Gå til innhold

Sledoholic: BMW 325i E30: restaurering

Ranger emnet


sledoholic

Anbefalte innlegg

Felgen så bra ut den.

Jeg har verksted i Vika, bak service expressen. Men`s Garage......

 

Mens garage ja, vet hvor det er. en av felgene har en skade men jeg kjørte en hel sommer på de, merka ikke så mye til det. dekka som står på er good year f1 tror jeg, noe slitt. 1000,-??

 

Fin den blåfargen der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 100
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

I dag har jeg tatt ut motoren fra bilen.

Det gikk så det suste med gode hjelpere.....

 

Motoren skal få en god overhaling og oppshining mens bilen blir lakkert.

(kansje et lite sneglehus også........)

 

Hær er et par bilder fra dagens økt:

 

web1.jpg

 

web2.jpg

 

web3.jpg

 

web4.jpg

 

web5.jpg

 

web6.jpg

 

web7.jpg

-02 BMW 520iat M-Sport

-78 VW Golf LS (Low and Slow)

-05 Yamaha Aerox-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er meg helt til høyre ja.

 

Er det du som er lærling på Automester?

 

Jeg vet ingenting om hva som er gjort med bilen før jeg fikk den, men toppen tror jeg er bra. Den bruker ikke en dråpe olje, og går helt fint.

 

Jeg skal bytte alle pakninger, simmeringer og regreim med vannpumpe og strammehjul. Skal også sveise shortshift, og bytte alle tetninger på girkasse.

 

Har et par små RX7 turboer på handa jeg har lyst å sette på. Men får se hva pengboka sier.

-02 BMW 520iat M-Sport

-78 VW Golf LS (Low and Slow)

-05 Yamaha Aerox-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja er lærling der. toppen e bytta tettninger på ja. Er ikke girstanga av aluminium? Shortshift koster 390,- hos kimmit, http://kimmit-sport.com/e-shop/product_info.php?cPath=30&products_id=62 Eller har du alusveis? Turbo er fint ja :) Jeg kjørte med 0.7bar (0.9 noen ganger :p) på 320'en ja hadde. Motoren var så si original, ble plaget med clutch da den begynte å slire etter en kort stund. så anbefaler deg å bytte til sinterlamell. koster 1500,- hos kollevold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja er lærling der. toppen e bytta tettninger på ja. Er ikke girstanga av aluminium? Shortshift koster 390,- hos kimmit, http://kimmit-sport.com/e-shop/product_info.php?cPath=30&products_id=62 Eller har du alusveis? Turbo er fint ja :) Jeg kjørte med 0.7bar (0.9 noen ganger :p) på 320'en ja hadde. Motoren var så si original, ble plaget med clutch da den begynte å slire etter en kort stund. så anbefaler deg å bytte til sinterlamell. koster 1500,- hos kollevold.

 

girstanga er ikke av alu. den er av stål nede ved kula. Kappet den bare ved kula og sveiset på 2,5cm ekstra. får se om det blir bra.

 

Har vurdert sinterlamell, men jeg må se hva pengboka sier. Har akkurat handlet meg hus til 2mill så det koker ikke akkurat over med penger.

Jeg tenkte jeg skulle vente til neste vinter med turboplanene, da jeg har tenkt å sikte på 400+hk. Men vi får se. kansje en liten lavtrykksturbo kan komme på i mellomtiden.

 

Hvilken tilleggssprut brukte du?

-02 BMW 520iat M-Sport

-78 VW Golf LS (Low and Slow)

-05 Yamaha Aerox-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår