Gå til innhold

kobling av cd-spiller i mercedes 190..

Ranger emnet

Chill

Anbefalte innlegg

tok ut cd-spilleren i merca i går,er en 85mod 190. så tok jeg bare bort den kontakten som satt der siden den ikke passai cd-spilleren og skulle skjøte på den som passer i spilleren,er en pioneer... men så stemmer ikke fargene på kabelen overens med dem som er fra spilleren... noen som har en fin måte og forklare hva som skal hvor eller bor i nærigheten og ville tjent noen kr...?

Nå:Bmw E46

(x)Sabb 9-3

(x)Audi A4

(x)Mercedes 190E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvd å finne er forklaring på nett på hva de forskjellige fargekodene er, uten mye hell.

Hvis du har et voltmeter er det jo egentlig bare å måle seg frem til hva som er pluss og minus og koble de på. etter det kan du bare åpne døra/finne elementene og se hva som er pluss og minus på elementet.

skulle gjerne hjulpet deg, men vet ærlig talt ikke hvor Årnes ligger, så kan ikke si om jeg er i nærheten eller ikke!

'04 Ford Fiesta 1,4 Trendline Steel

'98 VW Golf IV 1,6L Comfortline (solgt)

'98 Audi A4 1,8T (solgt)

'93 Mitsubishi Colt 1,3 (spiker)

'86 Opel Rekord 2.2i (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du får kontakten sammen igjen finnes det overganger... Men har du ett multimeter burde det gå bra :)

Finn først ut hvor strømmen går og koble det på den normale kontakten(ISO).. Så finner du ut hvor høytalerer ledningene går, kan jo ta av dekselet på dashbordet for å finne fargen.. På iso kontakten står det vel på ledningene hva som skal hvor også? Front left, rear left osv. ?

Så lenge du finner +/- så er ikke resten noe hokkuspokkus egentlig ;)

Skulle gjerne funnet fargene til deg, men har desverre ikke bilen her.

Mvh

Espen

signatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tok ut cd-spilleren i merca i går,er en 85mod 190. så tok jeg bare bort den kontakten som satt der siden den ikke passai cd-spilleren og skulle skjøte på den som passer i spilleren,er en pioneer... men så stemmer ikke fargene på kabelen overens med dem som er fra spilleren... noen som har en fin måte og forklare hva som skal hvor eller bor i nærigheten og ville tjent noen kr...?

har du funnet ut noe mer, eller trenge du fortsatt hjelp?

kan komme en tur i morgen å se på det jeg, hvis jeg husker veien... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. er det en ny ISO-kontakt så skal det så hva vær ledning er til..

Har ISOkontakt her.. men gidder ærligtalt ikke skrive hva alle fargene er til..

Gul er rett på batteri.. svart er jord... rød er til tenning... rosa er til dimming (trenger ikke koble opp) blå/hvit er remote til ekstern forsterker...

blå er til elektrisk antenne.. er jo litt å begynne med da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville heller ha bare lagt opp nye strømkablere jeg , å brukt sukkerbiter/kabeler sko og kable sammen.

F.eks bruker 6mm2 eller størrelse da de ISO kablene er veldig tynne...

Har merka så stor forskjell fra de ISO kabelen og f.eks 4-6mm2 kabel til spilleren.

Bruker nå 10mm2 da de ikke hadde 8mm2 kabler da jeg sku ha det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider