig. Får tid å fikse opp bilen litt også..! :D

Du må holde oss oppdatert om du skal turbokonvertere bilen din.

Kan vel si såpass at jeg går med store planer selv om konvertering.. Problemet er penger for tiden, men det løser seg nok til slutt ;)

Hehe, true true. vært uten lappen selv ei stund men var betraktelig mindre tid enn det der :D joda skal holde det oppdatert men tar det sakte og rolig å begynner ikke på noe før alle delene er på plass da dette er en bil jeg har bruk for vær dag, for alt jeg veit så er det ikke sikkert det skjer i år, men vi får se. blir å handle inn litt og litt da pengboka har hatt tidlige stengetider i det siste. E30 frister mer og mer også så blir sikkert noe der også til sommern.

Fortell litt om dine planer da, alltid morro :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner, skjønner..

Penger er noe dritt når man ikke har for mange av de.

Vel, jeg for min del ble litt frelst av "bmwandreas" (ppf) sin E36 325i som la igjen litt over 400hk (og ca 500nm om jeg ikke tar feil) ved ca. 1bar.

Dette var på stock stempel og råder. Eneste som var gjort var kompsenk med 3.5mm mls, andre dyser, bensinpumpe og custom chip til original ecu.

Dette var brukbare/kjørbare hester som holdt.

Så "planen" min er å gå noe i samme retning, bare med piggyback til motorstyringen istedet for ny chip. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner, skjønner..

Penger er noe dritt når man ikke har for mange av de.

Vel, jeg for min del ble litt frelst av "bmwandreas" (ppf) sin E36 325i som la igjen litt over 400hk (og ca 500nm om jeg ikke tar feil) ved ca. 1bar.

Dette var på stock stempel og råder. Eneste som var gjort var kompsenk med 3.5mm mls, andre dyser, bensinpumpe og custom chip til original ecu.

Dette var brukbare/kjørbare hester som holdt.

Så "planen" min er å gå noe i samme retning, bare med piggyback til motorstyringen istedet for ny chip. ;)

wtf? 400hk med original stempel og råder. da er 300hk no prob da.

eg ser du har chippa biln din og fløtta sperra tell 7000rpm. 7000rpm er vel på grensen til ventliflyt med stock ventilfjærer. merka du noen forskjell med chip forresten? blir vel optimering en trim, og kan vel hent ut vis du er heldig 10% mer? Dette er spekulasjoner..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, de sier 400 skal holde fint. 450+ er i grenseland for hva ting tåler. (motoreffekt)

Nå har jeg aldri testet bilen uten chip, så det kan jeg ikke svare på.

Jepp er vel opp mot 8-10% økning de fleste potetgull-selgere oppgir.

Sist jeg kjørte bilen (lovlig) så var det "bare" 150 ville hingster under panseret, så denne motoren med de modsene er betydelig forskjell.

Den varver i alle fall helt fint til 7000rpm.. Men det er klart, ikke noe turtall man bør ligge på konstant :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider