Gå til innhold

Montere hvite eller røde dioder i baklyktene

Ranger emnet

Magnalf

Anbefalte innlegg

Jåwwåw, lurer på et par ting ang. dioder.

Jeg har lyst til å slenge inn dioder i baklyktene, men er redd for at jeg skal bleke det røde glasset på baklykta siden dioda er så sterk, så jeg tenkte kanskje det var lurt å kjøpe røde dioder istedet for hvite. Men er det lyset som bleker eller er det varmen pæra avgir som bleker lykteglasset? Hvis det er varmen så burde det ikke være noe problem, diodene gir jo ikke akkurat fra seg så mye varme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jåwwåw, lurer på et par ting ang. dioder.

Jeg har lyst til å slenge inn dioder i baklyktene, men er redd for at jeg skal bleke det røde glasset på baklykta siden dioda er så sterk, så jeg tenkte kanskje det var lurt å kjøpe røde dioder istedet for hvite. Men er det lyset som bleker eller er det varmen pæra avgir som bleker lykteglasset? Hvis det er varmen så burde det ikke være noe problem, diodene gir jo ikke akkurat fra seg så mye varme.

Jeg mener det er varmen som bleker glassene..

Diodene gir ikke fra seg varme som i det hele tatt er nevneverdig i forhold til vanlig glødelampe.. Kjør på med dioder du. Det er iallefall fett!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit :D

Veit noen forresten om disse pærene her er like store i fysisk størrelse som vanlige glødepærer av samme type?

http://maxam-tuning.com/catalog/product_info.php?cPath=661_675&products_id=3117

Har bare sånn jalla glødepærer i bremselyset på spoileren, hadde vært fett å få bytta ut de med noen dioder også 8-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider