Gå til innhold

Plassering av forsterker?

Ranger emnet

BurleY

Anbefalte innlegg

Hei !

Jeg er iferd med og bygge meg et anlegg i bilen.

Jeg skal da bygge meg en basskasse som ser sik ut :

kassed.gif

Det jeg da lurer på er om det er mulig og plassere forsterkeren bakpå basskassen slik? Eller kan den gå istykker pga "rystelsene" den får ifra bass slagene? Skal da bygge liksom 2 utstikkere som beskytter den, så den ikke kommer heilt inntil noen vegg, så den får luft og kjøling.

Mvh

Kristian :D

Kristian Bjørke

Uansett hva du gjør eller har så er det alltid noen på Bilforumet som ikke liker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrudde min gode gamle punch forsterker direkte på sub-kassa med fire skruer. Det var 2x12" RF Punch HE elementer... De klagde aldri, for å si det sånn... Funka fint som faen! :)

Her skulle det vært en link til min prosjekttråd. Men jeg har ikke hatt tid til å lage en prosjekttråd. Men det er tanken som teller, er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ulempen med dette er jo at det skal litt mikk-makk til hvis du skulle trenge full baggasje og må ut med sub'en...

har også festet forsterkeren bak ved flere anledninger, og ingen har tatt skade av dette...enda i allefall :)

'04 Ford Fiesta 1,4 Trendline Steel

'98 VW Golf IV 1,6L Comfortline (solgt)

'98 Audi A4 1,8T (solgt)

'93 Mitsubishi Colt 1,3 (spiker)

'86 Opel Rekord 2.2i (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skru den gjerne fast i kassa, men skru den på en flate som er GODT avstivet (dvs ikke midt på den største flaten uten avstivere, hvor den vil riste som et helvete).

Har sett flere forsterkere som har ristet i stykker. Er vanligvis lett å reparere, da det stort sett er loddingene som ryker. Men likevel. Man KAN få kortslutninger osv. Ikke særlig kjekt, nei!

Bruk huet, så går det fint! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider