Gå til innhold

lån til bane bil

Ranger emnet

milcom

Anbefalte innlegg

hei.. er sikkert tatt om ca 1million ganger før men gidder ikke å lete pga at jeg har dårlig tid;)

vurderer på det sterkeste å kjøpe meg en bane bil:) å må låne hele beløpet på ca 70-75K! er 18 år og har fast jobb med relativt godt betalt! lurer på hvor det er lurt å ta lån? er jo mye bedre å ta bil lån en forbruks lån! men da må du jo ha sikker het som jeg ikke har.. foruten om bilen i seg selv..

Mvh Alex

[-] Aprilia rs50 gp1 2003 (til salgs)

[-] mercedes 260E

[-] Toyota Supra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lån på noe sånt er det dummeste du gjør. Denne er det ikke forsikring på og hvis det går galt og du totalvraker er du stuck med å betale på noe du ikke har. Spar heller fram til neste sommer. Da har du sikkert penger nok til å kjøpe en sånn bil. Da har du sikkert mye mer kjøreerfaring og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. det vet jo jeg og! men for å si det sånn... så hvis jeg ikke kjøper bane bil så kommer jeg til å kjøpe meg en dyrere bruksbil å bruke denne på bane! fordi om man har forsikring så gjelder denne som oftest ikke bane uansett! da blir du sittende å betale på en bil som du ikke har + at du ikke har bil i det heile tatt!

[-] Aprilia rs50 gp1 2003 (til salgs)

[-] mercedes 260E

[-] Toyota Supra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant nok. Uansett dekker ikke forsikring banebruk. Og du kan ikke ta lån med sikkerhet i en bil du ikke skal ha full kasko på. Og da må den som regel ikke være eldre enn 10 år det året lånet er nedbetalt.

Så i ditt tilfelle, hvis du absolutt SKAL ha den bilen, og SKAL ha lån så må du nok punge ut med ihvertfall 20% egenandel, registrere den med skilter og ha full kasko på den. Da kan det hende du får lån.

Min mening er at du burde holde deg utenfor banen ett år til, spare penger, få litt mer kjøreerfaring og helle kjøpe den om ett år. Er nok av muligheter til å kjøre på bane uten egen bil. Man kan ta kjørekurs, dra til Tyskland med ei sånn kjøre-pakke, leie bil på f.eks. Hebbes (vinter) (Volvo 940) og sikkert andre steder. Lykke til uansett hva enn du gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurer på hvor det er lurt å ta lån? er jo mye bedre å ta bil lån en forbruks lån! men da må du jo ha sikker het som jeg ikke har.. foruten om bilen i seg selv..

Mvh Alex

Ummm, ummm, ummm, vidløftige planer ja...

Beste stedet å låne penger på er I BANKEN. Du får ikke noe billån til en bil som ikke er registrert. Du har en godt betalt fast jobb, men må låne 100%????? Ja...

KJøp deg heller en 3000,- bil og bruk den til å leke deg litt med til du ser om dette i det hele tatt er noe for deg istedet for som du plutselig sier - en dyr bruksbil som kombineres som banebil.

Hva gjør du om du kjører den til småbiter på banen????

87/89 Sierra Cosw sedan (Solgt)

nå Toyota HiAce i påvente av noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler deg å kjøpe en helt grei hverdagsbil, som er sterk nok til å trekke henger. Ting som Mittibishen Galant, 240, etc. Skaff så en billig banebil, som du har råd til å smelle i veggen.. Å ruinere seg på banken er en dårlig ide.. Jeg betaler ennå på mitt lån, og er ikke veeeeldig fornøyd med det. Kjøp heller en dyrere banebil når den første er død. En bimmer 320/23/25 er fin til å starte med, eller om du vil ha forhjulstrekk, Corolla GT. :) Det vesentlige er uansett å få tid på banen! Noe du ikke får, om du ikke kan kjøpe deler pga høye låneutgifter.

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var jo en fin begrunnelse på ditt utsagn. Vennligs utdyp...

Ingen forsikring gjelder på bane. Da må du antagelig ha en rådyr spesialforsikring.

hehe, utfyldende var det nok ikke.. En kamerat har forsikring som gjelder banebruk også, han har sykt billig forsikring også på en s14a, men har vel snart 75% bonus også..

1999 -Audi tt 1,8 turbo

1988 -Audi 100 2,3l (til salgs)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vist du bor hjemme enda så SPAR penger. Du har faktisk råd til det du vil ha råd til. Alt står på prioriteringer. Bor du hjemme så er det meget sparsommelig å bare bo hjemme så lenge du kan ;)

Selv så slutta jeg å røyke, drikke og kjøpe snob og mat ute i ett halvt år for å få råd til å kjøpe bil. Jo det er en kjip periode men for all del, er du en autofil gutt så vil du takke deg selv etterpå for det. Tenk også vist du skal selge bilen etterpå så er pengene 100% dine og du må ikke bruke noe til å betale ned noe lån med. Og så har du jo en fin kapital på å handle enda en ny bil?

Ett annet aspekt er at det er langtifra billig å ha en ren banebil. Det koster endel og det må vel være kjipt å måtte utsette litt handling av deler på grunn av du må prioritere lånet?

Du sier du tjener godt og da skal det være 0 problem å spare det du trenger. Bare pass på pengeforbruket så går det godt (samt det er artig å se hvordan pengene hoper seg opp på konto :D)

"Camry Turbo"

Why try to fit in when you where born to stand out?

Sandnes & Stavanger Gatebilklubb

Lenke til kommentar
Del på andre sider