Gå til innhold

Montering av alarm m. fjernstyring.

Ranger emnet

buljong

Anbefalte innlegg

Noen som har gjort dette før?

Det første jeg lurer på er hvor sentrallåsen sitter? høres ut som den sitter bak på høyre side... Og kommer man til fra bagasjeromet? og aller viktigst, hvordan koble den på alarmen slik at jeg kan låse opp med fjernstyring?

Setter stor pris på svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gjort det selv, jeg satte det heller bort og fikk det godkjent installert med tanke på forsikring. Hva slags alarm skal du installere? Kom den ikke med monteringsbruksanvisning?

Vet desverre ikke hvor sentrallåsstyringen sitter, men det gjør sikket noen andre her..

Saab 9-3 1.8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

buljong skrev:
produsenten heter Thor.. er en sånn"made in China" ræl-alarm. det fulgte med koblingsskjema, men det var ikke fult så utfyllende som jeg hadde håpet. Tviler forøvrig på om den blir godkjent selv om jeg gjør det på verksted =)

har vert med og solgt slike alarmer, og noen av de var det feil på, slik at de utløste seg helt uten videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

buljong skrev:
Noen som har gjort dette før?

Det første jeg lurer på er hvor sentrallåsen sitter? høres ut som den sitter bak på høyre side... Og kommer man til fra bagasjeromet? og aller viktigst, hvordan koble den på alarmen slik at jeg kan låse opp med fjernstyring?

Setter stor pris på svar!

Jepp, det har jeg :)

Stemmer som du sier ja...

Men hva skal du bak der etter da? Trenger jo bare å koble på et sted i den kretsen. Kan like godt være foran ved førerdøren.

Mener det var slik at når den grønne ledningen som hører til sentrallåsen får jordsignal låses dørene opp, og når den grå får 12 V låses dørene.

Enkelt å finne ut av, bare å prøve seg frem :)

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Etter en liten vurdering klarer jeg meg foreløpig med å montere alarmen til sentrallåsen, slik at den kan fjernstyres. har imidlertid null peiling på dette, så hvis noen har tips eller lignende på hvordan jeg skal gjøre det, setter jeg stor pris på dette.

kan tenke meg at det letteste stedet å koble den til sentrallåssystemet er ved døren:

bil001.jpg

(skal nok klare å finne ut hvilken av de ledningene som går til låsen selv...)

noe jeg ikke er så sikker på, er hvilke av ledningene under som skal hvor???

Kobling.jpg

Finnes visst nok forskjellige sentrallåssystemer også:

1. Inside element

2. Negative trigger

3. Positiv trigger

4. Positive and negative trigger

5. Pneumatic lock loop connecting the P.S doors and main line to change signal. (on opening and locking for the audi or bens.

Noen som vet hvilke som går i en Golf 3??

Her er en oversikt over de tre første systemene i allefall:

Kobling2a.jpg

3.jpg

2.jpg

Har null peiling på hvordan det skal monteres, så hvis vi tar en grundig gjennomgang er dette meget hjelpsomt!

beklager dårlige bilder...

takker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider