Marius Skrevet Mai 30, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2003 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=61769 Hadde det enda vært en utvei utenom bommen i Oslo Siter Bilforumet.no Administrator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quack Skrevet Mai 30, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2003 Originally posted by marius http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=61769 Hadde det enda vært en utvei utenom bommen i Oslo Hehe, folket kom i mål i denna saken ja. Det som blei litt feil her, og som sikkert var noe av grunnen til den voldsomme omkjøringa (som ikke vg nevnte) er at mange syntes det var tullete å legge en bom midt mellom Gjøvik og Raufoss. Som kjent er det en temmelig stor industripark på Raufoss med et par tusen arbeidere, og mange av oss kommer fra Gjøvik hver dag.. strekninga som skal utbedres ligger mye lenger sør enn Raufoss, så det kunne virke som et dårlig skjult forsøk på å få flere passeringer.. var ikke akkurat mange på jobben som kjøpte bombrikke, veit faktisk bare om to fra min avdeling. Jeg var den ene.. er for lat til å kjøre høgda :) nei, men synes det er helt greit å betale 10,50 for en bra sak. Er tross alt dyrt å bygge vei. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quack Skrevet Mai 30, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2003 Sikker dårligere i "lure seg unna"-muligheter i Oslo enn her, ja. Tegna et lite kart for spesielt interesserte :) de var kjappe med å sette opp gjennomkjøring forbudt-skilt på den lille veien ved bommen der. Det er jo en genial liten vei, kjører inn 50 meter nedafor bommen, kommer ut igjen 50 meter ovafor bommen:) det er forresten ikke helt riktig å si at omkjøringa er 12 km, det kommer jo an på hvor du bor. For de som bor i sørbyen er det like greit å kjøre høgda, kanskje til og med raskere, men for oss nordboere blir det litt omvei.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bing Skrevet Mai 31, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2003 jeg vet hvordan man slipper unna bommen på alnabru (inn mot sentrum fra oslo øst) Siter 1991 BMW 325I TOURING x 1992 Ford Sierra 2.0 CLX x 1986 Ford Sierra XR 4x4 2.8 v6 x 2000 hyundai coupe 2.0 x 1998 Hyundai coupe 1,6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Insolved Skrevet Mai 31, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2003 Originally posted by bing jeg vet hvordan man slipper unna bommen på alnabru (inn mot sentrum fra oslo øst) Bare ikke kjør over der med blodsenka bil ;) Siter 1997 Volvo S70 2.0LT x - 1997 Volvo S70 2.0S --- 1997 Daf XF480 (nå med 550 hk) :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona Skrevet Mai 31, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2003 Originally posted by bing jeg vet hvordan man slipper unna bommen på alnabru (inn mot sentrum fra oslo øst) Der ville ikke jeg kjørt med en bil jeg bryr meg om! Forøvrig vet jeg hvordan man slipper unna bommen på Skøyen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gsxr600 Skrevet Mai 31, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2003 vet om ett alternativ til å kjøre ved tollpost, men det er vel heller ikke no sted å kjøre med senka bil.. +at du må kjøre noen meter på en turvei, hehe... ikke helt lovlig Siter 2010 Mitsubishi Outlander Instyle+ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El-LoCo Skrevet Mai 31, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2003 Originally posted by Ascona Der ville ikke jeg kjørt med en bil jeg bryr meg om! Forøvrig vet jeg hvordan man slipper unna bommen på Skøyen.. Heller ikke en helt lovelig tur under brua vel ;) Siter -'97 Audi A4 1.8 TQ Avant [Bilstereo!] -'91 Ford Sierra 2.0i CL [Drept!] -'96 mazda 626 2.0i GLX [solgt] Spiller selges Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona Skrevet Mai 31, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2003 Originally posted by El-LoCo Heller ikke en helt lovelig tur under brua vel ;) Helt riktig.. Dvs.. Det er lov å kjøre under brua, men det er ikke lov å kjøre så man kommer seg under brua. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg