Gå til innhold

hvem har kjøpt ?

Ranger emnet

Volvo740Turbo

Anbefalte innlegg

Takker...... Skal ta alt jeg finner. Har funnet et par flekker til, men er veldig fornøyd. Vet du hva som er gale med bensin og tepratur måler?

Lurer også på om jeg skal omlakkere bakfanger... den ser ut som de mangler grunning og har mistet litt lakk... Denne skal bli perfekt happyhappy

Har du hatt dumpventil på denne..?? ser noen spor etter noe greier.... eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var en dump en gang i tiden , men det var noe lekkasje der , så eg tettet det, tank lurer eg på om er måleren i tanken , mener på den funket når eg "kortsluttet" stikket i bagasjerommet , temp funker og viss eg gjer det samme foran , og har byttet til nye temp føler foran , men funket ikke.

Toyota Cressida

Volvo S60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper helt seriøst å slå på instrumentene.

Instrumentpanelet mitt er halvveis løst, så jeg smeller det alltid inn et par ganger før jeg kjører for å få tank/temp måler i gang ;)

En kamerat av meg med 740 slå te hele dashboret for å få fart på instrumentene...

er et vanlig problem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper helt seriøst å slå på instrumentene.

Instrumentpanelet mitt er halvveis løst, så jeg smeller det alltid inn et par ganger før jeg kjører for å få tank/temp måler i gang ;)

En kamerat av meg med 740 slå te hele dashboret for å få fart på instrumentene...

er et vanlig problem

som kalles jordingsfeil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det med tankmåleren er mest sansyneig bare å gi opp, eller feilen ligger neppe bag instrumentene, da 740's generelt sliter med dårlig lodding(jord) bak med måleren i tanken.. var snakk om dette for ei tid tilbake og en "how to" tråd TPC forumet tok et rimelig greit for seg hvilke ledninger du skulle mekke på..kan se om jeg finner den..

og det med tempen, virker merkelig ettersom ante bytta tempføleren, vi kortslutta kontankten som går inn på den, og da steig tempen, så her er det klumper i mosen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med bensinmåler som går med turtallet når den e r kald, og turteller som begynner å virke når bensinmåleren slutter å vise turtall(740)???

er vel typisk jordingsfeil det og..? volvo har blingsa når de laga instrumentene i 740! til nå har jeg bare sett 1 740 med alt i orden bak der(refinements!) har du skrudd ut panelet og sett åssen det ser ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope, er ikke min bil, men irriterende å kikke på når maner sjåfør...

Klokka trenger forøvrig tenning for å gå også, men det er sikert en koblingsfeil, er mye rart med den bilen ser du....

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det med tankmåleren er mest sansyneig bare å gi opp, eller feilen ligger neppe bag instrumentene, da 740's generelt sliter med dårlig lodding(jord) bak med måleren i tanken.. var snakk om dette for ei tid tilbake og en "how to" tråd TPC forumet tok et rimelig greit for seg hvilke ledninger du skulle mekke på..kan se om jeg finner den..

Hadde vært fint om du hadde funnet den!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde dette problemt selv med den bensinpumpa bak i tanken bensin pumpa sitter på et armatur som koster 2500.- uten pumpe og måler og det er veldig vanskelig og fikse.

edit: tror det beste hadde vært og sveise på en brakett med et hull i hvor du da fester ledningen til en bolt og en skrue.

problemet er at det skal være tett der vil også foreslå og lakere den eller ha på tecktyl

Lenke til kommentar
Del på andre sider