Gå til innhold

mx5, ulyd

Ranger emnet


ScoopeX

Anbefalte innlegg

hei,noen med peiling på mx5 eller biler med samme girkasse/clutch/drivaxling?

 

har en ulyd fra rundt girkassa,/der drivakslingen går inn i kassa.

 

jekka opp bilen og satt på bukker bak,og starta den og satt den i 1. gir slik at hjula snurra, og seff axlingen..

 

er en grusom ulelyd under bilen, som ei dårlig viftereim nesten.. når jeg trykker inn clutchen forsvinner den (gjelder ikke når bilen kjøres på veien for da snurrer jo axlingen til bilen stopper)

 

hva kan dette være da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bmw345

Kan være dårlig trøstelager på cluthen...

Ikke når lyden er der under kjøring. Er nok kassa di som er sliten. Egentlig merkelig for de er sterke. Har aldri hatt noe problem med de. Fyll vanlig ATF olje så blir det nok bedre med en gang.

- 95 BMW 740

-x Mazda Miata Turbo(250Hk)

-x Toyota Celica GT-4 WRC

-x 2stk MX-5

-x ++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjedelige greier når man får ulyder ja :(

 

har også hørt at disse kassene skal være "solide"..

lyden er der kun når du kjører, eller når akslingen og dekken snurrer men bilen står på bukk..

 

 

kan framprovosere lyden når den ikke er kommet helt, ved og la bilen trille, sette den i fri og slippe ut clutchen, når jeg da tar tak i girpaken og fører den forsiktigt motet annet gir kommer lyden, og går vekk når jeg slipper presset på girstanga.. når lyden er der hele tiden forsterkes den litt av og gjøre dette. :(

 

så du tror at lyden kan gå vekk vis jeg fyller på med atf (automat gear olje) ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ScooepX

kjedelige greier når man får ulyder ja :(

 

har også hørt at disse kassene skal være "solide"..

lyden er der kun når du kjører, eller når akslingen og dekken snurrer men bilen står på bukk..

 

 

kan framprovosere lyden når den ikke er kommet helt, ved og la bilen trille, sette den i fri og slippe ut clutchen, når jeg da tar tak i girpaken og fører den forsiktigt motet annet gir kommer lyden, og går vekk når jeg slipper presset på girstanga.. når lyden er der hele tiden forsterkes den litt av og gjøre dette. :(

 

så du tror at lyden kan gå vekk vis jeg fyller på med atf (automat gear olje) ?

 

Den lyden kommer av slitene lagere i gir kassa.

jeg har også hatt den lyden i min bil,Den ble borte når jeg bytta olje.... men jeg har en ny girkasse som snart skal inn.

1992 skyline R32

1994 s13 gpsports driftebil

 

x1992 mazda mx5 turbo

x1991 nissan 200sx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår