Gå til innhold

Noen som vet om et bra videoredigeringsprogram?

Ranger emnet

Turbotrille

Anbefalte innlegg

Originally posted by cax

Pinnacle er sikkert bra, bare hold deg unna Windows-tullet og de håpløse wmv-formatene. DivX, 3ivX, XviD er det som gjelder..

Når det gjelder Divx/Xvid.. Går det ann å konvertere videoen i PS8.0 direkte til et av disse formatene? Eller må du gå omveier, og bruke andre programmer for å laga xvid/divx?

I så fall, så lurer jeg på hvilke programmer du bruker for å lage en stk divx/xvid. Anbefal meg noen programmer som enhver mann kan bruke og forstå! :)

På forhånd takk :)

- 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir vanskelig å anbefale programmer som enhver mann kan forså, ihvertfall hvis du skal ha skikkelig kvalitet. Jeg kan derimot anbefale deg å lese noen guider på Doom9 sin hjemmeside. Et bra program er f.eks. VirtualDub. Skulle tro du kunne konvertere direkte til DivX/XviD i pinnacle, så lenge du har VFW kodeken installert. Jeg anbefaler deg å bruke XviD hvis du ikke er erfaren med koding av DivX fra før av.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Cozzie

Når det gjelder Divx/Xvid.. Går det ann å konvertere videoen i PS8.0 direkte til et av disse formatene? Eller må du gå omveier, og bruke andre programmer for å laga xvid/divx?

Jeg bruker ikke Windoze, så jeg vet ikke hvordan det funker i Pinnacle Studio. Hos meg installeres codecene i systemet, så velger jeg bare export i Final Cut / Quicktime, velger hvilken codec jeg vil bruke, velger innstillinger for den codecen, og snurrer film. Det er sikkert tilsvarende i Pinnacle, men det kan sikkert noen andre forklare.

The problem with me, they tell me, is that I use people, and love things

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 3 alternativer.

Pinnacle Studio 8

Pinnacle Edition 5

Adobe Preimer 6.5

Studio 8 er lettest å bruke men også det enkelste progget.

mens Premier er det vanskligste (iallefall til du har lært det)

men også det du kan gjøre mest med.

:drive2

'97 Fiat Punto 1,1 55s

'96 Mondeo Stv. 2.0GLX 16V

x'86 Peugot 309 1,6

x'96 Golf Stv R.I.P 11.05.05

x'96 Honda Civic 1,4is

:dj:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker mac ja

(<--- Se! bare én knapp)

Det kjipe med med wmv-formatene er for de av oss som holder oss unna windows. For eksempel finnes det ikke støtte for wm9 på andre plattformer ennå, og det er jo litt småirriterende at folk bruker det da.

Selve prinsippet med å spre filer på proprietære og lukkede formater byr meg også litt imot, men så er jeg Java-sosialist også da.

Typisk for Windows Movie Maker (tipper jeg nå da) er at den bare vil eksportere til wmv, eller? Er ikke sikker der, men det er i så fall barnslig. Apples tilsvarende program iMovie (som forøvrig er glitrende til de fleste formål) eksporterer til akkurat hva du vil bare du har installert codecen, og det liker jeg.

Du kan vel lage høykvalitet med movie maker også tenker jeg, men redigeringsmulighetene og effekter og annet snax er det vel dårlig med.

The problem with me, they tell me, is that I use people, and love things

Lenke til kommentar
Del på andre sider

standard moviemaker er det dårlig med effekter.. men man kan laste ned gratis oppgradering fra microsofts sider en plass, som igrunn er et helt nytt programm med mye mer muligheter.

Og du har rett i at det lagrer bare wmv ja. fordelen ved wmv er ene og alene enormt fornøyelige filstørrelser, og at folk kan streame dem ned / se på mens det laster ned.

Ulempen er selvfølgelig at linux/mac-brukere ikke kan se dem sånn uten videre (linux har vel løsninger, mediaplayer for mac kommer vel?). Men er det noen "trøst" kan jeg si deg at 0.6% av de månedtlige 7000 besøkende på mine websider bruker mac, altså, who gives a shit? :D Gidder ikke la 180 personer laste ned 50MB film for at 1 person skal få se filmen når jeg heller kan la dem 180 slippe unna med 20MB og be den ene personen finne en pc om det er interesant nok. slemt, men realistisk.

Hostmaster http://www.200sx-ogn.org

-----

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert med så mange svar, har nå lastet ned Pinnacle 8, men kan ikke finne noe serienummer noe sted, er det noen som har et serienummer jeg kan bruke, eller må jeg finne en versjon som det følger med serienummer?

Kan jeg velge codec med Pinnacle?

Hittil har jeg bare kunnet velge WMV, hvis jeg skal ha det i noe brukende størrelse for å legge det ut på siden vår, kan velge AVI format, men da blir filene altfor stor.

Vet dere noe om dette?

Skulle jeg heller bare satset på en oppdatering av Movie Makeren min? Har XP Pro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

studio SUX!!!!!

Skaff deg premiere.... Proffere finner du ikke.

JA det er vanskeligere å bruke men du får det du jobber for.....!

Foreta deg slowmotion i stuido.. det vil Hakke og du vil få opp dritt kvalitet på bildet..

om du sinker filmen med 90% på premiere så vil det forbli krystall klart!

Verdensmester'n ©

• EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider