Gå til innhold

Valg av Batteri! Optima, Stinger osv.

Ranger emnet

codegen

Anbefalte innlegg

Hei hei folkens!

Lurer litt på hva batteri(er) som passer meg best..

De skal drive 2x Soundmagus X-3000 som hver drar opptil 240amp, 1x Xzound Shark B767 som har ei sikring på 80A. og en litt mindre forsterker får å drive frontsett som antagerlighvis kan dra opptil 25-40A..

hva batteri er det som da passer meg best? har lest litt om at Optima skal være ganske bra også ser jeg at noen påstår at Stinger er bedre og div. andre merker...

Kan noen komme med grunnlag til at det og det batteriet er bedre?

Mvh

Do-It-Yourself - DIYstash

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til mindre installasjoner ville jeg normalt sakt at optima, maxxima osv ville holdt. men når du skal ha så mye som trekker strøm, så tror jeg du bør gå for et par kraftige batterier på nivå med stinger, oddysey osv.

hvordan dynamo(er) har du? orginalen vil jo ikke akkuratt ha mye å komme med, så lading blir det fort dårlig med om du skrur opp litt. en 2-300A dynamo ville jeg nesten sett på som et minimumskrav til å drive alt dette. men selv det blir i minste laget hvis du virkelig skrur opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier du bør prøve med et par optimaer først, jeg. Det er uansett aldri en dårlig investering! :)

Du kan jo spørre golf-vr5 (eller hva han nå heter) om hva hans syns om strømmen i min bil. Han var og hørte på SoundMagus'en min i går, når den jobbet med 3 stk Pioneer 3004SPL.

Jeg har kun et optimabatteri, som sitter baki bilen. Men jeg har ikke basskasse lenger, for nå er den solgt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki..

Jan Erik: har det seg sånn at Optima/Maxxima leverer strømmen raskere en Stinger, oddysey i og med at det er gele batterier? just wondering, tror jeg så noe sånt en plass sjø.. men, hva med 3 Optima batteri, ville det holdt? Vel, har tenkt litt på dynamoen, funderer på å stikk på huggern å finn en fin en dær og sende nedover til USA til han kisen som bygger dem om, tror du om det? er ikke sikker på hvor mye krefter han kan få at av dem da men..

BoomBoxx: ja det er plana å satse på optima, men ser at det er mange som påstår at stinger skal være bedre:o men tror jeg satser på optima i og med at det er å få kjøpt her jeg bor :S

sindrel: Mekonomen

Mvh

Do-It-Yourself - DIYstash

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki..

Jan Erik: har det seg sånn at Optima/Maxxima leverer strømmen raskere en Stinger, oddysey i og med at det er gele batterier? just wondering, tror jeg så noe sånt en plass sjø.. men, hva med 3 Optima batteri, ville det holdt? Vel, har tenkt litt på dynamoen, funderer på å stikk på huggern å finn en fin en dær og sende nedover til USA til han kisen som bygger dem om, tror du om det? er ikke sikker på hvor mye krefter han kan få at av dem da men..

Mvh

Dette stemmer ikke...

Les her, så ser du hvordan det egentlig er ;)

Ett eller to Odyssey burde være mer enn nok.

Mvh

Stian

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Redtop er ett bra startbatteri, men tåler ikke dyyype utladinger, og blir svekket hvis du tapper det for mye... Yellow top tåler mye bedre dyyype utladinger og er mer beregnet for bilstereobruk....

*Norges Bilstereo og Multimedia Forbund (NBMF)

Bli medlem i Norges største bilstereoorganisasjon du også: http://www.dbdragracing.no/medlemskap.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider